Komunikaty PR

Rozwiąż charytatywne Dyktando na Święto Niepodległości i pomóż potrzebującym!

2021-11-09  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Pomimo trudności, jakich nastręczają nam niektóre reguły ortograficzne, język pozostaje najważniejszym narzędziem w rękach prawdziwego patrioty. 11 listopada Polki i Polacy już po raz drugi będą mogli sprawdzić swoją wiedzę w bezpłatnym Dyktandzie na Święto Niepodległości i jednocześnie zrobić coś dobrego dla potrzebujących. Organizator za każde rozwiązane dyktando przekaże złotówkę na wybrany przez internautów cel charytatywny. Im więcej uczestników, tym więcej pieniędzy trafi na akcje społeczne.

„Pośrodku Orlej Perci, gdzieś pomiędzy Kozim Wierchem a nienazwaną przełęczą nad Zawratem…”. Tymi oto słowami rozpoczęło się pierwsze charytatywne Dyktando na Święto Niepodległości zorganizowane w 2020 roku przez portal edukacyjny Dyktanda.pl. W tym roku po raz drugi będziemy mogli wykazać się znajomością zasad języka polskiego i udowodnić, że polskość leży nie tylko między wierchem a przełęczą, ale też między „h” i „ch”.

W tę i we w tę przez język polski

Przypadkowe, na pozór, reguły ortograficzne mają swoje źródło jeszcze w średniowieczu, kiedy to ustalano zasady zapisywania typowych dla języka słowiańskiego dźwięków, których brakowało w alfabecie łacińskim. Dyktando jest więc okazją nie tylko do sprawdzenia zdolności językowych, ale także pomaga w przekazywaniu historii polszczyzny, która kryje się chociażby za rozróżnieniem liter „u” i „ó”.

 

Dyktando na Święto Niepodległości zostało opracowane przez członków Fundacji Języka Polskiego, w taki sposób, aby poziomem trudności odpowiadało poszczególnym grupom wiekowym. Dzięki temu do zabawy przystąpić mogą wszyscy chętni, zarówno uczniowie 1 klasy szkoły podstawowej, jak i dorośli. Do udziału w akcji zachęca prezes Fundacji - dr Magdalena Wanot-Miśtura i zdradza, jak w tym roku wyglądał proces przygotowania zadania:

 

- Święto Niepodległości to świetna okazja, aby sięgnąć po różne wątki z polskiej kultury i historii. Przygotowując dyktando, nawiązywaliśmy do tradycji przedwojennych, przywołaliśmy postaci, które na różne sposoby budowały wtedy nasze państwo, ale także odwołaliśmy się do wspólnych wartości. Kiedy mieliśmy już temat, zaczęliśmy szukać trudnych ortograficznie słów i układać z nich spójną opowieść – mówi dr Magdalena Wanot-Miśtura.

Sprawdź swoją ortografię i wesprzyj wybrany cel charytatywny

Bezpłatne Dyktando na Święto Niepodległości, poza aspektem edukacyjnym, niesie ze sobą również ważny wymiar społeczny. Za każdego uczestnika biorącego udział w wyzwaniu organizatorzy przekażą 1 zł na cel charytatywny. Ponadto rozwiązując dyktando, otrzymujemy możliwość zagłosowania, na co przeznaczone zostaną pieniądze. W ubiegłym roku, dzięki zaangażowaniu Polaków, udało się zebrać 7 tysięcy złotych, które wspomogły leczenie 2-letniego chłopca chorującego na SMA. W ramach drugiej edycji charytatywnego Dyktanda na Święto Niepodległości organizatorzy spodziewają się dużo większego zainteresowania i chcą zebrać co najmniej 25 000 zł.

 

Jak włączyć się w akcję?

  1. Już teraz zarejestruj się na stronie dyktanda.pl i kliknij „Zapisz się do konkursu”
  2. 11 listopada ponownie wejdź na stronę i napisz Dyktando na Święto Niepodległości w odpowiednim dla Twojej grupy wiekowej przedziale czasowym
  3. W dniach 16-21 listopada na dyktanda.pl dostępna będzie lista celów charytatywnych zgłoszonych wcześniej przez internautów. Zagłosuj na jeden z nich!

Maksymalna kwota, jaką organizator zobowiązał się przeznaczyć za rozwiązanie dyktanda, to 25 000 zł - 20 000 zł za 20 000 uczestników oraz dodatkowe 5 000 zł na wybrany cel wskazany przez szkołę, której uczniowie uzyskają najwięcej punktów w dyktandzie. Jednak napisanie Dyktanda na Święto Niepodległości to niejedyny możliwy sposób wsparcia potrzebujących. Pula zostanie powiększona o całkowity dochód ze sprzedaży produktów ze sklepu internetowego Dyktanda.pl w dniach 7-14 listopada 2021 oraz z wykupionych w tym samym okresie dostępów do płatnych dyktand.

Więcej informacji i Regulamin: https://dyktanda.pl/dyktando-na-swieto-niepodleglosci-2021

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Wzywamy wszystkich Mutantów… Przedstawiamy nowy zestaw LEGO® Marvel X-Men: Insty Biuro prasowe
2024-11-04 | 11:00

Wzywamy wszystkich Mutantów… Przedstawiamy nowy zestaw LEGO® Marvel X-Men: Insty

  Składający się z 3093 elementów, kreatywny projekt konstrukcyjny daje dorosłym szansę na relaks i zatracenie się w budowaniu modelu kluczowej i powracającej
Hobby Najciekawsze kalendarze adwentowe na 2024 rok – przegląd trendów
2024-10-28 | 11:50

Najciekawsze kalendarze adwentowe na 2024 rok – przegląd trendów

Kalendarze adwentowe są od wielu lat nieodłącznym elementem okresu przedświątecznego. Przez wiele lat głównie kojarzyły się z produktami wypełnionymi różnymi
Hobby Najstraszniejsza atrakcja halloweenowa w Warszawie powróci!
2024-10-24 | 13:00

Najstraszniejsza atrakcja halloweenowa w Warszawie powróci!

To najbardziej przerażająca atrakcja halloweenowa w Warszawie, która przenosi do świata kultowych horrorów, takich jak „The Ring”, „Lśnienie” czy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.