System szkół z internatem w USA. Wywiad z Billem Newmanem
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_799104322,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Andrzej Bromski
Bromo
ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl
Zapraszamy na wywiad z Billem Newmanem z North Country School, na temat edukacji w USA i systemu szkół z internatem w Ameryce.
Co wyróżnia tzw "boarding schools" w USA?
W żadnej innej placówce oświatowej nie znajdziesz takiego stopnia indywidualnej troski i uwagi uczniów, jak w szkole z internatem. Musisz zrozumieć, że nauczyciel w szkole z internatem wykonuje trzy razy więcej pracy niż nauczyciel w szkole prywatnej lub publicznej. Są to rzadkie osoby, które zobowiązały się do monastycznego stylu życia i które poświęcają swoją niepodzielną uwagę swoim uczniom. Są rodzicami domu lub akademika; trenują co najmniej dwa pełne sezony; są głowami stołów do posiłków; są na wieczornej sali do nauki; ORAZ muszą zapewnić weekendowe zajęcia i nadzór.
Jakie są główne róznice jeśli chodzi o nauczanie?
Nauczyciele w szkole z internatem mogą łatwo rozpoznać zmiany w zachowaniu, nastroju i odpowiednio zareagować. Twierdzę, że ci nauczyciele znają swoich uczniów lepiej niż ich rodzice, ponieważ spędzają niezliczone godziny z każdym i każdym… każdego dnia. Dzięki temu lepiej rozumiemy, w jaki sposób uczniowie się uczą i jak nauczyciele mogą następnie różnicować swój program nauczania w ramach każdej klasy. Kto potrzebuje więcej wyzwań? Kto potrzebuje więcej wsparcia naprawczego? W szkole z internatem średnia wielkość klasy wynosi od 10 do 15 uczniów. Nie ma tylnego rzędu i nie ma kryjówki. Każdy uczeń rozumie, że musi przyjść na zajęcia przygotowany i gotowy do udziału.
Prosze opowiedzieć o tym, jak wygląda nauka w North Country School.
Wszystko to odbywa się na pięknym kampusie o powierzchni 220 akrów, który postrzegamy jako przedłużenie naszych klas. Żadna inna szkoła naszego typu nie stosuje modelu opartego na miejscu w takim stopniu jak my, ponieważ żadna inna szkoła z internatem dla juniorów nie znajduje się w górach Adirondack na obrzeżach Lake Placid w stanie Nowy Jork, gdzie odbywały się Zimowe Igrzyska Olimpijskie w 1932 i 1980 roku. Tak więc, oprócz świata przyrody, nasi uczniowie mają dostęp do wszystkich obiektów olimpijskich, w tym owalu do łyżwiarstwa szybkiego, skoczni narciarskich. bobsleje i saneczkarstwo, aw każde wtorkowe popołudnie jazda na nartach w Whiteface Mountain. Oferujemy tak zwane stypendia za zasługi dla naprawdę wyjątkowych studentów, którzy będą mieli realny wpływ na naszą społeczność. Nie planujemy otwierania innych szkół w USA, ponieważ nigdy nie znajdziesz tak sielankowej scenerii, która służy również jako laboratorium edukacyjne. Mam nadzieję, że daje to nieco lepszy wgląd nie tylko w wyjątkową wartość szkół z internatem, ale także w wyjątkowy charakter, który definiuje North Country School.
Bardzo dziękuję za rozmowę.
![Jak zaprowadzić pokój między rodzeństwem? Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_462412481,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak zaprowadzić pokój między rodzeństwem?
![Wyprawka szkolna za 50 złotych? W Pepco to możliwe!](/files/_uploaded/glownekonf_302425472,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyprawka szkolna za 50 złotych? W Pepco to możliwe!
![Wakacje pod hasłem nauki z Adamed SmartUP](/files/_uploaded/glownekonf_299028255,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wakacje pod hasłem nauki z Adamed SmartUP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
![](/files/1922771799/pawlikowska-indianie-dzungla-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
![](/files/1922771799/zeranska-branza-beauty-2,w_133,r_png,_small.png)
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
![](/files/1922771799/swierkosz-gatunki-drzew-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.