Komunikaty PR

Rusza kolejna edycja edukacyjnego programu „Drogowe ABC”

2022-04-15  |  01:00
Biuro prasowe

W drugim semestrze w przedszkolach w całej Polsce rozpoczęła się III edycja programu edukacyjnego „Drogowe ABC”, organizowanego przez firmę Circle K Polska oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy, skierowanej do dzieci w wieku 3-6 lat, jest budowanie właściwych postaw z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Poprzednie edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród najmłodszych - do tej pory blisko 50 tysięcy dzieci z blisko 600 placówek w całej Polsce wzięło udział w programie.

Jak wynika z badania[1] przeprowadzonego na potrzeby programu „Drogowe ABC”, aż 75% ankietowanych rodziców uważa, że dziecko naśladuje ich zachowania – również te na drodze. Mimo to, ponad 80% opiekunów przekracza dozwoloną prędkość, jadąc wraz z dzieckiem samochodem. Prawie co piąty rodzic przyznaje, że sam nie ma wystarczającej wiedzy, a co siódmy – czasu, aby uczyć swoje dziecko zasad bezpieczeństwa na drodze czy podstaw udzielania pierwszej pomocy. Ponad 60% badanych uważa, że przedszkola powinny poświęcać więcej uwagi na edukację dzieci w tym zakresie. W odpowiedzi na oczekiwania rodziców oraz z myślą o bezpieczeństwie najmłodszych, Circle K wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem połączyli siły i wspólnie stworzyli program edukacyjny „Drogowe ABC”, aby budować świadomość i wzmacniać prawidłowe postawy wśród dzieci już od najmłodszych lat.

Cieszymy się, że ruszyła kolejna edycja programu Drogowe ABC. W ubiegłym roku z powodu pandemii musieliśmy wstrzymać nasze działania w przedszkolach. W tym roku program wrócił z nowymi odświeżonymi materiałami, które pozwalają nauczycielom na prowadzenie lekcji zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie. Filmiki z misiem Cyrylem pomogą także rodzicom na zapoznanie najmłodszych dzieci z tematami bezpieczeństwa – mówi Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

 

„Drogowe ABC” to ogólnopolski program edukacyjny, w którym organizatorzy stawiają sobie za cel wzmacnianie świadomości na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym wśród dzieci w wieku przedszkolnym. Łącząc naukę i zabawę, najmłodsi mają możliwość pozyskać wiedzę z zakresu bezpiecznego poruszania się na drodze, numerów alarmowych oraz poznają podstawy udzielania pierwszej pomocy. Uczestnicy zajęć otrzymają specjalny zestaw materiałów dydaktycznych w formie kolorowanek, labiryntów oraz odblaskową naklejkę z bohaterem programu – misiem Cyrylem. Ponadto, w oparciu o podstawę programową kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym, eksperci przygotowali scenariusze lekcji oraz karty pracy do zajęć, które zostały udostępnione na stronie internetowej programu www.drogoweABC.pl do samodzielnego pobrania przez wszystkich zainteresowanych pedagogów.

Trzecia edycja „Drogowego ABC” rozpoczęła się w lutym i potrwa do końca roku szkolnego. W ramach tegorocznego programu zostały przygotowane nowe materiały edukacyjne, takie jak krótkie filmy animowane z misiem Cyrylem. Co więcej, wzbogacono je o niezwykle ważne w dobie pandemii aspekt podstawowych zasad higieny, mycia rąk oraz zasłania nosa i ust zgodnie z obowiązującymi zasadami. W ramach akcji 25 000 uczniów przedszkoli w całej Polsce weźmie udział w zajęciach edukacyjnych podejmujących tematykę bezpieczeństwa drogowego. Do tej pory w ramach inicjatywy blisko 50 tysięcy dzieci z 598 przedszkoli w 12 województwach poznało zasady bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. W tegorocznej edycji program obejmie placówki w 16 województwach. Akcja jest w całości finansowana ze środków przekazanych przez jego współorganizatora – sieć stacji Circle K Polska.

Sieć stacji Circle K to blisko 380 stacji w różnych regionach Polski. Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy mieć rzeczywisty wpływ na to, jak wygląda nasze najbliższe otoczenie i wspierać lokalne społeczności. Możemy to realizować m.in. za sprawą programu „Drogowe ABC”, edukując najmłodszych i tym sam troszcząc się o ich bezpieczeństwo na polskich drogach. Cieszymy się, że wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem możemy już po raz trzeci dokładać kolejną cegiełkę do tworzenia bezpiecznego miejsca dla nas wszystkich, w szczególności dzieci. W poprzednich latach program spotkał się z pozytywnym odbiorem wśród przedstawicieli placówek, rodziców, ale także naszych klientów i pracowników. Głęboko wierzymy, że takie inicjatywy są bardzo potrzebne w przestrzeni publicznej i stawiamy sobie za cel, aby mieć swój wpływ na najbliższe otoczenie i społeczności, w których działają stacje paliw Circle K – mówi Rafał Droździak, Szef Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.

Więcej informacji o programie Drogowe ABC na: www.drogoweABC.pl i www.pck.pl.

 


[1] Badanie „Bezpieczne dziecko na drodze” przeprowadzone w 2018 r. na zlecenie Circle K na grupie dzieci w wieku 1-12 lat.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.