Raport: Polacy aranżują i sprzątają w czasie #zostańwdomu
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Teraz, gdy nasze wnętrza stały się prawdziwymi centrami wszechświata bardziej koncentrujemy się na tym, by czuć się w nich komfortowo. Jak spędzamy czas w domach? Aż 58% z nas przeprowadza gruntowne porządki. Platforma Homebook.pl sprawdziła, jak akcja #zostańwdomu wpłynęła na decyzje użytkowników związane z remontami i zmianami aranżacyjnymi w ich czterech ścianach.
Od kilku tygodni dom stał się słowem odmienianym przez wszystkie przypadki – choć ta sytuacja ma swoje źródła w odgórnych zaleceniach związanych z aktualną sytuacją epidemiologiczną, okazuje się, że czas „kwarantanny” upływa w naszych domach bardzo produktywnie – jako okres gruntownych porządków i niewielkich zmian aranżacyjnych.
Masowe remonty czy zmiana planów?
Użytkownicy Homebook.pl zapytani o to, jak epidemia wpłynęła na ich plany związane z urządzaniem wnętrz, najczęściej deklarowali przesunięcie remontów w czasie (41%). W przypadku 1/4 respondentów – obecna sytuacja w żaden sposób nie wpłynęła na ich zamiary remontowe ze względu na brak planów z tym związanych. 23% respondentów czas pod znakiem #zostańwdomu wykorzystuje na remonty oraz związane z nimi zakupy mebli i dodatków, 11% - zrezygnowało z przeprowadzenia remontów.
Zakupy w czasie #zostańwdomu
Choć okoliczności nie sprzyjają dziś zakupom w sklepach stacjonarnych, jak pokazują wyniki badania Homebook.pl, potrzebnych produktów poszukujemy w sferze online, która jest obecnie najlepszą i najbezpieczniejszą alternatywą. Aż 77% osób, które wzięły udział w badaniu zadeklarowało, że w ostatnim czasie zrobiło zakupy przez internet. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 23% badanych.
Okazuje się, że większość z nas nie ma żadnych obaw związanych z realizacją zamówień online (67%), co wynika ze znajomości zasad bezpiecznej dostawy i możliwości wprowadzonych obecnie przez firmy kurierskie (mowa m.in. o opcji wyboru dostawy bezkontaktowej).
W czasie ostatnich tygodni można również zaobserwować wzrost liczby atrakcyjnych akcji promocyjnych przygotowanych przez marki oferujące meble oraz dekoracje do domu. Zbiór rabatów ze sklepów wnętrzarskich można znaleźć na Homebook.pl.
„Kwarantanna” pod znakiem porządków
Czas spędzany w domu zdecydowanie sprzyja aktywnościom, na które wcześniej nie wszystkim udawało się znaleźć czas. Wśród nich królują gruntowne domowe porządki (które zadeklarowało aż 58% uczestników badania). Połowa z nich (50%) czas spędzany w domu poświęca na poszukiwanie wnętrzarskich inspiracji w internecie. Nieco mniejszą popularnością wśród badanych cieszą się porządki na balkonie lub w ogródku (37%). Na dalszych pozycjach listy najczęstszych aktywności znalazły się zmiany aranżacyjne – przemeblowania i drobne prace niewymagające wizyt w sklepach stacjonarnych (25%) oraz zakup dodatków wnętrzarskich w internecie (13%).
Dom pod lupą
Tygodnie upływające w przestrzeni własnych czterech ścian okazują się doskonałą okazją do tego, by przyjrzeć się im dokładniej niż zazwyczaj i zaplanować zmiany, które chcielibyśmy wprowadzić. Ponad połowa (55%) ankietowanych dostrzegła w swoim domu kilka sfer wymagających odświeżenia, 26% z nich jest zdania, że miejsc, które chciałaby odmienić jest wiele. Jedynie 10% ankietowanych nie dostrzega potrzeby remontu w swoim domu, a 9% nie ma w tej kwestii zdania.
Lubimy swoje cztery kąty
Jak pokazują badania, większość z nas przebywa w swoich wnętrzach z przyjemnością (choć dla części z osób frustrujące bywają ograniczenia związane z przemieszczaniem się). Grupa 35% uczestników badania zadeklarowała, że czas spędzany w domu nie jest dla nich uciążliwy. Według 53% respondentów długie przebywanie jest dla nich odrobinę męczące, choć bardzo lubi przestrzeń swoich mieszkań i domów. Pozostała część badanych przyznała, że czas spędzany w jednym miejscu negatywnie wpływa na ich samopoczucie.
Choć czas spędzony w domu może wydawać się straconym – nic bardziej mylnego. Przeznaczmy go na produktywne zajęcia – porządki i zmiany w wystroju, na które wcześniej zabrakło czasu. Gwarantujemy, że będą cieszyć oko nawet wtedy, gdy będziemy mogli opuścić już swoje cztery ściany i wybrać się na wyczekany długi spacer.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.