Symultana szachowa z Anatolijem Karpowem
W poniedziałkowy sierpniowy wieczór w The Tides w Warszawie miało miejsce wyjątkowe szachowe wydarzenie - symultana z udziałem samego Anatolija Karpowa. Z mistrzem zagrało trzynaścioro graczy – wybrańcami byli przedstawiciele firm oraz gwiazdy showbiznesu.
Dwunasty szachowy mistrz świata Anatolij Karpow odwiedził Polskę i wziął udział w szachowym festiwalu „Szachy w Ustroniu łączą pokolenia”. Karpow wystąpił tam jako gość specjalny, a następnie przyjechał do Warszawy, gdzie spotkał się z mediami i zagrał z zaproszonymi uczestnikami symultany. W związku z pandemią impreza miała charakter kameralny i odbyła się bez udziału mediów. Zdjęcia z poniższego linku dostępne są do pobrania i publikacji:
https://1drv.ms/u/s!AqqWmDBw6kAlw7UUZHvpXNby9Cm4Cg?e=QVL5Zc
Z osób, które stanęły w szranki z mistrzem, znakomita większość nie miała szans na wygraną, ale jeden uczestnik zremisował. I to właśnie Przemka Gdańskiego, prezesa Banku BNP Paribas oraz mistrza szachowego FIDE (tytuł z 1993 roku) można uznać za zwycięzcę nadwiślańskiej symultany.
Poza prezesem Banku BNP Paribas, wśród znamienitych gości tej szachowej imprezy, znaleźli się: przewodniczący Rady Nadzorczej Budimex – Marek Michałowski, były prezes Polskiego Związku Szachowego – Tomasz Sielicki, dyrektor hotelu Mercure Posejdon w Gdańsku – Stanisława Wilgocki, członek zarządu klubu piłkarskiego Legia Warszawa – Tomasz Zahorski, przewodniczący Rady Nadzorczej Banku BNP Paribas – Józef Wancer, Dyrektor Zarządzający BNP Paribas – Marcin Paziewski, a także prezenterzy i dziennikarze – Jarosław Kret, Paulina Koziejowska i Anna Popek oraz aktorzy – Sławomir Doliniec i Tadeusz Drozda.
Wizyta Anatolija Karpowa w Warszawie była możliwa dzięki wsparciu partner wydarzenia BNP Paribas Bank Polska, a także zaangażowaniu Łukasza Turleja, wiceprezydenta FIDE i Andrzeja Matusiaka, prezesa Śląskiego Związku Szachowego, którzy zorganizowali przyjazd Karpowa do Polski.
Michał Kanarkiewicz – doradca strategiczny największych korporacji w Polsce i na świecie, wykładowca MBA, autor 5 książek, ekspert mediów, mówca inspiracyjny, utytułowany szachista i ambasador królewskiej gry w Polsce.
https://michalkanarkiewicz.com/
BNP Paribas Bank Polska jest bankiem uniwersalnym, notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Bank oferuje klientom indywidualnym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz szeroką gamę kredytów (m.in. mieszkaniowych oraz konsumenckich). Przedsiębiorstwom (mikro, MŚP i korporacjom) dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku krajowym i międzynarodowym. Bank kieruje swoje usługi również do przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego. Klientom segmentu bankowości prywatnej proponuje kompleksową ofertę w zakresie ochrony, optymalizacji i pomnażania majątku. Klienci Banku mogą również korzystać z usług doradztwa inwestycyjnego. Misją BNP Paribas Bank Polska jest oferowanie w sposób odpowiedzialny nowatorskich rozwiązań finansowych, które pomogą klientom zmienić ich świat i będą wspierać lokalną gospodarkę. Bank jest częścią wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Bank świadczy usługi poprzez sieć oddziałów bankowych oraz stoisk bankowych w centrach handlowych na terenie całego kraju. Produkty kredytowe dostępne są również za pośrednictwem punktów w sklepach partnerskich, także w wybranych sieciach dealerów samochodów.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.