Światowy Dzień Chleba w Biedronce
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Żytnie, pszenne czy mieszane? Kwaśne czy słodkie? Jakie jest ulubione pieczywo Polaków? 16 października obchodzimy Światowy Dzień Chleba. Z tej okazji Biedronka przygotowała jedyną w swoim rodzaju mapę polskich smaków związanych z pieczywem
Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez kromki świeżego chleba lub chrupiącej bułki. Spożywanie pieczywa to jedna z naszych kulinarnych tradycji i silnie zakorzeniony zwyczaj. Od początku 2020 roku klienci Biedronki kupili ponad 324 miliony kajzerek i ponad 83 miliony sztuk chleba pszenno-żytniego. Popularnością cieszą się też bułki poznańskie, które wybierane były prawie 72 miliony razy. Klienci kochają chleby rodzinny i słowiański, których to kupili odpowiednio ponad 9,5 miliona oraz 6,7 miliona.
Biedronka jest największą siecią sklepów w Polsce, dopasowuje jednak swoją ofertę do regionalnych preferencji klientów. Ważne jest dla nas, by każdy mógł znaleźć swój ulubiony rodzaj pieczywa na półkach naszej sieci – bez względu czy jest to pieczywo pakowane, wypiekane na miejscu czy dostarczane przez lokalne piekarnie - Michał Szajewski, kupiec odpowiedzialny za pieczywo regionalne w sieci Biedronka
Trzy składniki – tyle wystarczy do produkcji prawdziwego pieczywa. Są nimi woda i mąka, z których przygotowuje się zakwas oraz sól. Przepis jest prosty jednak efekty mogą się wielce różnić. Chleb przyjmować może różne formy, każdy może znaleźć dokładnie taki jaki mu odpowiada. Zapraszamy na podróż po smakowej mapie Polski!
Mieszkańcy Podlasia na przykład chętnie wybierają pieczywo żytnie i kwaśne, zwykle foremkowe. Chleb sprzedawany zwykle jest bez posypki, chociaż posypka z ziarnami jest popularna na chlebach specjalnych. Na wschodzie województwa warmińsko-mazurskiego dominuje pieczywo żytnie, ciężkie i kwaśne. Im bardziej na zachód tym popularniejsze są chleby mieszane żytnio-pszenne z co raz większym udziałem mąki pszennej. Mieszkańcy Krainy Wielkich Jezior preferują bardziej posypkę z ziaren niż z mąki. Pieczywo sprzedawane na Pomorzu jest zwykle lekkie, mieszane, bez posypki z mąki. Tradycyjne dodatki to maślanka, smalec i ziemniaki. Z kolei pomorzanie zachodni wybierają zwykle wypieki mieszane, popularne są tutaj miękkie chleby. W przeciwieństwie do wschodniej części Pomorza preferowana jest tu posypka z mąki. Ponadto chętnie spożywane jest pieczywo wieloziarniste, ale nie ciężkie.
Słodki upominek na Dzień Mamy
Owocowe róże nie tylko na Dzień Matki
SEZON NA SZPARAGI I TRUSKAWKI: CZAS, START!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Żywienie
Filip Chajzer: Jestem samozwańczym królem kebaba. Miałem już ponad 700 zapytań o franczyzę i za dwa–trzy lata będzie to bardzo poważny biznes
Dziennikarz zamienił studio telewizyjne na budkę z kebabami i jak przekonuje, była to jedna z najlepszych decyzji w jego życiu zawodowym. Nie przejmuje się więc drwinami kolegi po fachu z TVN-u, za nic ma jakiekolwiek głosy krytyki i nie ogląda się na innych, tylko robi swoje. Wierzy bowiem, że ten biznes ma sens i szybko odniesie sukces w branży fast food. Filip Chajzer zdradza, że jego pomysł natychmiast odbił się szerokim echem. Po wyjątkowy przysmak do food trucka ustawiają się długie kolejki klientów i już teraz ma siedemset zapytań o franczyzę.
Zdrowie
Mikołaj Roznerski: W wieku 40 lat zrozumiałem, że powinienem regularnie się badać. Mam dziecko i chcę jak najdłużej żyć w zdrowiu
Aktor wspomina, że jakiś czas temu ani myślał o profilaktyce. Regularne badania spychał na margines, bo był przekonany, że jeśli dobrze się czuje i jest aktywny, to nie ma powodu do obaw. W końcu zrozumiał jednak, że nie tędy droga. Aby zachować dobre zdrowie, a w przypadku choroby móc błyskawicznie zareagować i rozpocząć leczenie, trzeba się badać. Teraz Mikołaj Roznerski zachęca też innych nieprzekonanych do tego, by zmienili podejście i nie zapominali o kontroli swojego organizmu.
Konsument
Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa na rzecz roślinnych zamienników. Blisko połowa próbowała już produktów tego rodzaju
Już 24 proc. polskich konsumentów identyfikuje się jako fleksitarianie, a 6 proc. stosuje dietę roślinną – wynika z raportu ProVeg „Plant-Based Food in Poland”. Choć pod względem spożywanego mięsa wciąż plasujemy się w europejskiej czołówce, to ponad 40 proc. Polaków je go mniej niż rok wcześniej. – Potencjał rozwoju rynku roślinnych alternatyw w Polsce jest bardzo duży, zwłaszcza że rośnie świadomość o potrzebie ograniczenia mięsa – ocenia Marcin Tischner, public affairs coordinator w ProVeg.