Starbucks walczy z marnowaniem żywności – teraz w całej Polsce
Starbucks od kilku miesięcy walczy z marnowaniem żywności w ramach współpracy z Too Good To Go. Wraz z ponownym otwarciem kawiarni w opcji na wynos, od 4 maja w aplikacji dostępne są wszystkie lokale działające na terenie całego kraju. Już teraz z możliwości ratowania paczek-niespodzianek mogą cieszyć się mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Szczecina, Poznania, Łodzi, Katowic, Wrocławia, Zielonej Góry i Bydgoszczy.
Starbucks to pierwsza ogólnopolska sieć kawiarni, która dołączyła do Too Good To Go. Teraz, wraz ze złagodzeniem części rządowych restrykcji, wszystkie należące do sieci lokale w 11 miastach Polski, przystępują do walki z marnowaniem. Dzięki temu mieszkańcy wielu miast, gdzie Too Good To Go nie miało jeszcze swojej oficjalnej premiery, mogą śmiało zacząć ratować żywność przed wyrzuceniem.
Od początku współpracy, Pogromcy Marnowania Jedzenia, jak nazywani są użytkownicy Too Good To Go, uratowali wraz z siecią Starbucks ponad 15 tysięcy posiłków, co odpowiada 38 tys. kg CO2. To tyle ile emituje samolot lecący 8 razy dookoła świata!
- Współpraca z Too Good To Go od samego początku daje nam wiele satysfakcji. Do tej pory w aplikacji byliśmy dostępni w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, ale teraz użytkownicy mogą ratować nasze paczki-niespodzianki z niesprzedanymi produktami: kanapkami, deserami, sałatkami i nabiałem, w aż 73 kawiarniach Starbucks w 11 polskich miastach! Zachęcamy do dołączania do inicjatywy także inne lokale gastronomiczne. Czy warto? Liczby mówią same za siebie – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska.
Jak to działa?
Too Good To Go w prosty sposób łączy użytkowników aplikacji, z miejscami takimi jak: kawiarnie, cukiernie, restauracje, hotele czy sklepy, gdzie na koniec dnia zostaje niesprzedana żywność, która choć świeża, ze względu na przepisy musiałaby zostać wyrzucona. W Polsce, aplikacja zyskała popularność wśród 177 tysięcy użytkowników, którzy przechwycili ponad 100 tysięcy paczek-niespodzianek.
- Rzeczywistość z jaką musimy się mierzyć, w związku z pandemią pokazuje, jak niewydolne są nasze systemy. Marnowanie żywności jest jednym z problemów, który wymaga pilnych działań i współpracy, zarówno nas-konsumentów, jak i biznesów. Cieszymy się, że ogólnopolskie sieci, takie jak Starbucks, z całą mocą angażują się w niwelowanie marnotrawstwa we wszystkich lokalach. To ważny krok i informacja, że jesteśmy razem w naszych staraniach o świat bez marnowania - mówi Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.