Komunikaty PR

Rogatek wraca na ekrany - jesienne nowości w Kampanii Kolejowe ABC

2020-09-10  |  15:00
Biuro prasowe

Rogatek wraca na ekrany – jesienne nowości w Kampanii Kolejowe ABC

 

Dzieci mogą już oglądać najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC, w którym bohater akcji, nosorożec Rogatek, uczy kulturalnego podróżowania pociągiem. W największych miastach pojawiło się 700 bilbordów promujących bezpieczeństwo. A to nie jedyne nowości przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego na początek roku szkolnego.

Na początku września premierę miał najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC. Tym razem sympatyczny nosorożec podpowiada, jak zachować się w takcie podróży. Rogatek przypomina również o obowiązku zakrywania ust i nosa w trakcie jazdy pociągiem w czasie epidemii. Spoty można zobaczyć w telewizji, internecie, kinach oraz w pociągach przewoźników: Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście oraz na ekranach udostępnionych przez Fundację PKP.

W TVP ABC można już oglądać nowe odcinki programu edukacyjnego „Twoja Kolej”. Bohaterami serii są nosorożec Rogatek oraz Pola i Krzyś – rodzeństwo, które gra w planszówkę i rozwiązuje rozmaite zadania związane z podróżowaniem koleją i bezpieczeństwem na terenach kolejowych. Nosorożec Rogatek ocenia odpowiedzi udzielane przez dzieci, wyjaśnia trudne zagadnienia, komentuje poprawność wykonania wyznaczonych zadań, a także uzupełnia i podsumowuje najważniejsze dla widzów informacje.

W 18 największych miastach Polski pojawiły się billboardy przypominające o konieczności zachowania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W ramach zabawy rodzice z dziećmi mogą spróbować je odszukać, zrobić zdjęcie i opublikować na Facebooku lub Instagramie, oznaczając profil Kolejowe ABC. Nie powinno to być trudne, bo tablic z nosorożcem Rogatkiem jest 700.

Dodatkowo, na kanałach YouTube pojawią się wkrótce kolejne filmy dotyczące ważnych zasad związanych z podróżowaniem pociągiem przygotowane przez popularnych vlogerów – Pusheen Girl oraz Euzebiusza z „Zabawy Mistrzów”.

Za pomocą spotów, programów telewizyjnych i billboardów Kampanii Kolejowe ABC z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem przekazujemy wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania pociągiem i przekraczania przejazdów kolejowych. Jestem przekonany, że im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa na to, że w przyszłości będą one odpowiedzialnymi kierowcami i pieszymi – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

ABC wraca do szkół

We wrześniu ruszają także zajęcia edukacyjne dla dzieci prowadzone na terenach gmin, w których doszło do niebezpiecznych wypadków i zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych oraz tzw. dzikich przejściach. Podczas zajęć uczniowie poznają prawidłowe zachowania w pobliżu torów, w pociągu,  na peronie i na dworcu.

Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych z całej Polski, wykazując się sprytem i wiedzą, ponownie mogą ruszyć w wyścig po nagrody, biorąc udział w kolejnych edycjach konkursów zorganizowanych w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Warto rywalizować, ponieważ głównymi nagrodami w konkursach są 5-dniowe wycieczki na zielone szkoły dla zwycięskich klas. Im więcej zaangażowanych osób z klasy, tym większe szanse na wygraną. Klasy, które zdobędą drugie i trzecie miejsca, otrzymają pakiety dla uczniów zawierające m.in. maskotki Rogatka oraz zestaw odblasków. Pierwszy konkurs zakończył się 10 września, a kolejne rozpoczną się 14 września i 25 września.

Zachęcamy do śledzenia strony internetowej www.kolejoweabc.pl.

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.