Stambuł miasto trendów – kampania promująca turecką metropolię
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Jeden z najpopularniejszych kierunków podróży, Stambuł, został bohaterem kampanii promocyjnej. Trzy specjalnie przygotowane filmiki podkreślają największe atuty miasta. „Taste in İstanbul is the New Cool”, „Shopping in İstanbul is the New Cool” oraz “Art in İstanbul is the New Cool” pokazują, co Stambuł ma do zaoferowania odwiedzającym, koncentrując się na trzech dziedzinach: kuchni, zakupach i sztuce. Kampania promocyjna ukazuje dynamizm i różnorodność tętniącego życiem miasta. Filmy promocyjne skierowane są do odbiorców ze wszystkich grup wiekowych, o różnych gustach i możliwościach finansowych.
W 2021 roku Stambuł został uznany za jedno z najlepszych miast na świecie w ankietach czytelników różnych wiodących publikacji. Co roku miasto znajduje się w czołówce destynacji urlopowych publikowanych przez międzynarodowe media. Dzięki trzem filmom promocyjnym o sztuce, kuchni i zakupach, Stambuł został przedstawiony jeszcze szerszemu gronu odbiorców.
Reklamy zatytułowane „Taste in İstanbul is the New Cool”, „Shopping in İstanbul is the New Cool” oraz „Art in İstanbul is the New Cool”, pokazują szeroki wachlarz doświadczeń, jakie czekają na turystów w Stambule, bez względu na długość ich pobytu. Kampania promocyjna od swojego debiutu została wyemitowana w telewizji i na kanałach cyfrowych w 178 państwach.
Art in İstanbul is the New Cool: Bogata historia i liczne wydarzenia artystyczne i kulturalne
Stambuł, skarbnica historii i ciągle rozwijające się centrum kultury i sztuki ma do zaoferowania inne doznania w każdej dzielnicy. „Art in İstanbul is the New Cool” poświęcony jest wyjątkowej historii miasta. W materiale pojawia się Hagia Sophia, nazywana „ósmym cudem świata”. W filmie przedstawiono też Centrum Kultury Atatürka, ponownie otwarte w zeszłym roku po remoncie, a także muzea sztuki współczesnej - İstanbul Modern i Santral İstanbul. Ponadto w „mieście, które nigdy nie śpi” przez cały rok odbywają się wydarzenia artystyczne i kulturalne, jak np. targi sztuki Contemporary İstanbul czy Festiwal na Szlaku Kulturowym Beyoğlu (Beyoğlu Culture Route Festival).
Taste in İstanbul is the New Cool: Różne smaki na każdej ulicy
Jedzenie w Stambule zawsze cieszyło się dużym uznaniem. Kuchnia tego miasta została ukształtowana przez wiele cywilizacji i stanowi jeden z wielu powodów do odwiedzin. „Taste in İstanbul is the New Cool” zwraca uwagę na różnorodne tradycje gastronomiczne niezwykłego miejsca położonego na styku Europy i Azji. Film otwiera tradycyjne śniadanie z turecką herbatą w filiżankach w kształcie tulipanów, podawane w restauracjach i popularnych kawiarniach z widokiem na największe zabytki miasta, m.in. na Wieżę Leandra. Następnie w restauracjach nad Bosforem serwowane są przepyszne mezze. W reklamie nie mogło zabraknąć również deserów, w tym słynnej na całym świecie baklawy oraz güllaç, czyli tradycyjnego tureckiego słodkiego przysmaku przygotowywanego ze skrobi kukurydzianej, wody różanej, mleka i cukru, podanych wraz z turecką kawą i lokum. W filmie pokazano też smakowite köfte (kotleciki) oraz kebab, a także ulicznych sprzedawców i popularny street food – simit. Pojawiły się też liczne restauracje serwujące dania kuchni międzynarodowej. Nie ma wątpliwości, że Stambuł dostarcza niezapomnianych doświadczeń kulinarnych.
