Rośnie popularność przedszkoli online
Zamknięcie szkół i przedszkoli to ogromne wyzwanie logistyczne dla rodziców. Łączenie opieki nad małym dzieckiem z pracą zdalną wymaga dużo samodyscypliny i kreatywności. Coraz więcej szkół przestawia się na lekcje prowadzone przez internet. Pojawiają się również pierwsze przedszkola, które oferują zajęcia online dla najmłodszych.
Lekcje dla przedszkolaków mają za zadanie nie tylko umożliwić chwilę wytchnienia czy efektywnej pracy rodzicom, ale też zapewnić dzieciom ciągłość edukacji i wsparcie w rozwoju. Zajęcia są bowiem prowadzone podobnie do tych, do których są przyzwyczajone, chodząc do przedszkola.
Różnorodność zajęć
– Przedszkole online nie jest alternatywą dla bajek puszczanych na YouTube – podkreśla Tonia Bochińska, dyrektorka przedszkola online Early Stage. – Zajęcia są tak zaprojektowane, żeby rozwijać różne kompetencje i umiejętności, mając na uwadze również różny cykl skupienia dziecka. Oferujemy zajęcia muzyczno-językowe, które mają dowiedziony korzystny wpływ na rozwój mózgu dziecka.
W czasie, gdy wyjścia z domu muszą być maksymalnie ograniczone, ważne jest, by dzieci mogły odbywać podróże „wirtualne” – do świata ulubionych postaci, lasu czy do domów rówieśników. Oprócz nauki przez zabawę powinniśmy zapewnić również ćwiczenia ruchowe i relaksacyjne. Tak jak ma to miejsce w prawdziwym przedszkolu.
Ile to kosztuje
Wiele przedszkoli otwiera się ze swoją ofertą na dzieci, które do tej pory do nich nie uczęszczały. Na przykład w przedszkolu Early Stage miesiąc codziennych, dwugodzinnych zajęć kosztuje 160 zł. Można też wykupić pakiet tygodniowy w cenie 50 zł.
Więcej informacji o przedszkolu:
https://earlystage.pl/blog/2020/04/07/przedszkole-online-sposob-na-laczenie-pracy-zdalnej-i-opieki-nad-dziecmi/

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.