Komunikaty PR

Słodko jest pomagać mądrze

2024-04-22  |  10:00

Jeden z największych producentów czekolady w Polsce, znany ze swojej dobroczynności, tym razem we współpracy z zaprzyjaźnioną Fundacją Dobrych Inicjatyw otacza opieką wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, którzy przygotowują się do ich opuszczenia i samodzielnego życia. Jak pokazują dane – jest to grupa szczególnie narażona na trudny start w dorosłość. Akcja edukacyjna realizowana m.in. w Pijalniach Czekolady E.Wedel ma przybliżać klientom sytuację i potrzeby młodych ludzi i zachęcać do efektywnego pomagania i wspólnego zmieniania rzeczywistości m.in. poprzez podpisanie petycji postulującej zmiany w systemie pieczy zastępczej.

Z opublikowanego przez Fundację Dobrych Inicjatyw raportu „Start w dorosłość. Sytuacja młodych dorosłych po doświadczeniu życia w instytucjonalnej pieczy zastępczej” można dowiedzieć się, jak radzą sobie osoby opuszczające tzw. domy dziecka. To pierwsze od wielu lat kompleksowe badanie poruszające tę kwestię. Dane są zatrważające.

Start w dorosłość po opuszczeniu placówki – wyniki badania

Średni wiek usamodzielnienia się przeciętnego dziecka w Polsce wynosi prawie 29 lat (Eurostat). Tymczasem 18-latki, które nie kontynuują nauki, muszą ponad dekadę wcześniej opuścić tzw. dom dziecka i rozpocząć samodzielne życie. Aż 40% badanych nie ma stałego źródła utrzymania, wielu z nich nie ma gdzie mieszkać, a jedynie 31%, opuszczając placówkę, otrzymało wsparcie emocjonalne. Osoby usamodzielniające się często wracają do niewydolnych wychowawczo rodzin lub do środowisk dysfunkcyjnych. Tym samym po raz kolejny spotyka je wykluczenie.

– Badania pokazały, że wielu wychowanków pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej wpada w tzw. czarną dziurę. Jako solidarne społeczeństwo mamy obowiązek naprawić tę sytuację i upomnieć się o dzieci oraz młodzież, które zostały zawiedzione w podstawowej komórce społecznej – we własnej rodzinie. Raport to dopiero pierwszy krok na drodze do realnej zmiany. Zaczynamy zaplanowane działania z partnerami, które pozwolą nam realnie wpływać na wdrożenie systemowych działań naprawczych – mówi Bartłomiej Jojczyk, prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Celem nadrzędnym jest naprawa systemu pieczy instytucjonalnej, tak by żadne dziecko w Polsce nie było pozbawione bezpiecznego miejsca do życia. Dlatego Fundacja Dobrych Inicjatyw we współpracy partnerami biznesowymi edukuje i buduje poparcie społeczne dla postulatów zmian. Zaangażowanie firm, które dysponują różnorodnymi kanałami dotarcia do klientów i opinii publicznej, zwiększa zasięg i skalę prowadzonych działań.

Akcja uświadamiająca w Pijalniach Czekolady E.Wedel

Jednym z działań jest akcja w Pijalniach Czekolady E.Wedel. W myśl hasła „Z przyjemnością dla przyszłości” marka stawia na wspieranie młodych, którzy tą przyszłość będą wkrótce tworzyć. Klienci w Pijalniach w całej Polsce znajdą ulotki z hasłem: “Gotowi do startu? Nie”. Dowiedzą się z nich o sytuacji i potrzebach usamodzielniającej się młodzieży oraz możliwości wyrażenia poparcia dla postulatów zmian. W myśl przesłania akcji będą mogli przyłączyć się do społecznej zmiany i zapobiegać wykluczeniu osób, które stoją u progu samodzielnego życia. Wystarczy, że klienci podpiszą petycję, która ma na celu przeciwdziałanie kryzysowi w pieczy zastępczej. Znajduje się ona na https://fdi.org.pl/petycja/.

– Słodko jest pomagać, a najsłodziej jest pomagać mądrze. Wedel od lat opiera swoje działania dobroczynne na wiedzy i odpowiednio zdiagnozowanych i zdefiniowanych potrzebach, co jest możliwe dzięki współpracy z tak doświadczonym partnerem jak Fundacja Dobrych Inicjatyw. Chcemy być częścią sojuszu, który będzie miał wpływ na ułatwienie startu w dorosłość – stąd pomysł na akcję w naszych Pijalniach Czekolady. Dzięki obecności w 33 punktach w całej Polsce będziemy poprawiać świadomość o wyzwaniach, jakie czekają na młodych ludzi opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze. Zachęcamy do dołączenia do naszej sieci wsparcia. Wspólne działanie organizacji pozarządowych, biznesu, a także pojedynczych osób może przynieść realną zmianę – komentuje Karolina Kopińska, koordynatorka ESG w Wedlu.

Wielopłaszczyznowa współpraca Wedla z Fundacją Dobrych Inicjatyw

Współpraca z Fundacją Dobrych Inicjatyw jest elementem realizacji społecznego filaru strategii zrównoważonego rozwoju (ESG) Wedla.

Działania zaczęły się 5 lat temu dzięki oddolnemu projektowi jednego z wedlowskich pracowników, w ramach programu grantowego „Wedel od Serca”. Trwają do dziś i są rozwijane o kolejne elementy. To wielopłaszczyznowe działanie – od wsparcia finansowego, przez produktowe (przekazywanie słodyczy do paczek świątecznych), po wolontariat pracowniczy (udział w akcji “Paczka dla Seniora” czy warsztatach dla młodzieży prowadzonych w ramach pracowniczej “Akademii Wedla”).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.