Komunikaty PR

Świąteczne zakupy FMCG: dlaczego czytanie etykiet ma sens?

2024-03-21  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Kawiecka
Soul&Mind

ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/

Święta to czas, kiedy nasze stoły uginają się pod ciężarem pysznych potraw. W trakcie przygotowań do świątecznych posiłków kluczową rolę odgrywają wyroby spożywcze codziennego użytku. Warto wybierać je z głową.

Produktami, których nie może zabraknąć na świątecznym stole są majonez, chrzan czy musztarda. Każde z nich świetnie łączy się z mięsami, sałatkami, jajkami czy warzywami. Podczas wielkanocnych spotkań z rodziną spożywamy je w olbrzymiej ilości, dlatego ważne, by podczas zakupów zwrócić uwagę na kilka najważniejszych cech wyrobów.

Skład – wybieraj taki bez konserwantów

Kupując artykuły spożywcze przed Świętami, warto postawić na te, których skład jest krótki i czytelny. Unikajmy takich z dodatkiem konserwantów, wzmacniaczy smaku i zapachu, sztucznych substancji czy barwników.

Postaw na produkty certyfikowane

Majonez stworzony na bazie tylko kilku składników smakuje lepiej. Potwierdza to m.in. prestiżowy znak „Jakość Tradycja” przyznany w 2011 przez Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego. Jak podaje Ministerstwo Rolnictwa „… w systemie tym uczestniczą jedynie produkty charakteryzujące się tradycyjnym składem lub tradycyjnym sposobem wytwarzania, szczególną jakością wynikającą z ich tradycyjnego charakteru lub wyrażającą ich tradycyjny charakter. Ponadto produkty te posiadają szczególną jakość lub reputację odróżniającą je od produktów należących do tej samej kategorii.”

Takim znakiem może pochwalić się m.in. Majonez Kielecki, który od pokoleń cieszy Polaków swym smakiem. Przoduje on także w wielu rankingach, jako majonez tradycyjny, bez ulepszaczy i substancji konserwujących. Od 1959 r. wytwarzany jest zgodnie z niezmienną recepturą. Ten sam znak został przyznany także kultowej Musztardzie Kieleckiej Delikatesowej oraz Octowi Kieleckiemu 10%, które są na polskich stołach od ponad 90 lat.

Zwracaj uwagę na polskie pochodzenie i świadomą produkcję żywności

Wybierając na Święta dodatki w postaci sosów, majonezów czy chrzanów, warto zwrócić uwagę także na produkcję i pochodzenie wyrobu. Polskie wytwórstwo doceniane jest nie tylko w naszym kraju, ale także poza granicami – jako najwyższa jakość sama w sobie. Warto więc  sięgać po produkty firm, które współpracują z polskimi, regionalnymi dostawcami i rolnikami. Dzięki temu mamy pewność sprawdzonych surowców i dbamy o krótką drogę transportu surowców do fabryki, redukując tym samym emisję CO2. Zwróćmy  uwagę na rodzimy kraj pochodzenia poprzez prefiks kodu kreskowego, który w przypadku Polski będzie zaczynał się od liczb 590.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Soul&Mind
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.