Komunikaty PR

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

2025-07-21  |  13:00
Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów – nowej pracy, zmiany sytuacji życiowej czy odwołanej wycieczki – urlop nie dochodzi do skutku, część osób decyduje się spożytkować odłożony budżet na zakupy dóbr trwałych. Sprzęt elektroniczny, ekspres do kawy czy nowy zestaw audio to dziś nie tylko produkty, ale sposób na poprawę codziennego komfortu. To szansa dla przedsiębiorców i e-commerce, aby w planowaniu sprzedaży uwzględnić ten „cichy” segment klientów, którzy nie wyjeżdżają, ale są gotowi wydać pieniądze na coś, co poprawi im codzienność.

Widzimy bardzo wyraźnie, że w okresach, gdy część społeczeństwa rezygnuje z wyjazdów, rośnie zainteresowanie zakupami online – konsumenci chcą zrekompensować sobie brak wakacyjnych wrażeń, inwestując w coś, co poprawia im codzienność. To ważny sygnał dla e-commerce – nie tylko okazja do zwiększenia sprzedaży, ale też szansa na budowanie relacji z klientem, który zostaje w domu – mówi Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska.

Efekt rekompensaty, o którym mowa, to mechanizm dobrze znany psychologii konsumenckiej – potrzeba nadania znaczenia środkom, które miały służyć wypoczynkowi. Dla sprzedawców i firm z sektora e-commerce oznacza to konieczność dostosowania oferty – zarówno produktowej, jak i komunikacyjnej – do zmieniających się potrzeb klientów w czasie lata.

Firmy i sprzedawcy dobrze to rozumieją — dlatego w sezonie letnim często pojawiają się atrakcyjne oferty i promocje na produkty z kategorii „umilaczy codzienności”. To nie przypadek, a precyzyjnie skierowana odpowiedź na przesunięcie potrzeb konsumenckich – dodaje Andrzej Gałdecki.

Nie bez znaczenia pozostaje logistyka. Klienci, którzy decydują się na zakupy „zamiast wakacji”, oczekują wygodnych, szybkich i elastycznych form dostawy. – Dostawy out-of-home zyskują zatem na znaczeniu – umożliwiają odbiór paczek w dogodnym czasie, bez konieczności oczekiwania w domu. To szczególnie ważne latem, kiedy konsumenci spędzają więcej czasu na zewnątrz i cenią sobie niezależność – dodaje Gałdecki.

DPD Polska odpowiada na te potrzeby, rozwijając jedną z największych sieci punktów i automatów paczkowych w Polsce. Letnie miesiące, choć nieoczywiste z punktu widzenia e-commerce, mogą stać się sezonem wzrostu – pod warunkiem, że marki i sprzedawcy dostrzegą wspomniany, “cichy” segment klientów i odpowiedzą trafnie na jego potrzeby.

Źródło informacji: DPD Polska

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.