Komunikaty PR

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

2025-05-22  |  22:00
Biuro prasowe

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do kulinarnej podróży na wyspy Pacyfiku. Hawajskie poké bowle, pełne świeżych składników i egzotycznych smaków, cieszą się coraz większą popularnością – a dane mówią same za siebie.

W 2025 roku, tylko od stycznia do końca kwietnia, liczba zamówień poké bowli w Polsce poprzez aplikację Glovo osiągnęła już taki sam wynik jak z całego 2024 roku. We Wrocławiu tempo wzrostu jest jeszcze bardziej zauważalne – w podanym okresie zrealizowano już ponad 94% ubiegłorocznej liczby zamówień, co zwiastuje rekordowy rok dla tej kuchni.

Poké to dziś nie tylko kulinarna ciekawostka, ale jeden z najszybciej rosnących trendów w dostawie jedzenia. Choć znany jest dziś już niemal na całym świecie, jego korzenie sięgają tradycyjnej kuchni hawajskiej. „Poké” w języku hawajskim oznacza „kroić na kawałki” – to proste danie, które przez lata towarzyszyło lokalnym rybakom jako szybka przekąska po pracy. Z czasem poké zaczęło ewoluować, czerpiąc z kuchni japońskiej, koreańskiej i kalifornijskiej, stając się kolorową, pełną warzyw i smaków wersją, jaką znamy dzisiaj. Dziś poké bowle coraz śmielej podbijają także rynek delivery, a ich świeżość, lekkość i możliwość personalizacji sprawiają, że doskonale wpisują się w nowoczesny styl życia.

W aplikacji Glovo można znaleźć wiele restauracji z hawajską kuchnią – jedną z nich jest wrocławskie poké poké.

Pomysł na poké poké zrodził się podczas moich podróży, a konkretnie na Hawajach, gdzie poké to popularna forma street foodu. Po raz pierwszy spróbowałem tego dania właśnie tam – i od razu pomyślałem, że muszę przywieźć ten koncept do Polski, bo nic podobnego jeszcze u nas nie było. W swojej pierwotnej wersji poké to po prostu surowa ryba pokrojona w kostkę i zamarynowana na różne sposoby. Najczęściej jada się ją solo lub z ryżem. Im dalej od Hawajów, tym bardziej danie ewoluuje – pojawiają się dodatki i przekształca się to w kolorowego poké bowla. Tym właśnie zajmujemy się we Wrocławiu – serwujemy świeże, zdrowe jedzenie, bazujące na rybach, warzywach, kiszonkach i sezonowych dodatkach, które regularnie zmieniamy. Dzięki temu nasi goście mogą za każdym razem skomponować coś nowego i odkrywać różne smaki – mówi Mateusz Halicki, właściciel restauracji poké poké we Wrocławiu.

Dane Glovo wyraźnie pokazują, że użytkownicy chętnie sięgają po dania, które są nie tylko smaczne, wizualnie przyciągające, ale też zdrowe. Według badania “Glovo Delivered 2023”, 34% respondentów zadeklarowało chęć zdrowszego stylu odżywiania się. Poké bowle to idealny wybór oraz połączenie świeżości, kolorów i możliwości personalizacji, a premiera Lilo i Stich jest świetną okazją, by zanurzyć się w atmosferze Aloha i celebrować ją również na talerzu. 

Źródło: Glovo

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
2025-07-21 | 13:00

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów –
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.