Komunikaty PR

Remont w rytmie “Satysfakcji” - kulisy powstawania kampanii marki Komfort

2024-08-29  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.31 MB )

Marka Komfort zaprezentowała w sierpniu kolejne odsłony wideo z kampanii “Satysfakcja”, w tym materiał zakulisowy. Innowacyjne reklamy zostały stworzone przy użyciu silnika Unreal Engine, wykorzystując zaawansowane technologie, takie jak animacja 3D i AI. Twórcy zdradzają co było najtrudniejsze i jak wyglądała praca z wykorzystaniem nowoczesnych technik.

Zastosowanie sztucznej inteligencji w kampaniach marketingowych to nowatorskie podejście, które zyskuje coraz większe uznanie. Wśród innowacyjnych działań wyróżnia się kampania „Satysfakcja” Komfortu, która pokazuje, jak AI może zrewolucjonizować reklamę i wyróżnić markę na tle konkurencji. Komfort opublikował materiał zza kulis produkcji, aby podzielić się nowinkami technologicznymi i rozwiać wątpliwości dotyczące procesu.

Jak więc przebiegał proces tworzenia pierwszej reklamy z wykorzystaniem silnika Unreal Engine i sztucznej inteligencji? 

Etap 1: Przygotowania i wybór narzędzi

Klip reklamowy stworzony przy użyciu sztucznej inteligencji jeszcze niedawno wydawał się abstrakcyjny dla wielu ludzi. Przynajmniej do czerwca br., kiedy to marka Komfort postanowiła zostać pionierem w tej kategorii, wprowadzając platformę "Satysfakcja". Kampania w swoim innowacyjnym podejściu, naturalnie podkreśliła unikatowe wartości i korzyści płynące z oferty. Tak powstała idea, której misją było wyrażenie satysfakcji płynącej z remontu, wykorzystując zaawansowaną technologię.

Projekt był realizowany we współpracy z agencją Digitas oraz producentem rozwiązań kreatywnych mimo.ooo. W ramach “Satysfakcji” zastosowano 12 nowoczesnych narzędzi AI oraz silnik do tworzenia gier Unreal Engine, osiągając efekt hiperrealizmu i głębi obrazu bez potrzeby tradycyjnego kręcenia na planie zdjęciowym. Jak podkreśla Magdalena Stępień, Head of Brand & Communication sieci sklepów Komfort, „Finalne spoty kampanii “Satysfakcja” pokazują, jak Komfort przyczynił się do znaczącego postępu w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w branży reklamowej”.

Etap 2: Tworzenie i animacja

Prace nad reklamą rozpoczęto od stworzenia standardowego storyboardu, który posłużył jako podstawa do opracowania bardziej szczegółowego shootingboardu. Obejmował on planowane ruchy kamery, ustawienia światła oraz pozycje postaci i obiektów. Na tej podstawie przygotowano shootingboard 3D, uwzględniający wszystko w trójwymiarowej przestrzeni. W produkcji 9 spotów wykorzystano silnik Unreal Engine, który umożliwił tworzenie szczegółowych modeli 3D postaci i scenografii, a następnie ich animację i render. Dzięki technologii Motion Capture, udało się uchwycić precyzyjne gesty i realistyczne ustawienie kamery oraz światła w wirtualnym środowisku. Widać to np. w najnowszym spocie kampanii, w którym bohaterka wykonuje spektakularne ruchy, próbując otworzyć zablokowane drzwi, a w pewnym momencie zaczyna chodzić po suficie. Aby uchwycić ten efekt na wideo, aktorka – wzór postaci – wykonała ten ruch w specjalnie przygotowanej klatce pod kontrolą choreografów. Następnie sekwencja ruchu została zapisana za pomocą do programu Motion Capture, co umożliwiło dalszą precyzyjną kontrolę animacji sylwetek.

Kolejnym krokiem było urealnienie obrazu – dodanie detali takich jak tekstury, światło i efekty głębi. Finalnie stworzono 32 bohaterów o spersonalizowanym wyglądzie, obejmującym szczegóły, w tym znamiona i zmarszczki.

Etap 3: Generowanie emocji

Generowanie emocji w cyfrowym środowisku stanowiło jedno z największych wyzwań. Odtworzenie subtelnych reakcji emocjonalnych wymagało zaawansowanej technologii oraz zrozumienia psychologii postaci. Jak zauważa Marcin Łunkiewicz, producent kreatywny mimo.ooo: „Choć technologia oferuje ogromne możliwości, uzyskanie autentycznych emocji wymagało wielu iteracji oraz precyzyjnej pracy. (...) Używaliśmy technologii Face Capture do zarejestrowania naturalnych gestów i mimiki aktorów, co pomogło w przeniesieniu emocji na animowane postacie”.

