Komunikaty PR

Sopockie Perły 2021 rozdane - branża stawia na różnorodność i oryginalność ofert

2021-12-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

W czwartek 9 grudnia w hotelu Sheraton w Sopocie odbyła się Gala Finałowa wręczenia nagród w trzeciej edycji konkursu branży turystycznej Sopockie Perły 2021. Spośród 52 konkursowych zgłoszeń w pięciu kategoriach: Pro Eko, Kulinaria, Pobyt, Debiut i Wydarzenie Kapituła Konkursowa wyłoniła pięciu laureatów.

Do trzeciej edycji konkursu „Sopockie Perły” wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń. Aż 52 firmy i instytucje stanęły do walki o tytuł Sopockiej Perły. Wśród kandydatów znalazły się restauracje, kawiarnie, hotele, apartamenty, fundacje, wypożyczalnie rowerów, wytwórnie biżuterii, a nawet przedstawiciel sektora ubezpieczeniowego.

- W tegorocznym konkursie zebraliśmy najwyższą w historii Pereł liczbę zgłoszeń. Wszystkie okazały się  bardzo ciekawe, dlatego wybór laureatów był niełatwy - komentuje Anna Golec-Mastroianni, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. - Nasz konkurs pokazuje, że w Sopocie wiele się dzieje i mimo pandemii branża turystyczna prężnie się rozwija. Ta nagroda jest także po to, aby zintegrować sopocką branżę. Pokazuje, że naszą siłą jest różnorodność oferty, co doskonale wskazuje konkurs Sopockie Perły. 

Kapituła konkursowa przy wyborze laureatów brała pod uwagę spójność zgłoszonych projektów z wizerunkiem Miasta Sopotu oraz jakość i oryginalność działań. 

Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach

Najpopularniejszą kategorią konkursową okazał się Pobyt, który przyciągnął aż 14 zgłaszających. Pod uwagę brana była wyjątkowość oferty pobytowej - jej różnorodność, unikatowe cechy, zakres. Zwycięzcą w tej kategorii zostało Sopotorium Medical Resort. Drugie miejsce otrzymał Sofitel Grand Sopot, a trzecie - Sanhaus Apartments. 

W kategorii Kulinaria, na którą wpłynęło 12 zgłoszeń z sopockich restauracji i kawiarni, pierwsze miejsce przypadło restauracji Fisherman. Drugie miejsce zajęła Stacja Sopot, a trzecie - restauracja Brat Łata. W tej kategorii zostały docenione oferty, które w wyjątkowy sposób podkreślają swoją regionalność, podążają za trendami, a przy tym wykorzystują produkty lokalne i sezonowe. 

W kategorii Wydarzenie, w której o głosy i uznanie jury walczyło 10 projektów z zakresu kultury i sportu, na pierwsze miejsce na podium wskoczyły Międzynarodowe zawody w skokach przez przeszkody CSIO5* Sopot Horse Show organizowane przez Hipodrom Sopot. Na drugim miejscu uplasowały się wydarzenia realizowane przez sopocki MOSiR - Sopot Beach Rugby i Festiwal Latawców. Trzecie miejsce zajął cykl wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Fundację Teatru BOTO. Celem tej kategorii było wyłonienie inicjatyw  promujących Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne oraz zaangażowane. 

Debiut oraz Pro Eko to najbardziej zróżnicowane zgłoszenia. Te dwie kategorie stanowiły największe wyzwanie dla Kapituły. Do rywalizacji w Debiucie przystąpiło 9 zgłaszających m.in. kawiarnie, hotele, park rozrywki, instytucje kultury, a nawet manufaktura. Finalnie, pierwsze miejsce przyznano nowemu sopockiemu parkowi rozrywki „Kolejowy odjazd”. Drugie miejsce otrzymał Goyki 3 Art Inkubator, a trzecie kawiarnia Cosma Sopot. 

W ramach kategorii Pro Eko, na którą wpłynęło 7 zgłoszeń, konkurowały ze sobą firmy z obszarów mobilności, wyposażenia wnętrz, pobytu, gastronomii, a nawet ubezpieczeń. Zwycięzcą okazała się firma Amber Dream Sopot, jako jedyna w Polsce produkująca poduszki wypełnione bursztynem. Drugie miejsce na podium przypadło dla Sheraton Sopot Hotel za cykl działań proekologicznych. Trzecie miejsce zajęła manufaktura biżuterii Sopot Seaglass, która tworzy biżuterię ze szkła morskiego. 

