Komunikaty PR

Slow life - za co kochamy gotowanie w wersji slow?

2020-03-03  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP Solgaz ( 1.02 MB )

Jak wynika z raportu polskiej marki Naturativ, już dwa lata temu pojęcie slow life było znane 27% Polaków. Rozumiane jako życie bez pośpiechu, skupianie się na przeżywaniu „tu i teraz”, życiowa harmonia, popularyzuje zachowanie balansu między pracą a życiem prywatnym. Trend ten ma wyraźnie wzrostową tendencję. Chcemy żyć coraz bardziej świadomie, być bliżej natury, oszczędzać energię. Także w kuchni, stawiając na zdrowe gotowanie. 

Sztuka uważności

Żyjemy w czasach kiedy dla wielu miarą sukcesu są pieniądze i pozycja - okupione olbrzymim wysiłkiem i nakładem czasu. Slow life to nurt zachęcający do pójścia pod prąd. Zwolnienia tempa i przeżywania codzienności bardziej świadomie. Brak pośpiechu pozwala dostrzec detale, cieszyć się z małych rzeczy. Slow life jest też odpowiedzią na masowość i konsumpcjonizm, pojmowane w szerokim kontekście. Zwraca uwagę m.in. na wykorzystywanie armii tanich robotników, którzy produkują ubrania i sprzęty dla Zachodu. Odpowiedzią w duchu slow są świadome zakupy. Jak wynika z badań Meaningful Brands 2019, aż 77% konsumentów woli kupować produkty marek, które podzielają ich wartości (kładąc nacisk np. na lokalny patriotyzm). Polscy przedsiębiorcy oferują dziś doskonałe produkty, w tym sprzęt AGD, które idealnie wpisują się w nurt slow life. Przykładem może być rozwiązanie „gaz pod szkłem”, w którym ekologia i oszczędność idą w parze z przyjemnością gotowania. Jest to jedna z wielu możliwości, które wspierają chęć życia w zgodzie z nurtem slow life.

Znaleźć czas na życie

Życie zgodne z ideą slow life to unikanie pośpiechu, celebrowanie przyjemnych momentów, ograniczanie stresujących sytuacji. Tymczasem współcześnie ludzie żyją w takim pędzie, że wydaje im się, że nie mają czasu na samodzielne przygotowanie posiłku. Nie mają też czasu na to, by po prostu skupić się na życiu. Szybkie tempo życia nie zostawia przestrzeni na to, by je doceniać. Być wdzięcznym za wszystko, co nas spotyka. A przecież życie warto celebrować, pielęgnować każdą chwilę. Bo wczoraj już było, a jutra może nie być. Dlatego trzeba dzisiaj znaleźć czas dla siebie i najbliższych. Realizować swoje pasje, spełniać marzenia. Przede wszystkim jednak zwyczajnie dbać o siebie. Pamiętać o wystarczającej ilości snu, dobrze się odżywiać. Warto zadać sobie pytanie - jeśli codziennie ładujesz smarfona, dlaczego nie robisz tego samego dla siebie?

Gotowanie zbliża ludzi

Jedzenie zajmuje w filozofii slow life istotne miejsce. Z raportu Naturativ wynika, że dla 34% badanych osób z ideą świadomego życia wiąże się ściśle zdrowe odżywianie. Oznacza dla nich gotowanie ze świeżych, naturalnych składników zamiast kilkuminutowego odmrażania czy smażenia. Polacy w większości gotują powoli, bez pośpiechu (62%). Takie gotowanie oznacza też oszczędność energii. – Polacy lubią nowoczesne, designerskie, ale i praktyczne rozwiązania - tłumaczy przedstawiciel marki Solgaz. - Technologia gaz pod szkłem jest jednym z przykładów urządzenia, które spełniają te wszystkie wymagania, jednocześnie pozwalając na ugotowanie dań bez pośpiechu, ciesząc się każdą minutą - dodaje przedstawiciel Solgaz.

A jak często gotujemy? 29% badanych gotuje kilka razy w tygodniu, natomiast 18% - codziennie. Czym jest dla nas jedzenie? Przyjemnością, wyrazem troski o zdrowie, okazją do celebracji chwili.

Z kolei tylko 15% badanych osób ma konkretne rytuały związane z posiłkami. A przecież nieśpieszne gotowanie z rodziną może być doskonałym sposobem na wspólne spędzenie czasu. Wartą rozważenia opcją może być także umówienie się na wspólne gotowanie ze znajomymi. Aby odkryć, że gotowanie na gazie zapewnia lepszy smak dań, a potrawy są bardziej aromatyczne. By przekonać się, że wspólne gotowanie to wspaniała okazja do budowania wzajemnych relacji. Tak więc jeśli jeszcze nie praktykujesz slow life, to najwyższy czas zwolnić i rozsmakować się w chwili.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.