Komunikaty PR

Słodko jest pomagać mądrze

2024-04-22  |  10:00

Jeden z największych producentów czekolady w Polsce, znany ze swojej dobroczynności, tym razem we współpracy z zaprzyjaźnioną Fundacją Dobrych Inicjatyw otacza opieką wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, którzy przygotowują się do ich opuszczenia i samodzielnego życia. Jak pokazują dane – jest to grupa szczególnie narażona na trudny start w dorosłość. Akcja edukacyjna realizowana m.in. w Pijalniach Czekolady E.Wedel ma przybliżać klientom sytuację i potrzeby młodych ludzi i zachęcać do efektywnego pomagania i wspólnego zmieniania rzeczywistości m.in. poprzez podpisanie petycji postulującej zmiany w systemie pieczy zastępczej.

Z opublikowanego przez Fundację Dobrych Inicjatyw raportu „Start w dorosłość. Sytuacja młodych dorosłych po doświadczeniu życia w instytucjonalnej pieczy zastępczej” można dowiedzieć się, jak radzą sobie osoby opuszczające tzw. domy dziecka. To pierwsze od wielu lat kompleksowe badanie poruszające tę kwestię. Dane są zatrważające.

Start w dorosłość po opuszczeniu placówki – wyniki badania

Średni wiek usamodzielnienia się przeciętnego dziecka w Polsce wynosi prawie 29 lat (Eurostat). Tymczasem 18-latki, które nie kontynuują nauki, muszą ponad dekadę wcześniej opuścić tzw. dom dziecka i rozpocząć samodzielne życie. Aż 40% badanych nie ma stałego źródła utrzymania, wielu z nich nie ma gdzie mieszkać, a jedynie 31%, opuszczając placówkę, otrzymało wsparcie emocjonalne. Osoby usamodzielniające się często wracają do niewydolnych wychowawczo rodzin lub do środowisk dysfunkcyjnych. Tym samym po raz kolejny spotyka je wykluczenie.

– Badania pokazały, że wielu wychowanków pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej wpada w tzw. czarną dziurę. Jako solidarne społeczeństwo mamy obowiązek naprawić tę sytuację i upomnieć się o dzieci oraz młodzież, które zostały zawiedzione w podstawowej komórce społecznej – we własnej rodzinie. Raport to dopiero pierwszy krok na drodze do realnej zmiany. Zaczynamy zaplanowane działania z partnerami, które pozwolą nam realnie wpływać na wdrożenie systemowych działań naprawczych – mówi Bartłomiej Jojczyk, prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Celem nadrzędnym jest naprawa systemu pieczy instytucjonalnej, tak by żadne dziecko w Polsce nie było pozbawione bezpiecznego miejsca do życia. Dlatego Fundacja Dobrych Inicjatyw we współpracy partnerami biznesowymi edukuje i buduje poparcie społeczne dla postulatów zmian. Zaangażowanie firm, które dysponują różnorodnymi kanałami dotarcia do klientów i opinii publicznej, zwiększa zasięg i skalę prowadzonych działań.

Akcja uświadamiająca w Pijalniach Czekolady E.Wedel

Jednym z działań jest akcja w Pijalniach Czekolady E.Wedel. W myśl hasła „Z przyjemnością dla przyszłości” marka stawia na wspieranie młodych, którzy tą przyszłość będą wkrótce tworzyć. Klienci w Pijalniach w całej Polsce znajdą ulotki z hasłem: “Gotowi do startu? Nie”. Dowiedzą się z nich o sytuacji i potrzebach usamodzielniającej się młodzieży oraz możliwości wyrażenia poparcia dla postulatów zmian. W myśl przesłania akcji będą mogli przyłączyć się do społecznej zmiany i zapobiegać wykluczeniu osób, które stoją u progu samodzielnego życia. Wystarczy, że klienci podpiszą petycję, która ma na celu przeciwdziałanie kryzysowi w pieczy zastępczej. Znajduje się ona na https://fdi.org.pl/petycja/.

– Słodko jest pomagać, a najsłodziej jest pomagać mądrze. Wedel od lat opiera swoje działania dobroczynne na wiedzy i odpowiednio zdiagnozowanych i zdefiniowanych potrzebach, co jest możliwe dzięki współpracy z tak doświadczonym partnerem jak Fundacja Dobrych Inicjatyw. Chcemy być częścią sojuszu, który będzie miał wpływ na ułatwienie startu w dorosłość – stąd pomysł na akcję w naszych Pijalniach Czekolady. Dzięki obecności w 33 punktach w całej Polsce będziemy poprawiać świadomość o wyzwaniach, jakie czekają na młodych ludzi opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze. Zachęcamy do dołączenia do naszej sieci wsparcia. Wspólne działanie organizacji pozarządowych, biznesu, a także pojedynczych osób może przynieść realną zmianę – komentuje Karolina Kopińska, koordynatorka ESG w Wedlu.

Wielopłaszczyznowa współpraca Wedla z Fundacją Dobrych Inicjatyw

Współpraca z Fundacją Dobrych Inicjatyw jest elementem realizacji społecznego filaru strategii zrównoważonego rozwoju (ESG) Wedla.

Działania zaczęły się 5 lat temu dzięki oddolnemu projektowi jednego z wedlowskich pracowników, w ramach programu grantowego „Wedel od Serca”. Trwają do dziś i są rozwijane o kolejne elementy. To wielopłaszczyznowe działanie – od wsparcia finansowego, przez produktowe (przekazywanie słodyczy do paczek świątecznych), po wolontariat pracowniczy (udział w akcji “Paczka dla Seniora” czy warsztatach dla młodzieży prowadzonych w ramach pracowniczej “Akademii Wedla”).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka

Dobry Flow – pod takim tytułem rusza kolejna sekcja tegorocznego łódzkiego Festiwalu Filmowego tme Polówka.  Filmy w ramach sekcji „Dobry Flow” emitowane
Styl życia WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA
2024-07-25 | 10:00

WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA

WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA I NIEDZIELNY LUNCH BEZ DZIECIAKÓW   Kiedy inne teatry wakacyjnie śpią – ten gra.
Styl życia Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach
2024-07-24 | 15:00

Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach

Tegoroczne lato należy do Alpro. Marka z portfolio Danone zaplanowała szereg angażujących konsumentów aktywności w myśl prowadzonej równolegle kampanii influencer marketingowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.