Najciekawsze projekty w każdej kategorii otrzymały nagrody w wysokości po 5 000 PLN, ufundowane przez Miasto Sopot, które mogą przeznaczyć realizację wybranego działania promocyjnego w uzgodnieniu z organizatorem konkursu.

Uroczyste zakończenie konkursu

W czwartkowej Gali Finałowej, która odbyła się w gościnnych progach hotelu Sheraton, ze względu na COVID-19 wzięła udział ograniczona liczba gości.

Wzięli w niej udział przedstawiciele samorządu, Urzędu Marszałkowskiego, Miasta Sopot, członkowie Kapituły Konkursowej, eksperci, sponsorzy, media, a przede wszystkim nominowani, wyróżnieni i laureaci. Wieczór uprzyjemnił pokaz iluzjonisty Tomasza Juszy. Galę zwieńczyła uroczysta kolacja z muzyką Felipe Alvarado w tle.

Sponsorami konkursu są firma Maurisse, producent kosmetyków Biotaniqe oraz Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Patronat honorowy objął Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego, a także Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polska Organizacja Turystyczna. Patronami medialnymi konkursu są: Dziennik Bałtycki, Prestiż Magazyn Trójmiejski oraz portale iBedeker.pl i esopot.pl.

O konkursie Sopockie Perły

Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną  „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019.

Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy. 

Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt.

Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.

W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Żądza podróży a troski: dylematy młodego polskiego podróżnika Biuro prasowe
2024-10-03 | 12:00

Żądza podróży a troski: dylematy młodego polskiego podróżnika

Młodzi Polacy, szczególnie ci z pokolenia Y i Z, świetnie opanowali sztukę taniego podróżowania. Potrafią korzystać z travel hacków i podróżują często - ponad
Podróże Jesienne city breaki szlakiem sztuki: kiedy lecieć, by oszczędzić?
2024-09-30 | 16:00

Jesienne city breaki szlakiem sztuki: kiedy lecieć, by oszczędzić?

Jesień to idealny czas na europejski city break - turystyczny zgiełk maleje, a krajobrazy nabierają złotych i ciepłych barw. To także dobry moment na odkrywanie atrakcji kulturalnych w
Podróże Gospodarstwa z tego włoskiego regionu cieszą się wielką popularnością
2024-09-30 | 12:00

Gospodarstwa z tego włoskiego regionu cieszą się wielką popularnością

Gdzie najlepiej wybrać się na tradycyjną kąpiel w wełnie, która odpręża ciało i umysł? W którym miejscu słońce świeci przez 300 dni w roku?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Qczaj: Alkohol niszczył moją rodzinę i moje dzieciństwo. Produkty z jego zawartością nie mogą być na wyciągnięcie ręki dla dzieci

Trener nie kryje oburzenia sprzedawaniem alkoholu w opakowaniach, które do złudzenia przypominają tubki z musem owocowym dla dzieci. Chodzi bowiem o zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych. Qczaj ze swojego doświadczenia wie, jak szybko można wpaść w uzależnienie, dlatego jest przeciwny promowaniu i reklamowaniu alkoholu. Sam od ponad dwóch lat z całych sił walczy o wytrwanie w trzeźwości. Z ostatnich informacji wynika, że w obliczu narastającej krytyki producent alkotubek, zdecydował się wycofać je ze sklepów i wstrzymać ich produkcję.

Żywienie

David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu

Według Davida Gaboriauda przy ocenie kuchni francuskiej Polacy często kierują się stereotypami i wśród najbardziej popularnych wymieniają żabie udka i ślimaki. Jego zdaniem nic bardziej mylnego, ponieważ ten kraj ma niezwykle bogatą i tętniącą życiem kulturę kulinarną. Smakosze mają do wyboru wiele smacznych i często bardzo łatwych do przygotowania dań. Ale żeby poznać te smaki, trzeba pojechać do różnych regionów, nie tylko bazować na paryskich restauracjach.

Problemy społeczne

Seniorzy oczekują od miast oferty dla siebie. To mogłoby przeciwdziałać ich izolacji społecznej

70 proc. mieszkańców miast wskazuje, że samotność to jedna z głównych przyczyn złego stanu psychicznego – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego dla Grupy LUX MED. Z takim stwierdzeniem zgodziło się ponad 80 proc. osób w najstarszej grupie wiekowej, co może oznaczać, że to one najczęściej zmagają się z takim problemem. Eksperci widzą tutaj dużą rolę dla miast – oferta różnych inicjatyw czy darmowa pomoc psychologiczna dla seniorów mogłyby pomóc w poprawie ich dobrostanu psychicznego.