Słodki smak lata. Co Polacy zamawiają z dostawą?
Mimo, że dniem, który najbardziej kojarzy się z deserem jest Tłusty Czwartek, to fani słodkości na pewno docenią też letnią edycję tego święta. Dzień Lodów, bo o nim mowa, to kolejna okazja do sprawienia sobie przyjemności. Według analizy zamówień Polaków, najpopularniejszym smakiem lodów jest wanilia, ale mrożone przysmaki, mają silną konkurencję w postaci ciast… Jakie desery wybieramy tego lata?
Zamówienia Polaków nie pozostawiają wątpliwości. Jeśli chodzi o lody, nie boimy się eksperymentować. Oprócz lubianych, tradycyjnych smaków, otwieramy się także na zupełnie nowe odsłony tego przysmaku. Najpopularniejsze smaki to:
1. | Waniliowe |
2. | Słony karmel |
3. | Ciasteczkowe |
4. | Masło orzechowe |
5. | Śmietankowe |
Co ciekawe, według analizy zamówień, mimo letniej pory, ulubionym deserem Polaków nadal są ciasta. Zamawiamy ich o połowę więcej niż lodów. Miastem, któremu można przyznać tytuł deserowej stolicy Polski jest Koszalin. Co dziesiąte zamówienie dostarczane przez kuriera w tym mieście, zawiera deser. Słodkości chętnie zamawiają również mieszkańcy Jeleniej Góry oraz Legnicy. Najpopularniejszą porą na coś słodkiego z dostawą jest niedziela, ok. godziny 17:00. Co jest zaskakujące, na liście miast z największym procentowym udziałem zamawianych deserów brakuje Warszawy, oraz większych aglomeracji. Czyżby w mieście nie było czasu na słodkości?
Lody, przede wszystkim dla ochłody
Zdania na temat zimnej pizzy mogą podzielone, jednakże w przypadku roztopionych lodów, werdykt jest jednoznaczny. Dlatego tak ważne jest, aby mrożone specjały docierały do klientów jak najszybciej… oraz na zimno. Dzięki rozwiązaniom technologicznym oferowanym przez Uber Eats zamówienia kierowane są do kurierów, którzy znajdują się w odległości umożliwiającej najszybszą dostawę. Ponadto lody transportowane są w termicznych plecakach, aby zapewnić im odpowiednie warunki, bez względu na temperaturę na zewnątrz Dodatkowo są one zabezpieczane przez obsługę restauracji lub sklepu.
Uber Eats zagląda do koszyków
Wielu z nas letnie upały skutecznie zniechęcają nawet do wycieczki do lokalnego sklepu. Uber Eats przyjrzał się również najpopularniejszym produktom spożywczym, zamawianym z dostawą. W upalne dni Polacy najchętniej wybierają napoje oraz przekąski.
1. | Coca Cola |
2. | Bułki kajzerki |
3. | Woda niegazowana |
4. | Hot dog |
5. | Piwo |
Od wiosny kurierzy współpracujący z Uber Eats dostarczyli łącznie prawie 100 tys. produktów. Najpopularniejsze dni na dostawy wypadają w weekend, począwszy od piątku oraz w poniedziałek.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.