Rogatek powraca na ekrany!
Rogatek powraca na ekrany!
Kampania Kolejowe ABC startuje w kolejnej, nowej odsłonie. Ruszyła emisja spotów z głównym bohaterem akcji – nosorożcem Rogatkiem. Już niebawem ukażą się nowe odcinki programu „Twoja Kolej” w TVP ABC oraz animacji „Myszka w Paski i podróże koleją” w Mini Mini+. Do współpracy zaproszono także nowych vlogerów, którzy opowiedzą o bezpiecznym zachowaniu na obszarach kolejowych.
Kolejna odsłona Kampanii Kolejowe ABC rozpoczęła się w marcu i potrwa do maja 2020 r. W telewizji, kinach i w internecie będzie można obejrzeć krótkie spoty edukacyjne – animacje 3D z udziałem głównych bohaterów kampanii, którzy pokażą, jak zachowywać się na dworcu i peronie. Oprócz spotów na ekranach telewizorów pojawią się nowe odcinki programów edukacyjnych. Dla najmłodszych widzów przygotowano dwie propozycje.
Pierwsza z nich to nowa seria kilkuminutowego programu „Twoja Kolej”, którego bohaterami są rodzeństwo Pola, Krzyś oraz nosorożec Rogatek. Czy można się bawić w pociągu? Co oznacza żółta linia na peronie? Co zrobić, gdy się zgubimy? Jakie są rodzaje wagonów? Na te i inne pytania dotyczące bezpieczeństwa kolejowego odpowie dzieciom nosorożec Rogatek. Na widzów czekają także interaktywne zadania do wykonania przed telewizorem. Emisja nowego odcinka programu „Twoja Kolej” odbędzie się już 7 marca o godzinie 18.30 na antenie TVP ABC.
Drugą propozycją dla najmłodszych widzów jest „Myszka w paski i podróże koleją” na kanale Mini Mini+. W programie tytułowa bohaterka opowiada o tym, jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowych, na dworcu czy w pociągu. W każdym odcinku odbiorcy wprowadzani są w tematykę bezpieczeństwa kolejowego w ciekawy i angażujący sposób.
W nowej serii programu zostanie wyemitowanych pięć kilkuminutowych odcinków, z których dzieci dowiedzą się, jak powinien zachować się kierowca na przejeździe kolejowym, dlaczego nie wolno bawić się w pobliżu torów, jak umilić sobie czas, czekając na pociąg i jak zachowywać się w pociągu, który wjeżdża na stację. Pierwszy odcinek z nowej serii programu zostanie wyemitowany na antenie Mini Mini + 15 marca, o godzinie 17.25.
Kampania Kolejowe ABC pojawi się także w nowej formie w internecie. Do współpracy zaproszono młodych vlogerów, których zadaniem jest przekazanie w swobodny sposób najważniejszych informacji dotyczących bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Zaangażowani w kampanię internetowi twórcy łącznie stworzą 16 krótkich filmików, które ukażą się na ich vlogach do października 2020 r.
– Spoty, programy telewizyjne i filmy Kampanii Kolejowe ABC obejrzało do tej pory kilkanaście milionów widzów. Treści w nich zawarte mają walor edukacyjny i są przedstawiane w formie przystępnej dla dzieci. Nieodłączną częścią przekazu jest także postać Rogatka – bohatera kampanii, który budzi ogromną sympatię dzieci. Jestem przekonany, że dzięki temu najmłodsi zapamiętają, jak zachować się w pobliżu torów czy w pociągu, by było bezpiecznie – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Na kanale Youtube „UTK Kolejowe ABC” można znaleźć spoty i odcinki programów telewizyjnych. Więcej informacji na temat działań realizowanych w ramach kampanii można znaleźć na stronie https://kolejoweabc.pl/.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki
Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.
Transport
Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty

W dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych pojawiają się rozbieżności między unijnymi instytucjami. Dotyczą one m.in. odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty. Ministrowie transportu UE proponują 300 euro odszkodowania za czterogodzinne opóźnienie lub odwołanie krótkiego lotu, a Parlament Europejski opowiada się za wyższymi odszkodowaniami i to po trzech godzinach opóźnienia. Parlamentarna komisja transportowa proponuje także szereg zmian dotyczących m.in. bagażu podręcznego czy odpowiedzialności pośredników sprzedających bilety.
Dziecko
Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci

Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.