Komunikaty PR

Rowery kurierskie wyjechały na ulice Poznania

2022-09-28  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Mogą pomieścić nawet kilkadziesiąt paczek. Są ekologiczne i nie hałasują. Rowery kurierskie w barwach GLS wyjechały na ulice Poznania. Stolica Wielkopolski jest kolejnym miastem, gdzie przesyłki będą dostarczane jednośladami. W których rejonach Poznania zobaczymy rowery kurierskie?

 

Jeden kursuje po Jeżycach, a drugi - w rejonie Starego Miasta. Rowery kurierskie w barwach GLS po raz pierwszy wyjechały na ulice Poznania. Firma zdecydowała, że paczki będą rozwożone w gęsto zabudowanym rejonie miasta i na terenie z dobrze rozwiniętą infrastrukturą rowerową. – Jeżyce to piękna i zabytkowa dzielnica Poznania, jednak ze względu na gęstą zabudowę ciężko zaparkować tam busem. Dlatego pomyśleliśmy o alternatywnym, a do tego ekologicznym sposobie dostarczania przesyłek, czyli właśnie o rowerze – mówi Małgorzata Knajdek-Zomrowska, manager oddziału GLS Poland w Poznaniu. Jak dodaje, na Jeżycach i Starym Mieście rowery są bardzo popularne: – Transportowi rowerowemu sprzyja tam rozwinięta sieć ścieżek rowerowych, a także mentalność mieszkańców, którzy chcą żyć ekologicznie i nie generować hałasu ani spalin.

Paczki rowerami rozwożą dwaj kurierzy GLS, prywatnie zapaleni rowerzyści, którzy dodatkowo uwielbiają serwisować jednoślady.

 

Jak wygląda rower kurierski?

Rower kurierski ma elektryczny napęd i tonaż do 200 kg. Może jednorazowo przewieźć kilkadziesiąt paczek. Kuriera chroni specjalny daszek, a paczki – szczelnie zamykana skrzynia. Dzięki temu przesyłki można przewozić rowerem kurierskim przez cały rok. Najważniejszy atut roweru kurierskiego to zeroemisyjność. Ten środek transportu nie produkuje spalin, co pozwala na zaoszczędzenie nawet 1 kg emisji CO2 na każdej paczce. Kolejnym atutem roweru jest również brak hałasu, a dodatkowo małe gabaryty roweru pozwalają na sprawniejszą dostawę.

 

GLS rozwija flotę rowerową w Polsce

Poznań jest już kolejnym miastem, w którym GLS uruchomił rowery kurierskie. Pilotaż programu rozpoczął się w Krakowie w 2020 roku. Potem do kolejnych „rowerowych” miast GLS dołączyły Wrocław i Warszawa. W tym roku rowery kurierskie wyjechały na ulice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Gdańska, Władysławowa, Łodzi, Gliwic i Oświęcimia. Rowery są idealnym środkiem transportu w rejonach miast o gęstej zabudowie. Rower kurierski nie stoi  w korkach, nie musi szukać specjalnego miejsca do zaparkowania i przede wszystkim chroni środowisko – taki pojazd oszczędza w ciągu roku 12,5 ton emisji CO2.

Rower kurierski to jeden z wielu ekologicznych pojazdów, które GLS wprowadza do przewozu przesyłek. W 2019 roku do floty dołączyły samochody ciężarowe napędzane LNG. Firma stale też zwiększa liczbę e-vanów.

 

Emisja CO2 równa zeru w 2045 roku

Ambicją GLS jest zerowa emisja do 2045 roku. Najpierw jednak operator chce, by do 2030 roku co najmniej 50 proc. pojazdów w jego flocie transportowej miało napęd nisko- lub zeroemisyjny, a w 2035 roku - by każdy nowy pojazd transportowy spełniał te warunki. – W ramach programu Climate Protect, który stanowi integralny element nowej, ale już wdrażanej strategii rozwoju GLS, priorytetem są kwestie związane z ochroną klimatu i szerzej z ekologią. Działamy w branży transportowej, więc zdajemy sobie sprawę zarówno z naszej odpowiedzialności, jak i z faktu, że możemy wiele zrobić dla ograniczenia emisji – deklaruje Justyna Glaza, environmental manager w GLS Poland.

Już teraz 85 proc. wykorzystywanej energii przez GLS pochodzi z OZE. Operator korzysta z biomasy, wody i energii słonecznej. Największe obiekty GLS w kraju, czyli sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią działają, korzystając z OZE.

Cała Grupa GLS stale kompensuje też swoją emisję CO2 poprzez udział m.in. w programach,  które chronią zagrożoną część Amazonii i wspierają budowę elektrowni wiatrowej i słonecznej w Indiach.

 

 


O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Te 10 powodów sprawia, że tegoroczna olimpiada w Paryżu jest wyjątkowa Biuro prasowe
2024-08-12 | 14:00

Te 10 powodów sprawia, że tegoroczna olimpiada w Paryżu jest wyjątkowa

  Trwająca olimpiada we Francji już teraz zapisała się jako jedno z najbardziej wyjątkowych wydarzeń sportowych w historii. Po stu latach od ostatnich igrzysk w tym
Styl życia Mocktaile inspirowane Azją. Gdzie ich szukać?
2024-08-12 | 12:00

Mocktaile inspirowane Azją. Gdzie ich szukać?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób rezygnuje z alkoholu, poszukując alternatywnych form koktajli, które dostarczają równie intensywnych doznań smakowych
Styl życia Siódma kampania społeczna Fundacji Avalon
2024-08-12 | 12:00

Siódma kampania społeczna Fundacji Avalon

Do dzisiaj Fundacja zrealizowała już sześć ogólnopolskich kampanii społecznych, a w maju ogłosiła konkurs ofert na realizację kolejnej – tym razem pod roboczym tytułem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Podróże

Paulina Sykut-Jeżyna: Byłam już na Mazurach, a teraz lecę do Grecji. Wszędzie ceny wzrosły, ale przecież można wybierać różne miejsca i wedle uznania planować wydatki

Prezenterka podkreśla, że jej tegoroczne wakacje mają dwie odsłony. Cieszy się, że wraz z bliskimi udało jej się już spędzić trochę czasu na ukochanych Mazurach, a z kolei teraz udaje się do Grecji i ma nadzieję, że urlop upłynie jej pod znakiem odpoczynku, wyciszenia i ładowania akumulatorów. Paulina Sykut-Jeżyna dostrzega, że ceny wzrosły, ale podkreśla, że zawsze można wybrać takie miejsca na wakacyjny wypoczynek, gdzie ten wzrost nie będzie tak mocno odczuwalny.

Media

Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor

Prezenterka żałuje, że Maciej Dowbor pożegnał się z Polsatem, ale szanuje jego decyzję i wierzy, że przed nim kolejne ciekawe wyzwania zawodowe. Agnieszka Hyży niezwykle miło wspomina czasy, kiedy mieli przyjemność ze sobą współpracować, i nie ukrywa, że wciąż sporo się od niego uczy, chociażby obserwując jego aktywność w mediach społecznościowych. Cieszy się także na każde spotkanie z nim.