Ruszyła kolejna edycja konkursu WINIARY „Daj słoikowi drugie życie"
Przygotowanie Świąt w stylu zero waste jest łatwiejsze niż myślisz, a dodatkowo może być źródłem rodzinnej rozrywki. Marka WINIARY rusza z kolejną edycją konkursu „Daj słoikowi drugie życie” i ponownie zachęca do kreatywnego wykorzystania słoików po Majonezie Dekoracyjnym WINIARY. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace od 18 do 31 grudnia 2023 roku.
Święta to okazja do wypróbowania „zero waste” w swoim domu
W czasie Świąt nasze kuchnie zaczynają tętnić życiem. Wraz z najbliższymi wspólnie przygotowujemy smakowite potrawy, na które z utęsknieniem czekaliśmy przez cały rok. Przez zmieniające się trendy żywieniowe i preferencje, wybór dań na świątecznym stole, w każdym domu może być inny. Na szczęście możliwości jest wiele – od tradycyjnych potraw, przez te z nowoczesnym twistem, w lekkiej odsłonie, po wegetariańskie czy wegańskie. Nie może oczywiście zabraknąć sałatki jarzynowej czy ulubionych wypieków. Wszystko podkreślone przez niezastąpiony Majonez Dekoracyjny WINIARY, nadający im wyjątkowego charakteru i ulubionego smaku.
Coraz częściej pragniemy celebrować te szczególne dni w duchu „zero waste”. Istnieje wiele sposobów na wcielenie tego podejścia w życie codzienne – zaczynając od mądrego planowania zakupów po rozsądne wykorzystanie resztek dań świątecznych na kolejne dni. Taka strategia pozwala uniknąć marnotrawstwa i dłużej cieszyć się smakiem świąt . Ponowne wykorzystanie opakowań również zyskuje popularność – większość z nas zachowuje ozdobne torby czy pudełka do wielokrotnego użytku, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, że opakowania po produktach spożywczych również mogą znaleźć nowe zastosowanie.
Daj słoikowi drugie życie!
Marka WINIARY od lat podejmuje działania w walce z marnowaniem żywności w Polsce. W ramach kampanii „WINIARY Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zapoznać się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Strona stanowi również bazę przepisów w duchu „zero waste”. Dodatkowo, na terenie Polski funkcjonują Jadłodzielnie WINIARY, czyli lokalne punkty wymiany żywności, gdzie każdy ma możliwość pozostawienia nadmiaru zakupionych produktów, których nie zdążył spożyć przed terminem lub zabrania czegoś do domu.
Obecnie, w ramach kontynuacji inicjatywy, marka zachęca swoich konsumentów do podjęcia kreatywnego wyzwania. Już 18 grudnia w jej mediach społecznościowych rusza kolejna edycja konkursu „WINIARY – Daj słoikowi drugie życie” – która potrwa do końca roku. Zadaniem uczestników jest znalezienie ponownego zastosowania dla pustego słoika po Majonezie Dekoracyjnym WINIARY i zaprezentowanie go w formie zdjęcia, bumeranga, kolażu lub krótkiego filmiku. Pomysły można zgłaszać w komentarzu pod postem konkursowym na profilu marki na Facebooku lub udostępnić na swoim profilu na Instagramie oznaczając profil @winiary i wykorzystać dedykowany hashtag #drugieżyciesłoika.
Wyjątkowe nagrody
Twórcy projektów mają szerokie pole do popisu w prezentacji swoich pomysłów – jedynym ograniczeniem jest ich wyobraźnia: słoik może posłużyć jako urokliwy świąteczny lampion, piękna doniczka lub pełnić funkcję eleganckiego pojemnika na świąteczne pierniczki. Na autorów najlepszych prac czeka w sumie 30 nagród – 10 frytkownic beztłuszczowych Russell Hobbs SatisFry oraz 20 szklanych misek na sałatkę z bambusową pokrywką.
Więcej szczegółów i regulamin konkursu dostępny jest stronie https://www.winiary.pl/daj-sloikom-nowe-zycie-konkurs-Winiary/ oraz na profilach marki: https://www.facebook.com/winiary i https://www.instagram.com/winiary.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.
Muzyka
Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.