Komunikaty PR

Rewolucja w branży oświetleniowej szansą dla zielonej transformacji

2023-07-31  |  16:00
Biuro prasowe

Już od 25 sierpnia 2023 tradycyjne świetlówki typu T5 i T8 przestaną być produkowane. To rezultat unijnej dyrektywy RoHS, której zadaniem jest wyeliminowanie substancji szkodliwych dla środowiska naturalnego z powszechnego obiegu. Oświetlenie LED, które zapewnia wysokie oszczędności energii elektrycznej i nie posiada w swoim składzie rtęci, już niebawem stanie się jedynym dostępnym na europejskim rynku.

Toksyczne świetlówki

Tradycyjne świetlówki przez lata uchodziły za nieodłączny element przestrzeni użytku publicznego, takich jak placówki medyczne, obiekty edukacyjne, podziemne strefy parkingowe czy zakłady przemysłowe. Często można było je spotkać również na urzędowych korytarzach czy w biurach. Ich produkcja zakończy się jednak wraz z 25 sierpnia 2023, co oznacza, że już w przeciągu kilku najbliższych lat wiele miejsc będzie musiało zainwestować w nowoczesne oświetlenie LED-owe.

Świetlówki zawierają szkodliwą rtęć, która choć nie uwalnia się podczas użytkowania lamp, stwarza poważne niebezpieczeństwo w przypadku uszkodzenia.

Dyrektywa RoHS i oświetlenie LED

Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego dotyka wszystkich krajów wspólnoty. Celem zielonej transformacji jest zminimalizowanie lub całkowite wyeliminowanie negatywnego wpływu usług, maszyn oraz produktów na środowisko naturalne, zdrowie i bezpieczeństwo. Od 2013 roku RoHS rozszerza swoje zasięgi na kolejne branże i gałęzie przemysłu. Od września do historii przejdzie produkcja świetlówek, które od dłuższego czasu są wypierane przez oświetlenie LED.

Moduły LED to innowacyjne rozwiązanie, które zapewnia szereg korzyści – zarówno finansowych, jak i środowiskowych. Ich długa żywotność gwarantuje, że produkty będą służyły przez lata, więc nie ma potrzeby bezustannego wymieniania komponentów. Potrafią one wygenerować najwyższej jakości światło, równocześnie pobierając małe ilości energii elektrycznej. W ten sposób ślad węglowy jest znacznie mniejszy niż w przypadku eksploatacji tradycyjnych świetlówek.

W zgodzie z naturą

Misją Lena Lighting jest budowanie zrównoważonego świata, na czele z szeroko pojętą ochroną środowiska naturalnego poprzez redukcję śladu węglowego. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, zarówno system produkcji, jak i sama eksploatacja gotowych produktów Lena Lighting, opierają się na ekologii i trosce o otaczający nas świat.

W ofercie Lena Lighting znajdują się lampy oparte na wysoce energooszczędnych modułach LED. Badania pokazują, że oprawy od wielkopolskiego producenta, skorelowane z inteligentnymi systemami zarządzania światłem, generują nawet do 86% oszczędności energii elektrycznej w skali roku. To ogromna różnica, która inspiruje do rozważenia wymiany oświetlenia zarówno w infrastrukturze drogowej, jak i wszelkiego typu obiektach – od hal przemysłowych, przez obiekty użyteczności publicznej i hotele, po wnętrza prywatne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY Biuro prasowe
2024-07-29 | 09:00

Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY

Stworzona wspólnie przez Mastercard oraz McCANN Poland kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" zdobyła główną nagrodę Innovation by Design 2024
Media BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Grupa Tubądzin na Open Hair Festival w Sieradzu

Przez 3 dni na festiwalowej scenie wystąpiły znane i lubiane gwiazdy m.in. Kult, Karaś i Rogucki, Avi i Kwiat Jabłoni. Imprezie towarzyszył nocny pokaz mody Jacoba Buczyńskiego i pokaz mody historycznej. Dużym zainteresowaniem cieszyła
Media „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”
2024-07-09 | 17:30

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”

Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych będą emitowane trzy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.