Światowy Dzień Chleba w Biedronce
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Żytnie, pszenne czy mieszane? Kwaśne czy słodkie? Jakie jest ulubione pieczywo Polaków? 16 października obchodzimy Światowy Dzień Chleba. Z tej okazji Biedronka przygotowała jedyną w swoim rodzaju mapę polskich smaków związanych z pieczywem
Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez kromki świeżego chleba lub chrupiącej bułki. Spożywanie pieczywa to jedna z naszych kulinarnych tradycji i silnie zakorzeniony zwyczaj. Od początku 2020 roku klienci Biedronki kupili ponad 324 miliony kajzerek i ponad 83 miliony sztuk chleba pszenno-żytniego. Popularnością cieszą się też bułki poznańskie, które wybierane były prawie 72 miliony razy. Klienci kochają chleby rodzinny i słowiański, których to kupili odpowiednio ponad 9,5 miliona oraz 6,7 miliona.
Biedronka jest największą siecią sklepów w Polsce, dopasowuje jednak swoją ofertę do regionalnych preferencji klientów. Ważne jest dla nas, by każdy mógł znaleźć swój ulubiony rodzaj pieczywa na półkach naszej sieci – bez względu czy jest to pieczywo pakowane, wypiekane na miejscu czy dostarczane przez lokalne piekarnie - Michał Szajewski, kupiec odpowiedzialny za pieczywo regionalne w sieci Biedronka
Trzy składniki – tyle wystarczy do produkcji prawdziwego pieczywa. Są nimi woda i mąka, z których przygotowuje się zakwas oraz sól. Przepis jest prosty jednak efekty mogą się wielce różnić. Chleb przyjmować może różne formy, każdy może znaleźć dokładnie taki jaki mu odpowiada. Zapraszamy na podróż po smakowej mapie Polski!
Mieszkańcy Podlasia na przykład chętnie wybierają pieczywo żytnie i kwaśne, zwykle foremkowe. Chleb sprzedawany zwykle jest bez posypki, chociaż posypka z ziarnami jest popularna na chlebach specjalnych. Na wschodzie województwa warmińsko-mazurskiego dominuje pieczywo żytnie, ciężkie i kwaśne. Im bardziej na zachód tym popularniejsze są chleby mieszane żytnio-pszenne z co raz większym udziałem mąki pszennej. Mieszkańcy Krainy Wielkich Jezior preferują bardziej posypkę z ziaren niż z mąki. Pieczywo sprzedawane na Pomorzu jest zwykle lekkie, mieszane, bez posypki z mąki. Tradycyjne dodatki to maślanka, smalec i ziemniaki. Z kolei pomorzanie zachodni wybierają zwykle wypieki mieszane, popularne są tutaj miękkie chleby. W przeciwieństwie do wschodniej części Pomorza preferowana jest tu posypka z mąki. Ponadto chętnie spożywane jest pieczywo wieloziarniste, ale nie ciężkie.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.