Komunikaty PR

Rozwijają skrzydła na Fabrycznej. Edukacyjny projekt w ZSS w Białymstoku

2020-09-06  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania szko ( 0.02 MB )

„Rozwijamy skrzydła na Fabrycznej” – to unijny projekt, który przez dwa lata będzie realizowany w ZSS Fundacji Edukacji „Fabryczna 10”. Jego celem jest wsparcie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt skierowany jest do wszystkich uczniów z klas IV-VIII Społecznej Szkoły Podstawowej i do wszystkich uczniów Społecznego LO oraz do 23 nauczycieli, prowadzących zajęcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i przedmiotów z wykorzystaniem narzędzi TIK (technologii informacyjnych i komunikacyjnych). Działania ruszą jeszcze tej jesieni i są wspierane finansowo przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.

- Wcześniej organ prowadzący przeprowadził na potrzeby projektu diagnozę potrzeb ZSS przy Fabrycznej, w oparciu o ankietę wśród uczniów i nauczycieli, konsultacje z rodzicami i wyniki uczniów w procesie kształcenia – mówi Agata Baczewska, koordynator projektu. – Diagnoza wykazała potrzebę stworzenia dodatkowych zajęć umożliwiających jak najszersze rozwijanie zainteresowań zarówno uczniów zdolnych, jak i tych z różnego rodzaju problemami zdrowotnymi, uwzględnienie ich indywidualnych predyspozycji i możliwości rozwojowych. Ponadto konieczne jest wsparcie merytoryczne nauczycieli, by byli w stanie sprostać pracy z uczniami o takich wymaganiach oraz odpowiednie dostosowanie pracowni szkolnych.

Nauka metodą eksperymentu

W projekcie zaplanowano kompleksowe działania. Jednym z jego elementów jest zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia w narzędzia TIK pięciu pracowni - matematycznej, biologicznej, chemicznej, geograficznej oraz językowej.

- Naszym pierwszym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na zakup m.in. urządzeń, potrzebnych do prowadzenia nauczania metodą eksperymentu, narzędzi TIK – czyli tabletów, laptopów czy projektorów multimedialnych, a także programów dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- Dyslektyk2 i Eisystem Eduterapeutica. – wymienia Agata Baczewska. - Z kolei w ramach wsparcia nowych metod nauczania, nauczyciele przejdą trzy kursy stacjonarne, które mają przygotować ich do aktywizowania uczniów do samodzielnej pracy, współdziałania w zespole, prowadzenia samodzielnych obserwacji, doświadczeń i eksperymentów.

Dwóch nauczycieli skorzysta z wyjazdowego „Letniego kursu nauczycieli” w Centrum Chemii Małej w Torunie, gdzie zapozna się m.in. z techniką SSC, ułatwiającą efektywne nauczanie poprzez doświadczenia, pokazujące istotę przemian chemicznych.

Technika ta wymaga często zastosowania nietradycyjnej aparatury i metodyki stosowanej w takich dziedzinach jak mikrobiologia, biologia molekularna i nanotechnologia. 

Ponadto nauczyciele skorzystają ze szkoleń e-learningowych z GeoGebry, pedagogiki specjalnej i wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Rozwijanie pasji

Równolegle będzie realizowane wsparcie uczniów, czyli szkolne koła zainteresowań, których celem będzie rozbudzenie zainteresowań przyrodniczo-matematycznych poprzez prowadzenie eksperymentów, a także umiejętności posługiwania się językiem obcym. Prócz tego zorganizowane będą interdyscyplinarne warsztaty edukacyjno-laboratoryjne w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, a także w Narodowym Centrum Badań Jądrowych w Świerku, Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy w Warszawie i w eksperymentarium EC1 w dawnej Elektrowni Łódzkiej oraz w Centrum Chemii w Małej skali w Toruniu.

- Dzięki udziałowi w warsztatach uczniowie poznają technikę prowadzenia doświadczeń w małej skali, będą mogli wypraktykować teorię podaną na lekcjach, inaczej utrwalić materiał, co będzie pobudzać ich kreatywność i krytyczne myślenie – dodaje Agata Baczewska.

Za szczególna osiągnięcia, najzdolniejsi uczniowie otrzymają stypendia, których celem jest tworzenie warunków do realizacji pasji i indywidualnego rozwijania kompetencji kluczowych zgodnie z możliwościami, uzdolnieniami i zainteresowaniami uczniów. Taki uczeń będzie podlegał opiece dydaktycznej nauczyciela i pedagoga szkolnego lub tutora, zatrudnionego w ZSS. Celem opieki jest pomoc w dalszym osiąganiu jak najlepszych rezultatów, wsparcie w wykorzystaniu stypendium na cele edukacyjne, aktywna współpraca z uczniem i monitorowanie jego osiągnięć edukacyjnych.

- Im więcej różnorodnych, oczywiście popartych odpowiednimi metodami, propozycji zdobywania aktualnej wiedzy dotrze do uczniów i nauczycieli, tym nauka może być efektywniejsza. Warto więc poszukiwać nowych form pracy, wykorzystywanych we współczesnej  edukacji, dostosowując je jednocześnie do odbiorcy. Unijne projekty są najlepszym polem do takich niestandardowych działań i przynoszą korzyści każdej zaangażowanej w projekt stronie – ocenia dyrektor ZSS przy Fabrycznej, Ewa Drozdowska.

Wartość projektu to 626 tys. zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca

Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.

Bankowość

Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych

W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.

Muzyka

Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę

Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.