Shopping in İstanbul is the New Cool: Stambuł – światowym centrum zakupów
Największe i najbardziej rozwinięte miasto Türkiye (Turcji), oferuje wiele możliwości zakupów, od historycznych bazarów, przez concept store, aż po wyrafinowane butiki. Wielki Bazar, jeden z najstarszych na świecie obiektów tego typu, ma w swojej ofercie wyroby rękodzielnicze, takie jak dywany czy płytki ceramiczne oraz tradycyjne zestawy do herbaty i wiele innych produktów, które mogą stanowić wspaniałą pamiątkę. W butikach tureckich projektantów miłośnicy mody mogą uzupełnić swoją garderobę o jedyne w swoim rodzaju ubrania i akcesoria, a w Taksim i Nişantaşı, dwóch tętniących życiem dzielnicach handlowych, odwiedzić sklepy międzynarodowych marek. Ponadto w całym Stambule znajdują się rozległe centra handlowe i rozrywkowe.
Filmy promocyjne można obejrzeć pod poniższymi linkami:
https://www.youtube.com/watch?v=ec6uBNagrOQ
https://www.youtube.com/watch?v=YX9nWKWHb-8
https://www.youtube.com/watch?v=EOTwyiRcTNc
Nowy najemca w Magnolia Park. Jego oferta spodoba się aktywnym klientom
Spokojny wypoczynek w najpiękniejszych miastach sieci Cittaslow w Türkiye
Inteligentna turystyka, czyli jak nowe technologie zmieniają podróże
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
Cezary Pazura: Zbliża się premiera serialu „Teściowie 2”. Już niedługo zaczynamy kręcić trzecią serię
Aktor już teraz zachęca do oglądania perypetii Nagórskich i Ledwoniów w kolejnej odsłonie serialu „Teściowie”, która jesienią pojawi się na antenie Polsatu. Zaznacza też, że jego bohater Zenon będzie się zmagał z nie lada dylematami. Produkcja cieszy się dużą popularnością wśród widzów, bo w krzywym zwierciadle pokazuje współczesne obyczaje i stare jak świat konflikty pokoleniowe. Cezary Pazura zdradza też, że już rozpoczęły się prace nad trzecią serią.
Ochrona środowiska
Miasta walczą z upałami. Jedną ze skutecznych metod jest malowanie dachów budynków na biało
Pomalowanie dachów budynków na biało lub pokrycie ich odblaskową powłoką może się przyczynić do schłodzenia temperatury w dużych, gęsto zaludnionych miastach o ponad 1°C. Białe dachy są pod tym względem skuteczniejsze nawet niż pokryte roślinnością zielone dachy czy panele słoneczne – pokazało badanie przeprowadzone w Londynie przez naukowców z UCL. – Pomalowanie dachu na biało jest bardzo tanie i proste, nie trzeba niczego zmieniać w strukturze budynku – wskazuje główny autor badania, dr Oscar Brousse z UCL Bartlett School Environment, Energy & Resources.
Problemy społeczne
Rządowy program refundacji in vitro może poprawić statystyki dzietności. W Polsce spadek liczby urodzeń sukcesywnie się pogłębia
W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci – o 33 tys. mniej niż jeszcze rok wcześniej i zarazem najmniej od końca II wojny światowej. Wskaźnik dzietności plasuje się dużo poniżej wartości, która gwarantuje zastępowalność pokoleń, a przyrost naturalny już od lat pozostaje ujemny. W poprawie tych statystyk może pomóc działający od czerwca br. rządowy program refundacji in vitro. – Z doświadczeń międzynarodowych wiemy, że takie programy pozytywnie wpływają na dzietność i zwiększają ją w sposób znaczny – mówi Michał Modro, radca prawny zajmujący się obszarem zdrowia. Jak wskazuje, oprócz refundacji samej procedury potrzebna jest też jednak szersza edukacja społeczeństwa, bo w Polsce stygmatyzacja par, które zdecydowały się na in vitro oraz dzieci poczętych tą metodą, wciąż jest dość częstym problemem.