Sentymentalna podróż do czasów dzieciństwa z Oranżadą Hellena
Czasy beztroskiego dzieciństwa dla wielu Polaków miały smak oranżady. Charakterystyczny landrynkowy smak towarzyszył pokoleniom rodaków podczas różnych zabaw i gier. Do świetnej rozrywki wystarczyło niewiele. Tak może być i teraz! Wystarczy sięgnąć po kultową Oranżadę Hellenę, która niezmienne gwarantuje radość i niezapomniane słodkie chwile.
W latach 80. czy 90. nie było tabletów, smartfonów, a rynek zabawek był mocno okrojony w porównaniu do dzisiejszego. Do szczęścia wystarczyło niewiele, a czasy dzieciństwa wiele osób nadal przywołuje z wielką nostalgią. Wygłupy na trzepaku, zabawa w klasy, dwa ognie, chowanego, gra w kapsle… Te rozrywki nadal mogą budzić wielkie emocje i bawić małych i dużych! Warto zaprosić do domu kultową Oranżadę Hellena, by w jej towarzystwie „odkopać” wspomnienia i spędzić kolejne niezapomniane chwile z najbliższymi.
Oranżada Hellena wnosi dobrą zabawę, łączy kolejne pokolenia, integruje, a do tego świetnie smakuje, gasi pragnienie i naturalnie orzeźwia. Jest idealnym kompanem do zabaw. Pozawala przenieść się w czasie i wspólnie cieszyć się rozrywkami, które nie straciły na aktualności. Kto dorosły nie pamięta słynnej gry w kapsle? Jej wariantów jest mnóstwo, a każdy z nich potrafi zaangażować całą rodzinę na długie godziny. Niepozorna zatyczka od butelki daje mnóstwo możliwości i tyle samo radości. Wystarczy położyć kapsel na płaskiej powierzchni do góry nogami, poruszyć wyobraźnię i… pstryknąć! Zasady ogranicza jedynie wyobraźnia.
Można pokusić się o odwzorowanie zasad klasycznej odmiany gry w kapsle – z narysowanym torem, na którym rywalizację toczą tzw. kolarze (nawiązanie do Wyścigów Pokoju). Pstryknięciem przesuwają kapsel do przodu w kierunku mety, uważając jednocześnie, by nie przegrać poprzez wypchnięcie kapsla z trasy. Inną odmianą zabawy jest wariant z „piłką nożną”. Na krawędzi stołu należy ustalić przestrzeń bramki, środek to będzie boisko, a kapsle są piłkami, które mają trafić do wyznaczonej bramki. Kapsle mogą też być zawodnikami, wtedy do ich wnętrza trzeba włożyć własnoręcznie zrobione kolorowe karteczki z nazwiskami piłkarzy i ich numerami – Cristiano Ronaldo, Robert Lewandowski, a może Lionel Messi? Na takie boisko piłkarskie może wejść każdy! Wariantem dla fanów motoryzacji jest wersja żużlowa. Zawodnicy zamiast strzelać gole muszą kilkukrotnie okrążyć wytyczony tor. Ten, który pierwszy dojedzie do mety - zwycięża. A może gra w kapsle z elementami zbijaka, polegająca na strącaniu innych graczy z planszy? Tu uwaga, aby nie zrzucić „swoich” – za to są ujemne punkty. Kolejna propozycja to rzucanie kapslami w stronę ściany – pionek, który będzie bliżej ściany wygrywa i zabiera innym graczom po kapslu.
Oryginalna, landrynkowa Oranżada Hellena ma swoich zagorzałych fanów niezależnie od wieku. Wszystkim im gwarantuje niepowtarzalny smak, niesamowite emocje, doskonałą zabawę i… musujące bąbelki. Do tego nie zawiera sztucznych barwników i oferowana jest w trzech wariantach: czerwonym, białym i żółtym. I co ważne… jest dostępna w butelkach zamykanych na… kapsel!

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.