Świąteczny festiwal koloru z Annie Sloan
Gdy w kalendarzu grudzień, za oknem pierwszy śnieg, a w perspektywie spotkania z bliskimi, niezmiennie ulegamy magii świąt. Rozpoczynamy poszukiwania idealnego prezentu, planowanie uroczystej kolacji i przystrajanie domu. Pomysły na artystyczną oprawę wnętrz to specjalność Annie Sloan.
Czerwień to kolor, który nieodłącznie towarzyszy celebracji Bożego Narodzenia. Czerwony jest strój Świętego Mikołaja, nos renifera Rudolfa, a także poinsecja, zwana gwiazdą betlejemską, królowa świątecznych stroików. Annie Sloan, brytyjska ekspertka w dziedzinie koloru i mistrzyni domowych metamorfoz proponuje, aby w tym roku sięgnąć po oryginalny, nieco zgaszony odcień czerwieni. Taki jest Primer Red z nowej palety bogatych w pigmenty farb ściennych Wall Paint, przywołujący na myśl wystawne, renesansowe obrazy.
Zanim w naszym domu zagości choinka, rozbłysną światła świec i zaiskrzą brokatem dekoracje, stwórzmy odpowiednią oprawę dla odświętnego wystroju. Odcień głęboko spalonej czerwieni będzie idealnym tłem dla bożonarodzeniowej scenografii. Zastosowany na ścianie pozwoli uzyskać intymny klimat we wnętrzu. Efekt przyjemnego otulenia wzmocnią meble i dodatki pomalowane farbą kredową Chalk Paint™, dostępną również w odcieniu Primer Red.
- Ziemisty i zmienny Primer Red szczególnie efektownie prezentuje się w zacienionych pomieszczeniach bez dużej ilości naturalnego światła - wyjaśnia Annie. - Ten intrygujący, zachęcający ton - gdzieś pomiędzy terakotą a bordo - pięknie łączy się z ciepłymi neutralnymi barwami oraz nutami mosiądzu i złota - dodaje.
Spójną tonację sezonowej koncepcji wystroju nadamy używając resztek farby do pomalowania świeczników i bombek, które uzyskają dzięki temu matowe, kredowe wykończenie. Prosty trik, jak namalowanie kilku czerwonych pasków na papierze do pakowania prezentów, będzie efektownym i osobistym akcentem, który docenią goście.
W realizacji wykorzystano:
● farbę ścienną Wall Paint w kolorze Primer Red
● farbę Chalk Paint™ w kolorze Primer Red (podłoga i szafka)
● front szafki ozdobiony szablonem Faux Bone Inlay
● opakowanie na prezenty i bombki pomalowane Chalk Paint™ i wykończone woskiem do złocenia
Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE
Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających
Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.