Komunikaty PR

Surowość i prostota – nowa definicja luksusu w aranżacji łazienki

2020-12-28  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania TECE ( 0.49 MB )

Luksus przestał być postrzegany w kategoriach przepychu i ekskluzywności. Bogate zdobienia, dekoracyjne glazury i rozwiązania dostępne dla wybranych zostały zdetronizowane. Do przestrzeni sanitarnych wkroczyły minimalizm, prostota i funkcjonalność. Radzimy, jak – w myśl nowej definicji luksusu – urządzić komfortową, przestronną i nowoczesną łazienkę.

Mniej znaczy więcej

Współczesny luksus przybrał nowe szaty. Stylizowane kreacje zostały zastąpione przez minimalistyczne formy, surowe materiały i wysoką jakość znajdującą potwierdzenie w funkcjonalności oraz nowoczesnej technologii. Znakiem rozpoznawczym stała się przestronność, wielkopowierzchniowe płytki wiernie odzwierciedlające strukturę kamienia czy marmuru, a także estetyczna spójność.

Pierwszym elementem, który warto wziąć pod rozwagę podczas aranżacji łazienki jest odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni. Stelaże podtynkowe z ukrytym mechanizmem spłukiwania, wielofunkcyjne elementy wyposażenia, takie jak toaleta myjąca, która zastąpi tradycyjną miskę WC i bidet, czy odwodnienie prysznicowe zamiast brodzika – to tylko kilka przykładów praktycznych rozwiązań. Dzięki nim możemy zwiększyć powierzchnię użytkową łazienki - a ta w dzisiejszych czasach jest prawdziwym luksusem – radzi Aleksandra Drozdalska, ekspert marki TECE.

Surowość i szlachetność

Wybierając płytki ceramiczne do luksusowej łazienki warto skierować swoją uwagę na motywy naturalne, których piękno zachwyca od pokoleń. Nie musimy od razu decydować się na marmur Carrara. Dzięki rozwojowi technologii możliwości mamy niemal nieograniczone. Mogą to być spieki kwarcowe, które potrafią wykazywać się nawet lepszymi parametrami użytkowymi niż ich oryginały. Materiał ten możemy wykorzystać na ścianach, podłogach, w zabudowie umywalki, jak również w formie blatów czy frontów mebli. Podobne zastosowanie mają także klasyczne płytki ceramiczne z motywem kamienia czy marmuru.

Znamienity charakter tych materiałów wykończeniowych podkreślą z kolei szlachetne detale. Przycisk spłukujący czy profil prysznicowy w kolorze czerwonego lub optycznego złota niczym biżuteria wydobędą urok łazienki. Osoby wierne bardziej stonowanej estetyce mogą zdecydować się na elementy noir, czyli na czerń, ale w matowym wydaniu. Istotnym aspektem jest tu jednak spójność wzornicza. Dlatego ważne jest, aby wszystkie elementy współgrały ze sobą. W praktyce oznacza to zastosowanie armatury, przycisku spłukującego czy odpływu i profili kabiny w jednakowym kolorystycznym wariancie – podpowiada ekspert TECE.

Smart nowym Premium

Inteligentna technologia otworzyła drzwi dla nowoczesnej funkcjonalności. I nie chodzi tu o rozwiązania, których celem jest zaskakiwanie użytkowników. Przemyślane elementy wyposażenia mają oferować nowy wymiar komfortu, ale być przy tym proste oraz intuicyjne w obsłudze.

Dzięki współczesnej generacji rozwiązań sanitarnych design idzie w parze z najwyższymi standardami funkcjonalności. Przykładem może być terminal WC oraz przyciski wyposażone w czujnik ruchu i technologię LED. W przypadku tych rozwiązań spłukiwanie odbywa się bezdotykowo, a kontury klawiszy podświetlają się, gdy użytkownik znajdzie się w polu działania czujnika. Jeżeli zależy nam na tym, aby łazienka wpisywała się w nowe standardy luksusu, możemy także zastąpić tradycyjną miskę WC modelem z funkcją myjącą. Dzięki temu dbanie o higienę stanie się bezpieczne, skuteczniejsze, bardziej przyjazne dla użytkowników, domowego budżetu i środowiska – mówi Aleksandra Drozdalska.

Luksusowa łazienka nie przypomina już salonów kąpielowych sprzed lat – bogatych w zdobienia i w niepraktyczną funkcjonalność. Liczy się umiar, szlachetne materiały, wysoka jakość. Czas zmienić definicję w słowniku – wykreślić ekskluzywność i przepych. Luksus jest na wyciągnięcie ręki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.