Komunikaty PR

Świąteczne inicjatywy dla lokalnej społeczności w Bydgoszczy

2024-12-12  |  16:20

Świąteczne inicjatywy dla lokalnej społeczności w Bydgoszczy 

Okres świąteczny to czas, który sprzyja dzieleniu się dobrem. W Bydgoszczy dzieje się szereg inicjatyw, których celem jest niesienie pomocy i wsparcia potrzebującym. W ostatnim czasie wznowiono, m.in. wydawanie ciepłych posiłków w Dobrodzielni Wisła Stary Fordon, a małych pacjentów Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy odwiedził Doktor Clown, dodając im otuchy w walce o zdrowie. Wsparcia inicjatywom udzieliła firma FRoSTA. 
 

Ciepłe posiłki zimą w Fordonie 
Dobrodzielnia to miejsce, które od lat wspiera osoby potrzebujące, znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej. Mieszkańcy Bydgoszczy przynoszą zarówno produkty spożywcze, nowe towary przemysłowe, czy ubrania zarówno dla dzieci i dorosłych. W miesiącach zimowych dodatkowo uruchamiany jest punkt wydawania ciepłych posiłków, który powstał we współpracy Stowarzyszenia Miłośników Starego Fordonu oraz Zrzeszenia Harcerskiego Piąta.PL. Od listopada co piątek harcerze jako wolontariusze przygotowują ciepłe dania na bazie produktów przekazanych bezpłatnie przez bydgoską fabrykę FRoSTY.  

– Ciepłe posiłki są tym, czego podczas trudnej, zimowej aury szczególnie potrzebują osoby chore, samotne czy takie których zwyczajnie nie stać na samodzielne przygotowanie pełnowartościowych dań. W zbliżającym się świątecznym okresie najbardziej potrzebujący będą otrzymywać posiłki wigilijne do domu. Cieszymy się, że możemy pomagać w ten sposób i zachęcamy Bydgoszczan do włączenia się do akcji – mówi Ireneusz Krugły, przedstawiciel Zrzeszenia Harcerskiego Piąta.PL.   

Wyjątkowe wsparcie wykazała Pani Iwona Szwocha, mieszkanka Bygdoszczy, która samodzielnie wykonała ciepłe, szaliki i skarpety, które trafią do najbardziej potrzebujących. 
 

Uśmiech i zabawa w szpitalu – atrakcje dla małych pacjentów 

W listopadzie zrealizowano także działania skierowane do najmłodszych pacjentów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy. Na oddziale pediatrycznym Kliniki Pediatrii, Alergologii i Gastroenterologii Dzieci Starszych i Młodszych, dzięki współpracy Fundacji Dr Clown i zaangażowaniu lokalnych organizacji powstał kolorowy kącik zabaw, wyposażony w książki, klocki, gry oraz interaktywny warzywno-owocowy stragan.  

Wiele radości przyniosły dzieciom przedświąteczne odwiedziny Doktorów Claunów, podczas których zorganizowano warsztaty plastyczne, wspólne malowanie warzyw oraz magiczne przedstawienie „Na straganie”. Dzieci otrzymały również prezenty, wśród których znalazły się: przytulanki, kocyki, sensoryczne książeczki, grzechotki i gryzaczki. Inicjatywy wniosły do codzienności małych pacjentów odrobinę radości i magii, sprawiając, że nawet trudne dni w szpitalu stały się bardziej kolorowe. Nie zapomniano również o rodzicach, którzy odgrywają kluczową rolę w procesie leczenia dzieci. Już wkrótce na oddziale pojawi się osiem nowych łóżek, zapewniających komfortowy odpoczynek i możliwość regeneracji sił.  

– Fundacja Dr Clown i jej misja niesienia radości najmłodszym pacjentom jest nam szczególnie bliska. Wspieramy tę inicjatywę już od 5 lat, bo wierzymy, że każde działanie, które zmienia szpitalne oddziały na bardziej przyjazne i kolorowe, przynosi ogromne dobro. Cieszymy się, że w tym roku mogliśmy wspomóc zarówno wizyty świąteczne Doktorów Clownów, jak i powstanie kącika zabaw, który zapewnia dzieciom chwile radości w trudnym czasie leczenia – mówi Aleksandra Wysocka, Dyrektor ds. Marketingu FRoSTY na Polskę i Europę Centralno-Wschodnią.  

W mijającym roku FRoSTA podjęła w regionie również istotne działania na rzecz przeciwdziałania marnowania żywności i wsparcia osób zmagających się z trudnościami materialnym. Dzięki współpracy z Bankami Żywności, ponad 7,5 tony produktów spożywczych marki FRoSTA trafiło do osób w potrzebie.  


FRoSTA to marka najwyższej jakości dań mrożonych, które smakują jak przygotowane w domu. Od lat FRoSTA udowadnia, że produkowanie smacznego jedzenia bez dodatków do żywności jest możliwe. 100% naturalnego smaku.  

Bestsellerem FRoSTY od lat pozostają uwielbiane przez Polaków Złote paluszki rybne. W ofercie marki są też inne łatwe w przygotowaniu produkty rybne, warzywa na patelnię, gotowe dania z ryżem czy makaronem.  

Firma posiada certyfikaty IFS, BRC i MSC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 700 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech, której produkty trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajów, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.  

FRoSTA. Smaczna i prosta.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.