Raport: Polacy aranżują i sprzątają w czasie #zostańwdomu
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Teraz, gdy nasze wnętrza stały się prawdziwymi centrami wszechświata bardziej koncentrujemy się na tym, by czuć się w nich komfortowo. Jak spędzamy czas w domach? Aż 58% z nas przeprowadza gruntowne porządki. Platforma Homebook.pl sprawdziła, jak akcja #zostańwdomu wpłynęła na decyzje użytkowników związane z remontami i zmianami aranżacyjnymi w ich czterech ścianach.
Od kilku tygodni dom stał się słowem odmienianym przez wszystkie przypadki – choć ta sytuacja ma swoje źródła w odgórnych zaleceniach związanych z aktualną sytuacją epidemiologiczną, okazuje się, że czas „kwarantanny” upływa w naszych domach bardzo produktywnie – jako okres gruntownych porządków i niewielkich zmian aranżacyjnych.
Masowe remonty czy zmiana planów?
Użytkownicy Homebook.pl zapytani o to, jak epidemia wpłynęła na ich plany związane z urządzaniem wnętrz, najczęściej deklarowali przesunięcie remontów w czasie (41%). W przypadku 1/4 respondentów – obecna sytuacja w żaden sposób nie wpłynęła na ich zamiary remontowe ze względu na brak planów z tym związanych. 23% respondentów czas pod znakiem #zostańwdomu wykorzystuje na remonty oraz związane z nimi zakupy mebli i dodatków, 11% - zrezygnowało z przeprowadzenia remontów.
Zakupy w czasie #zostańwdomu
Choć okoliczności nie sprzyjają dziś zakupom w sklepach stacjonarnych, jak pokazują wyniki badania Homebook.pl, potrzebnych produktów poszukujemy w sferze online, która jest obecnie najlepszą i najbezpieczniejszą alternatywą. Aż 77% osób, które wzięły udział w badaniu zadeklarowało, że w ostatnim czasie zrobiło zakupy przez internet. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 23% badanych.
Okazuje się, że większość z nas nie ma żadnych obaw związanych z realizacją zamówień online (67%), co wynika ze znajomości zasad bezpiecznej dostawy i możliwości wprowadzonych obecnie przez firmy kurierskie (mowa m.in. o opcji wyboru dostawy bezkontaktowej).
W czasie ostatnich tygodni można również zaobserwować wzrost liczby atrakcyjnych akcji promocyjnych przygotowanych przez marki oferujące meble oraz dekoracje do domu. Zbiór rabatów ze sklepów wnętrzarskich można znaleźć na Homebook.pl.
„Kwarantanna” pod znakiem porządków
Czas spędzany w domu zdecydowanie sprzyja aktywnościom, na które wcześniej nie wszystkim udawało się znaleźć czas. Wśród nich królują gruntowne domowe porządki (które zadeklarowało aż 58% uczestników badania). Połowa z nich (50%) czas spędzany w domu poświęca na poszukiwanie wnętrzarskich inspiracji w internecie. Nieco mniejszą popularnością wśród badanych cieszą się porządki na balkonie lub w ogródku (37%). Na dalszych pozycjach listy najczęstszych aktywności znalazły się zmiany aranżacyjne – przemeblowania i drobne prace niewymagające wizyt w sklepach stacjonarnych (25%) oraz zakup dodatków wnętrzarskich w internecie (13%).
Dom pod lupą
Tygodnie upływające w przestrzeni własnych czterech ścian okazują się doskonałą okazją do tego, by przyjrzeć się im dokładniej niż zazwyczaj i zaplanować zmiany, które chcielibyśmy wprowadzić. Ponad połowa (55%) ankietowanych dostrzegła w swoim domu kilka sfer wymagających odświeżenia, 26% z nich jest zdania, że miejsc, które chciałaby odmienić jest wiele. Jedynie 10% ankietowanych nie dostrzega potrzeby remontu w swoim domu, a 9% nie ma w tej kwestii zdania.
Lubimy swoje cztery kąty
Jak pokazują badania, większość z nas przebywa w swoich wnętrzach z przyjemnością (choć dla części z osób frustrujące bywają ograniczenia związane z przemieszczaniem się). Grupa 35% uczestników badania zadeklarowała, że czas spędzany w domu nie jest dla nich uciążliwy. Według 53% respondentów długie przebywanie jest dla nich odrobinę męczące, choć bardzo lubi przestrzeń swoich mieszkań i domów. Pozostała część badanych przyznała, że czas spędzany w jednym miejscu negatywnie wpływa na ich samopoczucie.
Choć czas spędzony w domu może wydawać się straconym – nic bardziej mylnego. Przeznaczmy go na produktywne zajęcia – porządki i zmiany w wystroju, na które wcześniej zabrakło czasu. Gwarantujemy, że będą cieszyć oko nawet wtedy, gdy będziemy mogli opuścić już swoje cztery ściany i wybrać się na wyczekany długi spacer.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.