Rozwiąż charytatywne Dyktando na Święto Niepodległości i pomóż potrzebującym!
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Pomimo trudności, jakich nastręczają nam niektóre reguły ortograficzne, język pozostaje najważniejszym narzędziem w rękach prawdziwego patrioty. 11 listopada Polki i Polacy już po raz drugi będą mogli sprawdzić swoją wiedzę w bezpłatnym Dyktandzie na Święto Niepodległości i jednocześnie zrobić coś dobrego dla potrzebujących. Organizator za każde rozwiązane dyktando przekaże złotówkę na wybrany przez internautów cel charytatywny. Im więcej uczestników, tym więcej pieniędzy trafi na akcje społeczne.
„Pośrodku Orlej Perci, gdzieś pomiędzy Kozim Wierchem a nienazwaną przełęczą nad Zawratem…”. Tymi oto słowami rozpoczęło się pierwsze charytatywne Dyktando na Święto Niepodległości zorganizowane w 2020 roku przez portal edukacyjny Dyktanda.pl. W tym roku po raz drugi będziemy mogli wykazać się znajomością zasad języka polskiego i udowodnić, że polskość leży nie tylko między wierchem a przełęczą, ale też między „h” i „ch”.
W tę i we w tę przez język polski
Przypadkowe, na pozór, reguły ortograficzne mają swoje źródło jeszcze w średniowieczu, kiedy to ustalano zasady zapisywania typowych dla języka słowiańskiego dźwięków, których brakowało w alfabecie łacińskim. Dyktando jest więc okazją nie tylko do sprawdzenia zdolności językowych, ale także pomaga w przekazywaniu historii polszczyzny, która kryje się chociażby za rozróżnieniem liter „u” i „ó”.
Dyktando na Święto Niepodległości zostało opracowane przez członków Fundacji Języka Polskiego, w taki sposób, aby poziomem trudności odpowiadało poszczególnym grupom wiekowym. Dzięki temu do zabawy przystąpić mogą wszyscy chętni, zarówno uczniowie 1 klasy szkoły podstawowej, jak i dorośli. Do udziału w akcji zachęca prezes Fundacji - dr Magdalena Wanot-Miśtura i zdradza, jak w tym roku wyglądał proces przygotowania zadania:
- Święto Niepodległości to świetna okazja, aby sięgnąć po różne wątki z polskiej kultury i historii. Przygotowując dyktando, nawiązywaliśmy do tradycji przedwojennych, przywołaliśmy postaci, które na różne sposoby budowały wtedy nasze państwo, ale także odwołaliśmy się do wspólnych wartości. Kiedy mieliśmy już temat, zaczęliśmy szukać trudnych ortograficznie słów i układać z nich spójną opowieść – mówi dr Magdalena Wanot-Miśtura.
Sprawdź swoją ortografię i wesprzyj wybrany cel charytatywny
Bezpłatne Dyktando na Święto Niepodległości, poza aspektem edukacyjnym, niesie ze sobą również ważny wymiar społeczny. Za każdego uczestnika biorącego udział w wyzwaniu organizatorzy przekażą 1 zł na cel charytatywny. Ponadto rozwiązując dyktando, otrzymujemy możliwość zagłosowania, na co przeznaczone zostaną pieniądze. W ubiegłym roku, dzięki zaangażowaniu Polaków, udało się zebrać 7 tysięcy złotych, które wspomogły leczenie 2-letniego chłopca chorującego na SMA. W ramach drugiej edycji charytatywnego Dyktanda na Święto Niepodległości organizatorzy spodziewają się dużo większego zainteresowania i chcą zebrać co najmniej 25 000 zł.
Jak włączyć się w akcję?
- Już teraz zarejestruj się na stronie dyktanda.pl i kliknij „Zapisz się do konkursu”
- 11 listopada ponownie wejdź na stronę i napisz Dyktando na Święto Niepodległości w odpowiednim dla Twojej grupy wiekowej przedziale czasowym
- W dniach 16-21 listopada na dyktanda.pl dostępna będzie lista celów charytatywnych zgłoszonych wcześniej przez internautów. Zagłosuj na jeden z nich!
Maksymalna kwota, jaką organizator zobowiązał się przeznaczyć za rozwiązanie dyktanda, to 25 000 zł - 20 000 zł za 20 000 uczestników oraz dodatkowe 5 000 zł na wybrany cel wskazany przez szkołę, której uczniowie uzyskają najwięcej punktów w dyktandzie. Jednak napisanie Dyktanda na Święto Niepodległości to niejedyny możliwy sposób wsparcia potrzebujących. Pula zostanie powiększona o całkowity dochód ze sprzedaży produktów ze sklepu internetowego Dyktanda.pl w dniach 7-14 listopada 2021 oraz z wykupionych w tym samym okresie dostępów do płatnych dyktand.
Więcej informacji i Regulamin: https://dyktanda.pl/dyktando-na-swieto-niepodleglosci-2021
Wzywamy wszystkich Mutantów… Przedstawiamy nowy zestaw LEGO® Marvel X-Men: Insty
Najciekawsze kalendarze adwentowe na 2024 rok – przegląd trendów
Najstraszniejsza atrakcja halloweenowa w Warszawie powróci!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.