Razem w te święta - nagraj wideożyczenia dla rodziny
Orchidea Creative Group
ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/
Tegoroczna Wielkanoc z pewnością będzie inna niż zwykle. Światowa pandemia koronawirusa uniemożliwia nam spotkania z rodziną i przyjaciółmi, które dla większości z nas stanowią kwintesencję każdych świąt. Z pomocą przychodzi nam jednak technologia. Wystarczy telefon komórkowy, chwila wolnego czasu i trochę chęci, aby przygotować dla naszych najbliższych wspaniałą niespodziankę. Ekspert radzi, jak będąc amatorem w prosty sposób nagrać film z życzeniami, które będą wyglądały naprawdę profesjonalnie.
Chyba nikt z nas, siedząc w ubiegłym roku przy wspólnym świątecznym stole, nie podejrzewał, że kolejną Wielkanoc przyjdzie nam spędzić w całkiem inny sposób. Specjaliści zalecają, abyśmy zostali we własnych domach i zrezygnowali z odwiedzin u rodziny i przyjaciół. Wielu osobom trudno się z tym pogodzić, zwłaszcza, że w tym niełatwym czasie wyjątkowo mocno odczuwamy potrzebę bliskości i wsparcia. Mamy jednak pomysł, jak przekazać naszym bliskim odrobinę ciepła, czułości i pozytywnej energii. Nagraj własny film z wideożyczeniami – to łatwiejsze niż Ci się wydaje!
Spontanicznie nie znaczy bez planu
Najbardziej wartościowe są zawsze osobiste życzenia płynące z głębi serca. Samodzielnie nagrana wideokartka pozwoli nie tylko przekazać je własnymi słowami, ale też uchwyci to, czego nie pokaże sms – emocje na naszych twarzach, uśmiech, ton głosu. Wszystkie te drobiazgi sprawią, że choć przez chwilę poczujemy się jakbyśmy byli blisko siebie.
- Spontaniczność jest bardzo ważna, ale zanim włączysz nagrywanie, zastanów się co chcesz powiedzieć i pokazać - podpowiada Piotr Wieczorek, Video Content Manager w agencji marketingowej Orchidea Creative Group. – Nie musisz recytować nauczonego na pamięć tekstu, ale wcześniejszy ramowy plan wypowiedzi, pomoże Ci mówić płynnie i bez zbędnych pauz. Przekaz będzie płynął prosto z serca, ale będzie czytelny.
Kilka uwag technicznych
Nie martw się, że nie masz profesjonalnego sprzętu, kamery filmowej czy lamp studyjnych. Bez problemu poradzisz sobie przy użyciu swojego smartfona. Zwróć tylko uwagę na kilka aspektów.
- Przed rozpoczęciem nagrywania, zachęcam do wejścia w ustawienia – radzi specjalista.
- W większości telefonów można wybrać jakość obrazu i stopień kompresji. Wybierz najlepszą dostępną jakość i najniższą kompresję. Pamiętaj też, aby używać tylnej kamery.
Bardzo ważne jest to, co i w jaki sposób chcemy pokazać. Obraz nagrany poziomo dobrze pasuje do wyświetlania w telewizorze lub komputerze. Wideo pionowe bądź kwadratowe natomiast lepiej ogląda się w telefonie i innych urządzeniach mobilnych.
- Zdecydowanie warto zadbać o stabilny obraz – podkreśla Piotr Wieczorek. – Można do tego wykorzystać statyw, selfie sticka albo nawet przykleić telefon taśmą do szafki.
Gdzie nagrywać?
Nie musisz mieć profesjonalnego studia, żeby nagrać film, który będzie się przyjemnie oglądało. Ważne jest tylko zapewnienie możliwie jak najlepszych warunków pod względem oświetlenia i dźwięku.
- Kamery w telefonach zdecydowanie lepiej radzą sobie w dobrym świetle – zaznacza ekspert.
– Unikniesz wtedy niepotrzebnego, cyfrowego szumu matrycy. Wykorzystaj naturalne światło w słoneczny dzień lub dobrze, równomiernie oświetloną przestrzeń. Punktowa lampka świecąca prosto w twarz może sprawić, że cienie ułożą się niekorzystnie. Jeśli chodzi o dźwięk, sprawdźmy, czy w pomieszczeniu nie słychać pogłosu. Najlepiej, aby w tle nie były uruchomione sprzęty domowe. Uważajmy też na silne podmuchy wiatru, jeśli nagrywamy w ogrodzie lub na balkonie.
Nie potrzebujesz tworzyć specjalnych dekoracji ani sztucznie kreować nienaturalnej przestrzeni. Świąteczne wideożyczenia można z powodzeniem stworzyć we własnym mieszkaniu, co dodatkowo doda im autentyczności.
- Mimo iż większość z nas pracuje teraz zdalnie, nie chcieliśmy rezygnować z przekazania życzeń klientom i przyjaciołom naszej agencji – opowiada Piotr Wieczorek z Orchidea Creative Group. – Postanowiliśmy więc stworzyć właśnie takie wideożyczenia nagrane w domowych warunkach. Wszyscy z naszego zespołu nagrali samodzielnie krótkie filmiki telefonami, które następnie zmontowaliśmy. Widać na nich jak pracujemy w domowych biurach, sprzątamy, gotujemy, uczymy i wychowujemy dzieci. I choć może nie idealnie technicznie, wyszło naprawdę świetnie, bo szczerze i autentycznie. Zresztą – spróbujcie sami!
Przykładowe wideożyczenia: https://www.youtube.com/watch?v=B4Rs68CMAzo&feature=youtu.be
Orchidea Creative Group to wrocławska agencja komunikacji marketingowej z blisko 20-letnim stażem. Jej zespół tworzą specjaliści w takich dziedzinach jak: strategia, kreacja, DTP, fotografia, client service, szkolenia, IT. Agencja oferuje kompleksowe działania m.in. z zakresu projektowania strategii marketingowych, brandingu, public relations, produkcji filmowej oraz fotografii. Bogate portfolio obejmuje projekty realizowane dla ponad 70 marek.
http://orchidea.co/

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.