Świętuj z HARIBO Międzynarodowy Dzień Żelków
Żelki to jedne z najpopularniejszych słodyczy na świecie. Nic więc dziwnego, że doczekały się swojego święta, które obchodzimy 28 marca. Różnorodność smaków i kształtów sprawia, że często wybieramy je jako drobną przyjemność dla siebie lub mały prezent dla bliskiej osoby. To wprost idealny sposób na podzielenie się z bliskimi radością!
W Polsce żelki kupowane są przez ponad 65% gospodarstw domowych (źródło: GFK, 2023 r.). Liderem rynku i marką, która stała się synonimem żelek jest HARIBO. Według badania HARIBO Global Brand Tracking 2023 zdecydowana większość respondentów, myśląc o żelkach, jako pierwszą markę podaje właśnie HARIBO.
Smak radości dla dzieci i dorosłych – od ponad 100 lat!
HARIBO to marka, która istnieje na rynku już ponad 100 lat. Została założona przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn. Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela: HAns RIegel oraz nazwy miejscowości – BOnn.
Ikoną żelek i symbolem HARIBO są Złote Misie. Zostały one stworzone przez Hansa Riegela seniora w 1922 roku. Obecnie, każdego dnia na całym świecie produkowanych jest łącznie 160 milionów Złotych Misiów, a HARIBO eksportuje je do ponad 100 krajów na całym świecie.
W połowie lat trzydziestych XX wieku HARIBO wprowadziło swoje hasło reklamowe, które obowiązuje do dziś: „HARIBO – smak radości dla dzieci i dorosłych”. Idealnie odzwierciedla ono motto marki: dziecięcą radość, szczęście i przyjemność dla wszystkich pokoleń.
W latach sześćdziesiątych XX wieku żelki zaczęły być sprzedawane w torebkach. Wprowadzenie opakowań z okienkiem, przez które widać było zawartość opakowania, stanowiło rewolucję na rynku. Obecnie najbardziej popularne są opakowania żelek o gramaturach 150 – 250 g, które są idealne „do dzielenia się” z innymi i wpisują w różne okazje konsumpcji. Znakomicie sprawdzają się jako przekąska podczas podróży, na wieczór z książką czy na rodzinne oglądanie filmu.
Dla dużych i małych wielbicieli HARIBO
Żelki to produkty wyróżniające się różnorodnością smaków i kształtów. Obecnie w ofercie HARIBO znajdują się zarówno warianty wegańskie i wegetariańskie, jak i tradycyjne żelki owocowe i kwaśne. Regularnie wprowadzane są także nowości, które doskonale odpowiadają na potrzeby wielbicieli żelek. Jedną z najnowszych propozycji marki jest HARIBO Chameleon, dedykowany głównie najmłodszym odbiorcom, którzy uwielbiają żelki w kształcie zwierzątek. HARIBO Chameleon to owocowe żelki kameleony w czterech kolorach i smakach: jabłka, cytryny, wiśni i maliny.
HARIBO zachwyca smakiem
Żelki HARIBO popularne są na całym świecie, ale można wskazać pewne preferencje, które dominują w określonych krajach. Na przykład w Anglii bardzo popularny jest produkt „Starmix”, zawierający owocowe żelki w różnych kształtach i smakach. Skandynawowie kochają lukrecję, a w Hiszpanii najczęściej wybierane są żelki w formie kabli lub spaghetti. We Francji najchętniej kupowane są pianki „Chamallows” i drażetki „Dragibus”. W Polsce wciąż największą popularnością cieszą się żelki owocowe, ale coraz bardziej widoczne jest też zainteresowanie wariantami kwaśnymi, takimi jak na przykład Złote Misie Kwaśne.
Różnorodność smaków i kształtów żelek sprawia, że są one doskonałym towarzyszem codzienności. Z okazji Międzynarodowego Dnia Żelków sięgnij więc po ulubioną paczkę i świętuj z radością!
Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
Ciasta na sylwestrowy stół
Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Jakub Rzeźniczak: Jestem dumny z tego, jaki teraz jestem. Mam przy boku osobę, która ma na mnie bardzo dobry wpływ
Były piłkarz przyznaje, że po narodzinach córki Antosi w jego życiu dużo się zmieniło. Wszystko, co teraz robi, jest bowiem podporządkowane potrzebom i rozwojowi córeczki. Kilka miesięcy temu Jakub Rzeźniczak i jego żona Paulina podjęli decyzję o przeprowadzce z Kołobrzegu do Warszawy. Teraz natomiast planują imprezę urodzinową dziewczynki. Sportowiec podkreśla, że rodzina jest jego azylem. Przeszłość oddziela grubą kreską i zrobi wszystko, by nie popełnić już tych samych błędów.
Transport
Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.
Edukacja
Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych
Większa interoperacyjność między medycyną cywilną i medycyną pola walki oraz kształtowanie gotowości do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach to jedne z fundamentów nowego modelu kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych. Ministerstwo Obrony Narodowej patronuje projektowi, w ramach którego model ten będzie wdrażany we współpracy między wojskiem, środowiskiem medycznym i uczelniami. Potrzeba zmian w tym zakresie jest dyktowana dynamiczną sytuacją geopolityczną.