Satoshi - Historia Bitcoina na ARTE.TV
XXX
XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX
Jednym z najgorętszych i najbardziej kontrowersyjnych tematów w świecie finansów i technologii są kryptowaluty. Bitcoin, zwany „cyfrowym złotem” z racji tego, że jego stopa zwrotu w ciągu 10 lat wzrosła o miliony procent, to najpopularniejsza i jedna z pierwszych wirtualnych walut. Stworzona w 2009 roku wywołała prawdziwą rewolucję w sposobie postrzegania pieniądza w świecie finansów i otworzyła zupełnie nowe możliwości transakcyjne. Pomimo upływu lat, nadal nie wiemy, kto dokładnie jest jej twórcą, otwarte są także pytania o ryzyko i bezpieczeństwo wiążące się z tym rewolucyjnym wynalazkiem. Dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć naturę Bitcoina, bezpłatna platforma streamingowa ARTE.tv przygotowała serię „Satoshi – Historia Bitcoina”.
Bitcoin jest pierwszą, zdecentralizowaną i autonomiczną kryptowalutą pozbawioną pośredników. Umożliwia przesyłanie pieniędzy i wymianę towaru bez pośrednictwa państwowych instytucji finansowych i bez konieczności ujawniania tożsamości użytkowników. Pomysłodawcy tego rozwiązania mówią o idei wolności w świecie, w którym każdy nasz ruch jest śledzony za pomocą różnych narzędzie codziennego użytku. Z jednej strony ta wirtualna jednostka pozwala na zachowanie pełnej anonimowości, z drugiej oznacza to także możliwość pomijania ograniczeń wynikających z prawnych regulacji. Ta cyfrowa waluta powstała w oparciu o innowacyjną technologię blockchain, służącą do przesyłania i gromadzenia danych dotyczących transakcji internetowych. Informacje na temat pojedynczych jednostek mogą być przechowywane na wielu niezależnych od siebie komputerach na całym świecie, a ich forma kodowania uniemożliwia sfałszowanie transakcji. W ciągu ostatnich lat Bitcoin zyskał na popularności, przez co jego wartość z kilku centów wzrosła do kilkudziesięciu tysięcy dolarów amerykańskich. - Jednego dnia można było kupić za to pizzę, następnego już sportowe auto – zauważa ekspert w dokumencie ARTE.tv. Na czym polega zatem fenomen i gigantyczny sukces Bitcoina? Czy przetrwa on próbę czasu? Czy osoby, które postanowiły w niego zainwestować duże pieniądze nie stracą oszczędności życia?
W dniach 24-26 marca w warszawskiej Kinotece odbędzie się po raz pierwszy Bitcoin FilmFest, w ramach którego zostanie pokazana m.in. seria ARTE.tv „Satoshi – Historia Bitcoina”, która wraca do początków powstania tej cyfrowej waluty i ukazuje fenomen jej anonimowego twórcy lub twórców. Nieznany do dzisiaj autor będący programistą lub grupą programistów działających pod pseudonimem Satoshi Nakamoto napisał 30 tys. linijek kodu i po dwóch latach działalności wycofał się z projektu. Ekonomiści zaangażowani w działalność kryptowaluty, szacują że Satoshi jest w posiadaniu ok. 1 mln Bitcoinów. Dokument ujawnia zarówno jasne, jak i ciemne strony korzystania z tej cyfrowej waluty. Zaznacza, że Bitcoin nie należy do tradycyjnych aktywów inwestycyjnych, jego wartość może być niestabilna, a nawet ryzykowna dla użytkowników. Każdy właściciel Bitcoina posiada swój prywatny, unikatowy klucz dostępu do swojego portfela. W momencie utraty kodu, użytkownik traci bezpowrotnie dostęp do środków. Seria dokumentalna ukazuje wiele ciekawostek i kontrowersji, jakie narosły wokół cyfrowej waluty i jego twórcy. Chcąc lepiej zrozumieć fenomen i mechanizmy działania kryptowalut warto zobaczyć serię dokumentalną, znajdującego się pod linkiem: https://www.arte.tv/pl/videos/RC-021581/satoshi-historia-bitcoina/ lub wziąć udziału w projekcji, która odbędzie się 26 marca o godzinie 18:30 w Kinotece w Warszawie. Podczas pokazu będzie obecny reżyser serii, Remi Forte. Wstęp biletowany.
O ARTE.tv
ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.
Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.
Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać bezpłatnie na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.
Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl
Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.