Rola działań charytatywnych w edukacji
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Mają one duże znaczenie dla rozwoju młodego człowieka oraz przygotowują go do prawidłowego funkcjonowania w nadchodzącym dorosłym życiu oraz w zmieniających się warunkach społecznych, politycznych i zawodowych. W ramach tych kompetencji tak ważne jest rozwijanie i pobudzanie wrażliwości dzieci – już od najmłodszych lat – na problemy społeczne, które mają miejsce także i w dalekich krajach!
Nieznane nie oznacza obce!
Globalizacja współczesnego życia i jego wielokulturowość sprawia, że nawet wśród najmłodszych dzieci zwiększa się różnorodność i intensywność kontaktów, sięgających często poza granice kraju. Dzięki silnym ruchom migracyjnym nasze bliskie otoczenie wypełnione jest ludźmi o różnych zwyczajach i wyznaniach. Wzbogaca to naszą kulturę, a równocześnie wymaga otwartości na innych oraz umiejętności komunikacyjnych. Niepubliczna Szkoła Podstawowa MyVinci School chętnie włączyła się w program Dzielą nas tylko kilometry, który jest rozszerzeniem inicjatywy warszawskich szkół, Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW i Fundacji im. Kazimierza Michałowskiego, polegającego na nawiązywaniu relacji między szkołami z Polski i Sudanu, opartych o wspólną troskę o lokalne zasoby środowiska naturalnego i dorobku cywilizacyjnego, wymianę kulturową i chęć pomocy rówieśnikom, znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, dodatkowo pogorszonej obecnie poprzez skutki COVID-19.
Działania charytaTYwne – razem możemy więcej – #światjestwnaszychrękach
Akcje charytatywne przeprowadzane w szkole odgrywają dużą rolę – uczą dzieci wrażliwości na potrzeby innych, życzliwości, tolerancji, rozwijają empatię, kształtują pozytywną postawę wobec cierpiących i potrzebujących, wzmacniają postawę odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka. W MyVinci chcą, aby uczniowie placówki dostrzegali ludzi, którzy potrzebują pomocy. Warsztaty, wykłady oraz pomoc przy organizacji aukcji charytatywnych, z pewnością pozwoli rozwinąć u uczniów prospołeczne cechy. Środki zebrane przez dzieci zostaną przeznaczone na wsparcie szkół w El Ghaddar dawniej Starej Dongoli stolicy królestwa nubijskiego w Sudanie, gdzie pracują polscy archeolodzy i konserwatorzy – czyli zespół badaczy jednego z głównych projektów Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
„Dzielą nas tylko kilometry” – łączy nas serce!
W pierwszej fazie projektu nauczyciel historii z MyVinci School Marcin Gostkowski (https://www.facebook.com/warsztatypanodhistorii) uda się ponownie do Sudanu w celu poznania kolejnych potrzeb uczniów z okolic Dongoli, gdzie prowadzone są prace wykopaliskowe przez polską misję archeologiczną z Uniwersytetu Warszawskiego. Następnie zorganizowany zostanie kiermasz, kolejny piknik charytatywny (zdjęcia z poprzedniego jako załącznik) w Warszawie i cykl warsztatów przybliżających kulturę Sudanu z udziałem chętnych pracowników Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW (m.in.: budowanie makiet zabytków Sudanu, warsztaty muzyczne, prezentacja obyczajów, kuchni i sztuki). Ze zgromadzonych środków, podczas jesiennego i zimowego sezonu misji wykopaliskowej w 2021 roku, mogłyby zostać sfinansowane zakupy pomocy szkolnych, remonty budynków oraz zorganizowane cykle warsztatów dla dzieci w Sudanie, na temat lokalnych stanowisk archeologicznych i ochrony środowiska naturalnego (częściowo poprowadzonych online przez naszych uczniów w języku angielskim, jeśli pozwolą na to możliwości techniczne). W kolejnych etapach działań planowane jest zorganizowanie środków na dodatkowe lekcje języka angielskiego dla Sudańczyków i przygotowanie książki o przyjaźni dzieci z naszych krajów. Jak widać, aby pomagać potrzebującym, nie potrzeba wiele – jedynie otwartego serca i rąk skorych do pracy.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.