Spotkania online z Alpakami z Ośrodka Koparka
Alpaki to zwierzęta, które uwielbiają wszyscy. Zarówno dzieci, jak i dorośli. Każde spotkanie z nimi to duża dawka radości i oddechu od codziennego stresu. Niestety panująca epidemia zatrzymała nas w domach uniemożliwiając nam kontakt z tymi sympatycznymi zwierzakami. Ale czy na pewno? Rozwiązanie tej sytuacji znalazł Ośrodek Koparka, który organizuje spotkania z alpakami…online!
Ze względu na kwarantannę nie mamy możliwości aktywnego spędzania czasu z alpakami. Zajęcia w szkołach zostały odwołane, indywidualne spacery także. Wiedząc, jak ważny jest kontakt ze zwierzętami Ośrodek Koparka wyszedł do miłośników alpak z nową propozycją.
– Nasi alpakowi przyjaciele z pewnością są równie stęsknieni za kontaktem z ludźmi, jak ludzie za kontaktem z nimi. Niejednokrotnie spotkania czy spacery z naszymi alpakowymi chłopakami pomagały w ukojeniu smutków, redukcji stresu czy wręcz w zregenerowaniu sił. – mówi Przemysław Chojnacki, psycholog i właściciel Ośrodka Koparka. – Szczególną pomoc alpaki niosły dzieciom, które mogą uczyć się od nich zaufania i przełamywania lęku. Teraz, gdy nie mamy możliwości spotkań na żywo, chcemy spotkać się choćby przez ekran telefonu czy laptopa.
Na czas trwania akcji w Ośrodku Koparka zainstalowane zostały kamery, które rejestrować będą życie alpak w Ośrodku. Będzie można podglądać ich karmienie, czesanie i pielęgnację. To także świetna okazja, by poobserwować, jak te przytulne zwierzęta zachowują się w kontakcie ze sobą i lepiej poznać ich zwyczaje – czy istnieje wśród nich hierarchia czy też traktują się na równi.
- Taka obserwacja jest nie tylko dobrym pomysłem na relaks, ale ma również wartości edukacyjne - szczególnie dla dzieci, które mogą zobaczyć, jak wygląda życie alpak i opieka nad nimi. Przy okazji dzieci uczą się także szacunku do zwierząt i empatii. – dodaje Przemysław Chojnacki.
Akcja pt. „Alpaki online” wystartowała na kanale https://alpaki24.osrodek-koparka.pl. Wystarczy uiścić drobną opłatę, by przez trzy godziny móc obserwować alpaki i ich ciekawe życie. Transmisja z życia sympatycznych alpak odbywa się codziennie w godzinach od 9:00 do 12:00.
Biorąc udział w akcji „Alpaki online” możemy nie tylko wprowadzić do swojej codzienności dużą dawkę pozytywnej energii, ale pomóc również Ośrodkowi, który, jak wiele podobnych instytucji, znalazł się obecnie w trudnej sytuacji finansowej.
Szczegóły akcji są dostępne na stronie: http://osrodek-koparka.pl

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.