Ruszyła X edycja akcji charytatywnej „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” –
Z początkiem października wystartowała jubileuszowa, dziesiąta edycja akcji charytatywnej „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. To już ósmy raz, kiedy inicjatywa Maxi Zoo wspiera psy ratownicze Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (GOPR). Do tej pory Klienci sieci przekazali aż 831 tys. złotych by pomóc psim bohaterom.
Rok 2024 to nie tylko jubileusz akcji, w której z takim zaangażowaniem uczestniczą wielbiciele zwierząt – Klienci i pracownicy Maxi Zoo, to także rok jubileuszu dla psów ratowniczych GOPR. Mija dokładnie 50 lat od wprowadzenia pierwszych psów służbowych do poszukiwania osób zaginionych w lawinach w Grupie Karkonoskiej. Od tego momentu psy te nieprzerwanie wspierają ratowników w działaniach poszukiwawczych na terenie całej Polski.
„Obecnie w GOPR pracuje i szkoli się łącznie 30 psów. Tylko od jesieni 2023 brały one czynny udział w ponad 80 akcjach poszukiwawczych. Odwaga, wytrzymałość, doskonały węch i sprawność fizyczna czynią psy ratownicze GOPR niezastąpionymi w akcjach prowadzonych w niebezpiecznych i trudnodostępnych miejscach. Czworonożni ratownicy są nieocenionym wsparciem podczas działań na lawiniskach, gruzowiskach, osuwiskach skalnych, a także pod ziemią i w zbiornikach wodnych.” – mówi Patryk Czermak, Szef Podkomisji Psów Ratowniczych GOPR. – „Bez względu na warunki pogodowe czy trudne, górskie tereny, od 50 lat psy GOPR nieustannie ratują ludzkie życie i pomagają odnaleźć tych, którzy zaginęli. Statystyki pokazują, że blisko 90% akcji poszukiwawczych, w których biorą udział psy GOPR, kończy się sukcesem – odnalezieniem poszkodowanych.” – dodaje.
Każdy miłośnik zwierząt, który docenia tę trudną pracę, chce wesprzeć czworonożnych ratowników i wyrazić swoją wdzięczność za ich wysiłek może to zrobić poprzez zakup specjalnych toreb z hasłem kampanii w sieci sklepów Maxi Zoo oraz online w sklepie maxizoo.pl. Koszt zakupu torby to 14,99 zł. Dodatkowo, w wybranych sklepach stacjonarnych dostępne są zawieszki i bransoletki z poprzednich edycji akcji, w cenie 10 zł każda. Dochód ze sprzedaży tych produktów zostanie przekazany na rzecz Fundacji GOPR i wsparcie psów, które odgrywają kluczową rolę w ratowaniu życia ludzkiego w trudnych i ekstremalnych warunkach.
Środki zebrane podczas akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” są przeznaczane na szeroki zakres działań wspierających psy ratownicze GOPR. Dzięki uzyskanym funduszom zakupiono i zmodernizowano sprzęt treningowy na placach szkoleniowych, odzież ochronną, uprzęże czy kamizelki dla psów. Pieniądze ze zbiórki są wykorzystywane do zapewnienia specjalistycznej opieki weterynaryjnej, niezbędnej nie tylko po trudnych akcjach ratowniczych lecz także na co dzień. Psi ratownicy, podobnie jak nasi domowi pupile, potrzebują stałej i profesjonalnej troski. W tym roku kilka razy niezbędne było skorzystanie ze specjalistycznej pomocy. Dzięki wsparciu Klientów Maxi Zoo udało się m.in. przeprowadzić bardzo kosztowną operację kręgosłupa dla psa z Grupy Karkonoskiej, wykonać badania tomograficzne, zakupić odpowiednie leki czy przeprowadzić niezbędne zabiegi. Równie istotne jest zapewnienie odpowiednich szkoleń. Jest to niezwykle ważne ponieważ, aby psi ratownicy mogli skutecznie pomagać ludziom wymagają stałego, intensywnego szkolenia. W 2024 było to łącznie aż 900 godzin, a umiejętności zdobyte w tym czasie zostały z powodzeniem wykorzystane nie tylko w akcjach górskich lecz także w walce ze skutkami powodzi czy nawet podziemnych akcjach ratunkowych na terenie kopalni
Prowadzone przez GOPR działania są możliwe dzięki odpowiedniemu wsparciu. „W ramach zorganizowanych przez Maxi Zoo siedmiu edycji akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” udało nam się zebrać imponującą kwotę 831 000 zł, która w całości została przekazana na rzecz psów ratowniczych GOPR.” – wyjaśnia Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.– „Podczas zeszłorocznej IX edycji zebraliśmy 150 000 zł, w tym 139 500 zł ze sprzedaży zawieszek i 10 500 zł od Maxi Zoo. Mamy nadzieję, że pozwoli to na dalsze podnoszenie kwalifikacji czworonożnych bohaterów oraz zapewnienie im codziennej opieki na jaką zasługują.”
Akcja „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” potrwa do końca grudnia 2024 roku lub do wyczerpania zapasów. Kupując torbę, zawieszkę lub bransoletkę, każdy ma szansę stać się częścią tej szlachetnej inicjatywy i wspierać psy ratownicze, które codziennie niosą pomoc w najtrudniejszych warunkach.
Regulamin akcji dostępny jest na stronie: https://www.maxizoo.pl/wspolnie-dla-zwierzat/torba/
Zdjęcia: Iza Łysoń
Nie czekaj! Przyłącz się już dziś i wspieraj razem z nami czworonożnych bohaterów!

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.