Stwórzmy wspólnie „Zaczytaną Bibliotekę” dla wrocławskiej kliniki
Develia, właściciel Arkad Wrocławskich, już po raz drugi postanowiła włączyć się w ogólnopolską akcję „Zaczytane Biblioteki”. Tym razem około dwóch tysięcy książek trafi do Kliniki Endokrynologii i Diabetologii Wieku Rozwojowego we Wrocławiu. Zbiórka w centrum handlowym będzie prowadzona w dniach od 18 do 31 sierpnia 2022 r.
„Zaczytane Biblioteki” to charytatywny projekt, który powstał z inicjatywy Fundacji Zaczytani.org. Celem akcji jest dostarczanie książek do placówek leczniczych w całej Polsce oraz promowanie czytelnictwa wśród grup z utrudnionym dostępem do kultury. Dzięki temu młodzi pacjenci mogą choć na chwilę zapomnieć o chorobie i przenieść się w magiczny świat literatury.
- W styczniu bieżącego roku zorganizowaliśmy pierwszą zbiórkę, która spotkała się z dużym odzewem. Udało nam się przekazać 2 tysiące książek dla Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci. Mamy nadzieję, że Wrocławianie ponownie się zaangażują, ponieważ inicjatywa ma szczytny cel, pozwala pomagać potrzebującym oraz uczy dzielenia się z innymi - komentuje Jagoda Najwer, Junior Marketing Manager w Develia S.A.
W dniach od 18 do 31 sierpnia, w łezce eventowej Arkad Wrocławskich na poziomie 0 będzie stał dedykowany regał, do którego będzie można przynosić książki – nowe lub używane, ale w bardzo dobrym stanie. Stamtąd trafią one Kliniki Endokrynologii i Diabetologii Wieku Rozwojowego we Wrocławiu – placówki wytypowanej przez mieszkańców w internetowej ankiecie. Develia zamierza przekazać na rzecz ośrodka około 2 tysięcy egzemplarzy.
Książki po przejściu stosownej kwarantanny (i selekcji) zostaną tematycznie dobrane, a następnie przekazane do kliniki. Zbiory będą dosyłane sukcesywnie, przez 24 miesiące tak, aby biblioteczka funkcjonowała w placówce minimum 2 lata.
----
CH Arkady Wrocławskie zlokalizowane jest w ścisłym centrum Wrocławia. Na 3 poziomach Centrum znajduje się ponad 100 sklepów i punktów usługowych. Do dyspozycji klientów przygotowanych jest 1,1 tys. miejsc parkingowych. W Arkadach znajduje się też nowoczesne centrum rekreacyjne „Fitness Academy” oraz pierwsze we Wrocławiu OH Kino będące połączeniem najlepszych cech multipleksu z charakterystycznymi elementami dawnej kinematografii.
Dodatkowe informacje:
Mariusz Skowronek
Tel. 698 612 866
mskowronek@tauber.com.pl

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.