Komunikaty PR

Słodki fit stolik. Na rodzinne imprezy wybieramy ciasta bez cukru i bezglutenowe

2021-05-12  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpeg ( 0.21 MB )

Wiosenne imprezy czas zacząć! Jesteśmy stęsknieni towarzyskich spotkań, a cukiernicy wspinają się na wyżyny swojej kreatywności, aby nas zadowolić. Polacy podchodzą jednak teraz do słodyczy dużo ostrożniej, świadomi tego, że cukier negatywnie wpływa na zdrowie. Szukają fit deserów, bezglutenowych tortów, wege ciast bez cukru. Zapowiada się, że tegoroczny słodki stolik będzie bardzo fit.

Rozpoczął się sezon komunijno-weselny. W gastronomii więc, w której od ponad roku trwa zastój powiało optymizmem. Od połowy maja dopuszczalne są nieduże (do 25 osób) spotkania w plenerze, np. ogródkach. Od 29 maja można organizować imprezy dla maksymalnie 50 osób, także na salach. Już teraz więc w firmach specjalizujących się w przygotowywaniu słodkiego menu na komunie i wesela zaczął się wzmożony ruch.

- Rzeczywiście nagle zalały nas zamówienia na torty i ciasta na przyjęcia - przyznaje Ewelina Choińska, współwłaścicielka największej franczyzowej sieci niecukierni w Polsce Fit Cake. - Specjalizujemy się w wypiekach dla tzw. klientów z problemami, np. alergików, diabetyków, osób nietolerujących glutenu. Pytania są więc głównie o torty bezglutenowe, wege słodycze, czyli np. bez laktozy i ciasta bez cukru.

Bezglutenowy tort na rodzinne przyjęcie

Jak wynika z danych Centrum Badania Opinii Publicznej (CEBOS) co czwarty Polak stosuje jakąś dietę. Najczęściej jest to dieta odchudzająca, która ma pomóc zrzucić zbędne kilogramy. Po pandemii wielu z nas przybrało na wadze. Rośnie też grupa zdeklarowanych wegan. Coraz więcej osób rezygnuje też z cukru, który jest pośrednią przyczyną wielu poważnych schorzeń. Gluten czy białko zwierzęce są natomiast zakazane w jadłospisach większości alergików. Dlatego coraz więcej ludzi, mimo że sami nie muszą być na jakiejś restrykcyjnej diecie decyduje się na zakup na imprezę bezglutenowego tortu czy ciasta bez cukru.  Tak jak Anna Siemaszko z Białegostoku, która postanowiła wreszcie zaprosić rodzinę na odkładaną od miesięcy imprezę z okazji narodzin jej córeczki.

Sama unikam mleka krowiego, ponieważ karmię piersią. Wiem też, że jedno z dzieci siostry nie je glutenu z powodów zdrowotnych. Może wśród gości będą też inni alergicy. Nie chciałabym, żeby czuli się pominięci czy wykluczeni z jakichś atrakcji. Dlatego zamówiłam tort bezglutenowy i bez laktozy - wyjaśnia. - W Fit Cake wybrałam taki na bazie mleka kokosowego. Wygląda super. W kawiarni właścicielka poczęstowała mnie najpierw kawałkiem i smakowo też jest bomba. Nawet ci goście, którzy lubią tradycyjne słodycze nie powinni być zawiedzeni.

 

Cukrowy test dla dzieci

Jak wynika z danych sieci Fit Cake, która posiada 30 lokali franczyzowych w całej Polsce, w każdym mieście, ba, nawet dzielnicy, około 15 proc. mieszkańców to ludzie mający specjalne potrzeby żywieniowe i poszukujący alternatywnych słodyczy. Nie tylko alergicy i diabetycy, ale też sportowcy, osoby prowadzące aktywny tryb życia, kierujące się określonym zasadami światopoglądowymi.

Wyraźnie to widać, że w ostatnim roku grupa ta znacznie się zwiększyła. Sądzę, że nawet do 20 proc. - mówi Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake. - Oczywiście powodem jest pandemia i zdrowie. Jeśli ktoś jest miłośnikiem serników, ale wie, że cukier szkodzi, to woli przyjść do nas i kupić sobie kawałek ciasta bez cukru. Nawet tak na wszelki wypadek. Jest wiele takich osób.

 

Sieć restrykcyjnie przestrzega zasady “no suger”, “no gluten”. Posiada certyfikat producenta bezglutenowych słodyczy wystawiony przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. W zeszłym roku firma obsługiwała charytatywnie festyn dla małych cukrzyków zorganizowany przez białostocką Fundację dla Dzieci z Cukrzycą 3mam cukry, z którą współpracuje.

Mamy poddały nas wtedy testowi. Mierzyły dzieciom poziom cukru przed zdradzeniem kawałka bezglutenowego i bezcukrowego tortu i po. Okazało się, że wszystko jest w normie - opowiada Rafał Kościuk. - Ten test natychmiast przysporzył nam nowych klientów, którzy mają pewność, że nasze ciasto bez cukru nie wywoła u ich dzieci niebezpiecznego skoku glikemicznego. To zabawny i wzruszający widok, kiedy dziecko, które ma na co dzień zakaz jedzenia słodkiego bezkarnie pałaszuje kawał ciacha, umazane kremem, szczęśliwe. Dla nas to też wyjątkowa chwila, kiedy ktoś po raz pierwszy w życiu je na przykład donuta, bo te z Fit Cake my nie szkodzą. Wtedy aż chce się znowu coś wymyślać, szukać oryginalnych, innowacyjnych rozwiązań i przepisów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.