Rozpoczęła się akcja „Komputer dla ucznia”
Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej oraz Amest Otwock sp. z o.o. rozpoczęli akcję charytatywną na rzecz dzieci i młodzieży dotkniętych problemem wykluczenia cyfrowego. Kilkanaście rodzin z terenu powiatu otwockiego otrzymało komputery z oprogramowaniem, pozwalające na uczestniczenie w zajęciach szkolnych za pośrednictwem Internetu. Caritas i Amest Otwock zapraszają kolejne firmy, instytucje i osoby prywatne do przekazywania komputerów na rzecz dzieci i młodzieży.
W sytuacji epidemii koronawirusa nauczanie szkolne jest prowadzone za pośrednictwem Internetu. Daje to szkołom i dzieciom szerokie możliwości realizowania zajęć dydaktycznych, utrzymywania kontaktu ze szkołą, nauczycielami i grupą rówieśniczą. Niestety nie wszyscy uczniowie mają dostęp do komputerów, by móc uczestniczyć w zajęciach. Jest to realny problem wielu rodzin ubogich materialnie. Dlatego Amest Otwock Sp. z o.o. i Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej podjęły współpracę. W jej efekcie zakupiono kilkanaście komputerów wyposażonych w oprogramowanie, które zostały przekazane potrzebującym dzieciom i młodzieży.
- Pracujemy razem, aby umożliwić naukę uczniom wykluczonym cyfrowo. W pierwszej kolejności udostępniamy komputery niezbędne do edukacji rodzinom z powiatu otwockiego. Zostały one zakupione i przygotowane przez Amest-Otwock sp. z o.o. Ale nie chcemy na tym poprzestać. Już dziś zapraszamy kolejne firmy i zamożne osoby prywatne do dołączenia do naszej wspólnej akcji „Komputer dla ucznia”. Podjęta przez nas inicjatywa to dobry przykład współpracy lokalnego biznesu oraz instytucji charytatywnej Kościoła katolickiego. Pomóżmy dzieciom, zainwestujmy w ich przyszłość - zaznacza Ks. Kamil Chojnacki, Dyrektor Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej.
Wspólny projekt ma na celu wyrównanie szans beneficjentów, wśród których są dzieci z rodzin ubogich lub wielodzietnych. Prezes firmy Amest Otwock, Felice Scoccimarro, przekazując na ten cel środki finansowe, podkreślił, jak ważna jest wzajemna pomoc lokalnej społeczności i wspólna wrażliwość społeczna instytucji charytatywnej Kościoła katolickiego oraz miejscowego przedsiębiorstwa. – W tym trudnym czasie musimy być solidarni z osobami szczególnie potrzebującymi. To nasz moralny obowiązek. Cieszę się, że możemy nieść pomoc z zaufaną i szanowaną organizacją, jaką jest Caritas. Dbajmy o siebie i innych. Okres pandemii to próba dla człowieczeństwa. Zachęcamy inne firmy, by włączyły się w naszą akcję. Jeżeli teraz nie zaopatrzymy dzieci w narzędzia edukacyjne to ograniczymy ich możliwości rozwojowe – podkreśla Felice Scoccimarro, prezes zarządu Amest Otwock sp. z o.o.
- Pomoc spotkała się z wyrazami ogromnej radości ze strony uczniów i rodzin. Dzieci są przeszczęśliwe, a rodzice bardzo wdzięczni. Dziękujemy za pamięć i wsparcie w trudnym dla wszystkich czasie - dodaje Magdalena Urbaniak, kierownik Świetlicy Profilaktyczno-Opiekuńczej Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej w Otwocku.
Firmy, instytucje i osoby prywatne zainteresowane przekazaniem uczniom z ubogich rodzin komputerów do nauki szkolnej, lub środków na ich zakup za pośrednictwem Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej zapraszane są do kontaktu.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.