Komunikaty PR

SKUTECZNE ZDZIWIENIE I LEŚNA WSPÓLNOTA. DWIE PRAPREMIERY W TEATRZE PINOKIO

2023-09-27  |  14:00
Biuro prasowe

SKUTECZNE ZDZIWIENIE I LEŚNA WSPÓLNOTA.

DWIE PRAPREMIERY W TEATRZE PINOKIO JUŻ W TEN WEEKEND

 

Warstwy leśnego społeczeństwa, tajemnice dźwięków i znaków, które odkryć można, posługując się sekretną sztuką czytania – już w ten weekend Teatr Pinokio w Łodzi zaprasza na „Zamieniam się w słuch” w reżyserii Honoraty Mierzejewskiej-Mikoszy oraz wyreżyserowany przez Gabriela Gietzky’ego spektakl „Ciepłe pszczoły, zimne jelenie albo jak pozbyć się dzieci”. Dwie prapremiery otwierają pierwszy sezon teatru w nowej siedzibie przy ul. Sienkiewicza 75/77.

 „Zamieniam się w słuch” to działanie teatralne eksplorujące połączenia między obrazem, dźwiękiem i znakiem, bazujące na nowatorskiej metodzie nauki czytania „Skuteczne zdziwienie” autorstwa prof. Moniki Wiśniewskiej-Kin. Reżyserka Honorata Mierzejewska-Mikosza stworzyła angażujące młodego widza widowisko mające za zadanie uczynić naukę czytania nie przykrą koniecznością, ale pretekstem do zabawy, rozbudzenia wyobraźni i pogłębienia dziecięcej wrażliwości.

– Pierwszy raz jako reżyserka spotkałam się z trudnym zadaniem przełożenia metody naukowej na spektakl – mówi Honorata Mierzejewska-Mikosza. – Przedstawienie opowiada o dźwiękach, o słuchaniu, o tym, jak dźwięczą głoski i co łączy je z literami. Wykorzystujemy nie tylko słowa, ale i przestrzenne obiekty, z których można wydobywać różne dźwięki – wyjaśnia i zaprasza widzów od czwartego roku życia w najbliższą sobotę i niedzielę o g. 12.00. Za scenografię i kostiumy do spektaklu odpowiada Ewa Woźniak, za oprawę muzyczną Iga Eckert, a projekcje przygotował Aleksander Janas.

Uroczyste otwarcie pierwszego sezonu w nowej siedzibie zaplanowane jest na sobotę, na g. 16.00. Po krótkiej części oficjalnej scenę przejmą bohaterowie spektaklu „Ciepłe pszczoły, zimne jelenie albo jak pozbyć się dzieci” w reżyserii Gabriela Gietzky’ego, dyrektora Teatru Pinokio. Bazująca na leśnej trylogii Petera Wohllebena opowieść to zaproszenie do świata natury, w którym zwierzęta mierzą się z własnymi rozterkami i budują wspólnotę, dla dzieci często bardziej egzotyczną niż świat betonowych bloków, błyszczących billboardów i korporacyjnych logotypów. Czy w lesie jest internet? Czy wilki chodzą do szkoły? Czy leśni mieszkańcy czują to samo, co my? Odpowiedzi na te pytania przyniesie pełna emocji wycieczka przez las z aktorami-przewodnikami, dla której choreografię opracował Szymon Michlewicz-Sowa, a którą muzyką oprawił Marcin Nenko. Scenografię i kostiumy przygotowała Grupa Mixer. Za reżyserię świateł odpowiada Karolina Gębska.

– Coraz odważniej wychodzimy z ciasnych ram, mając do zaproponowania znacznie więcej niż „teatr lalkowy” czy „teatr dla dzieci”. Kolejny krok ku naszemu odbiorcy stanowi teatr otwartej formy, pozwalający międzypokoleniowej widowni dzielić się z nami swoimi refleksjami niezależnie od wieku – podkreśla Gabriel Gietzky.

 

Szczegółowe informacje na temat repertuaru Teatru Pinokio w Łodzi i wydarzeń weekendu otwarcia znaleźć można na stronie www.teatrpinokio.pl.

 

Kontakt prasowy:

Magdalena Król, 577 972 353

 

REALIZATORZY:

„Zamieniam się w słuch”

Na podstawie metody opracowanej przez prof. Monikę Wiśniewską-Kin, pn. Skuteczne zdziwienie

Reżyseria: Honorata Mierzejewska-Mikosza

Scenografia: Ewa Woźniak

Muzyka: Iga Eckert

Projekcje: Aleksander Janas

Prapremiera: 30 września 2023 r.

Głosów użyczyli: Danuta Kołaczek, Marcel i Jaśmina Mikosza oraz Dzieci ze Szkoły Podstawowej Towarzystwa Oświatowego „Edukacja” w Łodzi.

Spektakl powstał z myślą o widzu w wieku 4+

 

„Ciepłe pszczoły, zimne jelenie albo jak pozbyć się dzieci"

Na podstawie tekstów Petera Wohllebena

Adaptacja: Łukasz Zaleski

Reżyseria: Gabriel Gietzky

Scenografia: Grupa MIXER

Muzyka: Marcin Nenko

Choreografia: Szymon Michlewicz-Sowa

Reżyseria świateł: Karolina Gębska

Prapremiera: 30 września 2023 r.

Spektakl powstał z myślą o widzu w wieku 7+

 

Licencja do utworów oryginalnych:

Das geheime Leben der Bäume / Das geheime Netzwerk der Natur / Das Seelenleben der Tiere by Peter Wohlleben © 2011 by Ludwig Verlag Muenchen,

a division of Penguin Random House Verlagsgruppe GmbH

Licencja do polskiego tłumaczenia:

„Sekretne życie drzew” / „Duchowe życie zwierząt” / „Nieznane więzi natury” autorstwa Petera Wohllebena w tłumaczeniu Ewy Kochanowskiej na licencji udzielonej przez Wydawnictwo Otwarte Sp. z o.o.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Biuro prasowe
2024-07-22 | 10:00

URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA

  URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Jakie cuda skrywają pracownie artystyczne? Co kryje się za kulisami dwóch scen? Czym jest Pokój Spokój? Odpowiedzi na
Teatr S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
2024-07-11 | 01:00

S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI

Jaki powinien być festiwal teatralny adresowany do młodego widza? Co zrobić, żeby wpisał się w kalendarz istotnych europejskich wydarzeń? Na te pytania odpowie S·PLOT Międzynarodowy
Teatr Night Fever Dinner Show w Manuarte
2024-06-27 | 11:00

Night Fever Dinner Show w Manuarte

Restauracja Manuarte w Manufakturze zaprasza w niesamowitą podróż przez świat tańca, smaku i najlepszej zabawy. W odmienionej przestrzeni klubowej na piętrze zabytkowego budynku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.