Ruszyła kolejna edycja konkursu WINIARY „Daj słoikowi drugie życie"
Przygotowanie Świąt w stylu zero waste jest łatwiejsze niż myślisz, a dodatkowo może być źródłem rodzinnej rozrywki. Marka WINIARY rusza z kolejną edycją konkursu „Daj słoikowi drugie życie” i ponownie zachęca do kreatywnego wykorzystania słoików po Majonezie Dekoracyjnym WINIARY. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace od 18 do 31 grudnia 2023 roku.
Święta to okazja do wypróbowania „zero waste” w swoim domu
W czasie Świąt nasze kuchnie zaczynają tętnić życiem. Wraz z najbliższymi wspólnie przygotowujemy smakowite potrawy, na które z utęsknieniem czekaliśmy przez cały rok. Przez zmieniające się trendy żywieniowe i preferencje, wybór dań na świątecznym stole, w każdym domu może być inny. Na szczęście możliwości jest wiele – od tradycyjnych potraw, przez te z nowoczesnym twistem, w lekkiej odsłonie, po wegetariańskie czy wegańskie. Nie może oczywiście zabraknąć sałatki jarzynowej czy ulubionych wypieków. Wszystko podkreślone przez niezastąpiony Majonez Dekoracyjny WINIARY, nadający im wyjątkowego charakteru i ulubionego smaku.
Coraz częściej pragniemy celebrować te szczególne dni w duchu „zero waste”. Istnieje wiele sposobów na wcielenie tego podejścia w życie codzienne – zaczynając od mądrego planowania zakupów po rozsądne wykorzystanie resztek dań świątecznych na kolejne dni. Taka strategia pozwala uniknąć marnotrawstwa i dłużej cieszyć się smakiem świąt . Ponowne wykorzystanie opakowań również zyskuje popularność – większość z nas zachowuje ozdobne torby czy pudełka do wielokrotnego użytku, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, że opakowania po produktach spożywczych również mogą znaleźć nowe zastosowanie.
Daj słoikowi drugie życie!
Marka WINIARY od lat podejmuje działania w walce z marnowaniem żywności w Polsce. W ramach kampanii „WINIARY Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zapoznać się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Strona stanowi również bazę przepisów w duchu „zero waste”. Dodatkowo, na terenie Polski funkcjonują Jadłodzielnie WINIARY, czyli lokalne punkty wymiany żywności, gdzie każdy ma możliwość pozostawienia nadmiaru zakupionych produktów, których nie zdążył spożyć przed terminem lub zabrania czegoś do domu.
Obecnie, w ramach kontynuacji inicjatywy, marka zachęca swoich konsumentów do podjęcia kreatywnego wyzwania. Już 18 grudnia w jej mediach społecznościowych rusza kolejna edycja konkursu „WINIARY – Daj słoikowi drugie życie” – która potrwa do końca roku. Zadaniem uczestników jest znalezienie ponownego zastosowania dla pustego słoika po Majonezie Dekoracyjnym WINIARY i zaprezentowanie go w formie zdjęcia, bumeranga, kolażu lub krótkiego filmiku. Pomysły można zgłaszać w komentarzu pod postem konkursowym na profilu marki na Facebooku lub udostępnić na swoim profilu na Instagramie oznaczając profil @winiary i wykorzystać dedykowany hashtag #drugieżyciesłoika.
Wyjątkowe nagrody
Twórcy projektów mają szerokie pole do popisu w prezentacji swoich pomysłów – jedynym ograniczeniem jest ich wyobraźnia: słoik może posłużyć jako urokliwy świąteczny lampion, piękna doniczka lub pełnić funkcję eleganckiego pojemnika na świąteczne pierniczki. Na autorów najlepszych prac czeka w sumie 30 nagród – 10 frytkownic beztłuszczowych Russell Hobbs SatisFry oraz 20 szklanych misek na sałatkę z bambusową pokrywką.
Więcej szczegółów i regulamin konkursu dostępny jest stronie https://www.winiary.pl/daj-sloikom-nowe-zycie-konkurs-Winiary/ oraz na profilach marki: https://www.facebook.com/winiary i https://www.instagram.com/winiary.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.