Komunikaty PR

Rogatek wraca na ekrany - jesienne nowości w Kampanii Kolejowe ABC

2020-09-10  |  15:00
Biuro prasowe

Rogatek wraca na ekrany – jesienne nowości w Kampanii Kolejowe ABC

 

Dzieci mogą już oglądać najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC, w którym bohater akcji, nosorożec Rogatek, uczy kulturalnego podróżowania pociągiem. W największych miastach pojawiło się 700 bilbordów promujących bezpieczeństwo. A to nie jedyne nowości przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego na początek roku szkolnego.

Na początku września premierę miał najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC. Tym razem sympatyczny nosorożec podpowiada, jak zachować się w takcie podróży. Rogatek przypomina również o obowiązku zakrywania ust i nosa w trakcie jazdy pociągiem w czasie epidemii. Spoty można zobaczyć w telewizji, internecie, kinach oraz w pociągach przewoźników: Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście oraz na ekranach udostępnionych przez Fundację PKP.

W TVP ABC można już oglądać nowe odcinki programu edukacyjnego „Twoja Kolej”. Bohaterami serii są nosorożec Rogatek oraz Pola i Krzyś – rodzeństwo, które gra w planszówkę i rozwiązuje rozmaite zadania związane z podróżowaniem koleją i bezpieczeństwem na terenach kolejowych. Nosorożec Rogatek ocenia odpowiedzi udzielane przez dzieci, wyjaśnia trudne zagadnienia, komentuje poprawność wykonania wyznaczonych zadań, a także uzupełnia i podsumowuje najważniejsze dla widzów informacje.

W 18 największych miastach Polski pojawiły się billboardy przypominające o konieczności zachowania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W ramach zabawy rodzice z dziećmi mogą spróbować je odszukać, zrobić zdjęcie i opublikować na Facebooku lub Instagramie, oznaczając profil Kolejowe ABC. Nie powinno to być trudne, bo tablic z nosorożcem Rogatkiem jest 700.

Dodatkowo, na kanałach YouTube pojawią się wkrótce kolejne filmy dotyczące ważnych zasad związanych z podróżowaniem pociągiem przygotowane przez popularnych vlogerów – Pusheen Girl oraz Euzebiusza z „Zabawy Mistrzów”.

Za pomocą spotów, programów telewizyjnych i billboardów Kampanii Kolejowe ABC z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem przekazujemy wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania pociągiem i przekraczania przejazdów kolejowych. Jestem przekonany, że im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa na to, że w przyszłości będą one odpowiedzialnymi kierowcami i pieszymi – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

ABC wraca do szkół

We wrześniu ruszają także zajęcia edukacyjne dla dzieci prowadzone na terenach gmin, w których doszło do niebezpiecznych wypadków i zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych oraz tzw. dzikich przejściach. Podczas zajęć uczniowie poznają prawidłowe zachowania w pobliżu torów, w pociągu,  na peronie i na dworcu.

Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych z całej Polski, wykazując się sprytem i wiedzą, ponownie mogą ruszyć w wyścig po nagrody, biorąc udział w kolejnych edycjach konkursów zorganizowanych w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Warto rywalizować, ponieważ głównymi nagrodami w konkursach są 5-dniowe wycieczki na zielone szkoły dla zwycięskich klas. Im więcej zaangażowanych osób z klasy, tym większe szanse na wygraną. Klasy, które zdobędą drugie i trzecie miejsca, otrzymają pakiety dla uczniów zawierające m.in. maskotki Rogatka oraz zestaw odblasków. Pierwszy konkurs zakończył się 10 września, a kolejne rozpoczną się 14 września i 25 września.

Zachęcamy do śledzenia strony internetowej www.kolejoweabc.pl.

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.