Świętuj Dzień Włókniarza z włókniarkami z dawnego „Poltexu”
W niedzielę, 21 kwietnia, Muzeum Fabryki w Manufakturze zaprasza na obchody Dnia Włókniarza. Przewodnicy Muzeum, animatorzy, a także same włókniarki pokażą, jak kiedyś świętowało się ten wyjątkowy dzień. Będzie to też doskonała okazja, by przypomnieć sobie o włókienniczej historii i tradycjach dawnego imperium rodziny Poznańskich.
Dzień Włókniarza
21.04, godz. 12, rynek Manufaktury w okolicach kawiarni Starbucks
Codzienne życie i praca włókniarek to temat, który nieustająco jest bliski sercu łodzian. Wielu ma w rodzinach byłych włókniarzy i włókniarki i z sentymentem wspomina czasy, kiedy życie toczyło się w fabryce lub przylegających do niej famułach. Dzień Włókniarza w Manufakturze ma przypomnieć łodzianom, jak zwykło się celebrować to święto w czasach PRL-u.
W niedzielę, 21 kwietnia, w samo południe, obchody otworzy koncert chóru Stowarzyszenia Śpiewaczego im. Stanisława Moniuszki. Chórzyści, znani z łódzkich imprez muzycznych, zaproszą też do wspólnego odśpiewania utworów – śpiewniki zapewnione
To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka
WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA
Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.