Etap 4: Choreografia i synchronizacja

Ruchy postaci były kluczowym elementem kampanii i wymagały precyzyjnego dopracowania. Choć technologia odegrała znaczącą rolę w przetwarzaniu i urealnianiu zarejestrowanych gestów, sama choreografia nie była całkowicie wygenerowana przez sztuczną inteligencję. To efekt współpracy choreografki Agnieszki Konopki oraz jej tancerzy z zespołem technologicznym mimo.ooo. Gotowy układ taneczny zarejestrowano za pomocą technologii Motion Capture, co pomogło wiernie oddać emocje i narrację scen. Całość została zrealizowana na bazie adaptacji znanego utworu Benny’ego Benassi “Satisfaction”. 

Etap 5: Montaż AI vs. tradycyjny

Produkcja reklam opartych na AI wymaga zaawansowanego planowania od samego początku. Montaż reklam opartych na sztucznej inteligencji przebiega inaczej niż w przypadku standardowych produkcji. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, montaż reklam AI rozpoczyna się już podczas tworzenia shootingboardu i stilomatika. To podejście umożliwia lepsze dopasowanie projektu i optymalizację procesu montażu przed zakończeniem zdjęć.

Etap 6: Zacieranie granicy między realizmem a wirtualnością

W standardowych przypadkach między produkcją, czyli tym, co jest tworzone bezpośrednio na planie filmowym, a postprodukcją, czyli edycją i dodawaniem efektów, jest wyznaczona wyraźna granica. W przypadku nowatorskich produkcji, jak kampania "Satysfakcja", animacja 3D staje się integralnym elementem procesu. Wykorzystane nowoczesne technologie pozwoliły na osiągnięcie hiperrealizmu bez konieczności kręcenia na planie zdjęciowym wszystkich ujęć. 

„Podczas pracy nad tym nowatorskim projektem napotkaliśmy wiele wyzwań. Wdrożenie nowych technologii, takich jak animacja 3D w Unreal Engine w połączeniu z AI, w ograniczonym czasie było niezwykle wymagające. Każda z reklam wymagała precyzyjnego planowania oraz efektywnej współpracy między wszystkimi członkami zespołu. Jednak efekty jakie uzyskaliśmy finalnie w klipach są naprawdę satysfakcjonujące” - podsumowuje Magdalena Stępień, Sklepy Komfort.

Kolejne spoty “Satysfakcji”

Efekty tej pracy widać w dostępnych już odsłonach spotów. W najnowszych wydaniach klipów skupiono się na pojedynku jednej z bohaterek klipu, “Magdy”, z drzwiami, które uniemożliwiają dostęp do łazienki całej rodzinie oraz katastroficznym rozpadzie blatu kuchennego “Niny”. Gdy problemy narastają, do akcji wkraczają doradcy sklepów Komfort, którzy swoim tanecznym krokiem i ekspercką wiedzą wprowadzają nowe, świeże rozwiązania. W rytm “Satysfakcji”, pozytywną energią oraz fachowymi umiejętnościami, przekształcają wnętrza bohaterek, przewyższając ich oczekiwania. 

Spoty podkreślają, że satysfakcja z remontu z marką Komfort towarzyszy klientom na każdym etapie – od przygotowań po finalny efekt, zachęcając do odwiedzenia sklepów Komfort zarówno online, jak i stacjonarnie, gdzie czekają eksperci gotowi pomóc w realizacji wymarzonego projektu.

O kampanii

Za realizację spotów odpowiedzialne są agencja reklamowa Digitas oraz producent kreatywnych treści mimo.ooo. Strategię, planowanie i zakup mediów offline i online koordynuje agencja mediowa Value Media, za kampanie SEM, Paid Social i programmatic, wspierające launch nowej platformy komunikacyjnej – Salestube. Kompleksową obsługą marki w zakresie advocacy – obejmującą działania PR, influencer marketingowe i social media – zajmuje się agencja Labcon.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY Biuro prasowe
2024-07-29 | 09:00

Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY

Stworzona wspólnie przez Mastercard oraz McCANN Poland kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" zdobyła główną nagrodę Innovation by Design 2024
Media BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Grupa Tubądzin na Open Hair Festival w Sieradzu

Przez 3 dni na festiwalowej scenie wystąpiły znane i lubiane gwiazdy m.in. Kult, Karaś i Rogucki, Avi i Kwiat Jabłoni. Imprezie towarzyszył nocny pokaz mody Jacoba Buczyńskiego i pokaz mody historycznej. Dużym zainteresowaniem cieszyła
Media „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”
2024-07-09 | 17:30

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”

Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych będą emitowane trzy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Media

Ewa Wachowicz: Mieszkam na co dzień w Krakowie albo pod Babią Górą. Na nagrania do programu „Halo tu Polsat” będę musiała przyjechać dzień wcześniej

Restauratorka zaznacza, że twórcy „Halo tu Polsat” robią wszystko, by program różnił się od innych formatów śniadaniowych. Stąd między innymi decyzja, by był on realizowany z udziałem publiczności, która wprowadzi do studia nową energię. Ze swojej strony Ewa Wachowicz zapewnia, że przygotuje dla widzów mnóstwo kulinarnych niespodzianek. A tych, którzy będą chcieli sięgnąć po więcej przepisów, zaprasza na nową odsłonę programu „Ewa gotuje”.