Różnorodność to nasza siła! – miesiąc diversity w MediaMarkt
W ramach miesiąca różnorodności, pracownicy centrali MediaMarkt mieli okazję wziąć udział w wydarzeniu Stacja - Edukacja. Jego celem było umożliwienie pracownikom doświadczenia, jak czują się osoby z niepełnosprawnościami. Dzięki specjalnym symulatorom chętni mogli przekonać się, z jakimi trudnościami na co dzień zmagają się osoby z niepełnosprawnością wzroku, osoby w dojrzałym wieku, czy poruszające się na wózku inwalidzkim.
Jak mówią pracownicy, którzy mieli okazję wziąć udział w wydarzeniu, nie było to łatwe doświadczenie, ale zdecydowanie warto było wziąć w nim udział, aby zrozumieć, z czym borykają się osoby doświadczające niepełnosprawności.
- Z poziomu wózka inwalidzkiego wszystko wydaje się inne, trudno jest patrzyć cały czas w górę. Trudność sprawiają podstawowe czynności, takie jak mycie rąk – opisuje swoje doświadczenia Agnieszka.
Skąd pomysł na takie wydarzenie? MediaMarkt kładzie nacisk na różnorodność swoich pracowników pod każdym względem i stara się budować jak najbardziej otwarte środowisko pracy. Niepełnosprawność nie może być czynnikiem, który z tego środowiska wyklucza kogokolwiek. Wręcz przeciwnie – w różnorodności tkwi siła i ogromny potencjał.
- MediaMarkt jest firmą, w której przede wszystkim liczy się człowiek. Jako firma międzynarodowa, stale pielęgnujemy ideę różnorodności i inkluzywności. Jest to część naszego DNA. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby tworzyć miejsca pracy jak najbardziej przyjazne dla każdego, niezależnie od jego płci, wieku i sprawności – mówi Joanna Czuchnowska, HR Director w MediaMarktSaturn Polska.
W ramach miesiąca różnorodności pracownicy MediaMarkt mieli szansę nie tylko wziąć udział w doświadczeniu Stacji Edukacja, ale również chociażby uczestniczyć w dyskusji na temat wieku i niepełnosprawności w ramach grupy focusowej. Natomiast do osób na stanowiskach kierowniczych został skierowany specjalny webinar, poświęcony budowaniu inkluzywnego zespołu, w którym obecni są pracownicy z różnymi potrzebami.
Marka od dawna podkreśla, że różnorodność jest dla niej wielką wartością. Im bardziej różnorodne środowisko pracy, tym więcej pracownicy mogą czerpać od siebie nawzajem.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.