Komunikaty PR

Światowy Dzień Aktywności Fizycznej - Zasiedziałeś się? Zamień sofę na zdrowie,

2022-04-07  |  10:00
Biuro prasowe

Świadomość Polaków w zakresie roli aktywności fizycznej w życiu codziennym sukcesywnie rośnie m.in. za sprawą ogólnopolskich inicjatyw organizowanych zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z drugiej strony brak czasu jest nadal kluczową wymówką, powtarzaną jak mantra. Czy oby na pewno, skoro statystyczny Polak dziennie poświęca średnio 3h na oglądanie TV? Co mogłoby nas zmotywować do zmiany? Okazuje się, że nagroda za włożony wysiłek. Światowy Dzień Aktywności Fizycznej to dobry moment, żeby zrobić pierwszy krok i wygrać nie tylko zdrowie.

Ruszamy się coraz więcej, ale wciąż za mało. Najczęstsze wymówki Polaków?

Brak czasu. Według raportu Ipsos „Global views on sports and exercise” przeprowadzonego w 2021 roku, aż 42 proc. Polaków jako główną przeszkodę w regularnym podejmowaniu aktywności fizycznej wskazuje  na brak czasu. Jesteśmy zabiegani, pracujemy coraz więcej i dłużej, a nawał codziennych obowiązków sprawia, że nie mamy nie tylko czasu, ale i chęci, żeby się poruszać. Jednak druga strona medalu pokazuje, że około 81% z nas dziennie spędza średnio 3h na oglądaniu TV.

Szwedzka aplikacja Stepler do mierzenia kroków zachęca nawet najbardziej zasiedziałych do tego, by dzienną dawkę ruchu wkomponowali w rutynowe obowiązki, takie jak robienie zakupów, dojazd do pracy czy wyjście z psem na spacer.

Od czego zacząć? Wyprowadź psa i wyrzuć śmieci!

Każda czynność z codziennych obowiązków może być formą aktywności fizycznej, a te za którymi nie przepadamy mogą zmienić się w całkiem miłe, jeśli nie wyczekiwane aktywności. Wyrzucenie śmieci, wyjście z psem, zrobienie zakupów, zejście do piwnicy czy spiżarni, dojazd i powrót z pracy i wiele innych zyskuje nowe oblicze, a my energię by wykonać je jak najszybciej i cieszyć się nagrodami. Okazuje się, że 6-8 tysięcy kroków, które wg. rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia  powinniśmy dziennie pokonać brzmi mniej zniechęcająco, mając na uwadze, że te kroki mogą być “wymienione” na np. abonament do czytelni online lub inne zniżki.

Jak znaleźć motywację?

Zdrowie, dobre samopoczucie czy bycie w formie dla osób, które nie praktykują sportu i niewiele się ruszają, to pojęcia abstrakcyjne. Często osoby te nie mają nawet punktu odniesienia, który umożliwiłby poczuć różnicę?

Co może zachęcić ich do zmiany? Nagrody.

Szwedzka aplikacja Stepler z sukcesem “wprawiła w ruch” w sumie 1,6 mln osób nie tylko w Szwecji, ale również w Norwegii, Niemczech i w Polsce. W ciągu zaledwie 3-miesięcznej obecności w Polsce zyskała sobie grono ponad 800 tysięcy użytkowników, które stale rośnie. Badania firmy pokazują, że aplikacja przynosi oczekiwane efekty - jej użytkownicy ruszają się o 20% więcej niż przed jej zainstalowaniem. To oznacza, że realnie wpływa na zwiększenie aktywności w ciągu dnia. Aplikacja uwzględnia system premiowania w różnej formie. Generalna zasada jest taka, że im więcej się ruszasz tym więcej zyskujesz. Do wygrania jest cała masa atrakcyjnych nagród, również takich, które umilą piesze wycieczki czy przemieszczanie się po miejskiej dżungli, jak dostęp do jednej z największych na rynku audiotek - załóż słuchawki i wsłuchaj się w słowa najnowszej powieści kryminalnej, a może reportażu? Wolisz elektronikę? Stepler nie zawiedzie fanów gadżetów, dla których przygotował pulę nagród, w tym m.in. iPhony. W gronie partnerów jest wiele firm, w tym m.in. Storytel, BookBeat, Vistula, Reebok, Kontigo, MintiShop.pl, Ryanair, EGMONT, Albert.

Postaw na współzawodnictwo!

Weekendowy spacer w gronie rodziny czy przyjaciół może zyskać nowe oblicze. Przed rozpoczęciem spaceru warto włączyć aplikację i zobaczyć ile się przeszło, ile zyskało i co wygrało - porównywanie wyników z innymi użytkownikami, babcią, dziadkiem, rodzicami to fascynująca i wciągająca gra, która umożliwia wyrobienie nowych, a przede wszystkim zdrowych nawyków.

“Aktywność ruchowa wcale nie musi oznaczać strug potu płynących po czole po wykańczającym treningu. Trudno też oczekiwać, aby z dnia na dzień zmienić nawyki o 180 stopni i startować w maratonie. Celem naszej aplikacji jest pokazanie, że mimo intensywnego trybu życia i niedoboru czasu, na który wszyscy cierpimy możemy zadbać o swoje zdrowie, wykorzystując do tego codzienne, prozaiczne aktywności, jak choćby wyjście z psem.  Warto się ruszyć, tym bardziej, że zasiedziały tryb życia generuje ogromne straty dla budżetu państwa i miliardowe koszty związane z nakładami na nasze leczenie. Stepler pokazuje, że każdy ma czas na ruch, wystarczy chcieć z niego skorzystać. Mam nadzieję, że nasze nagrody dodatkowo zmobilizują Polaków i zachęcą do zmiany kanapy na zdrowie.” - powiedział Filip Syta, Country Manager Stepler w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.