Szach i... kolor!
Wielu z nas szachownica nieodłącznie kojarzy się z klasycznym czarno-białym wzorem i pełnym tajemniczości klimatem opowieści o Alicji w Krainie Czarów. Annie Sloan, mistrzyni w operowaniu kolorem proponuje, aby przełamać schemat black&white i ozdobić podłogi lub ściany kolorową układanką, która wniesie do wnętrz ekspresję i elegancję.
Szachownica to ponadczasowy wzór, który stale obecny jest zarówno w trendach modowych, jak i wnętrzarskich. Ta dwukolorowa siatka rodem z kultowej gry planszowej to znakomity sposób, aby dodać wnętrzom charakteru i uroku. Annie Sloan, niekwestionowany autorytet w dziedzinie kreatywnego zastosowania kolorów i autorka wielu projektów DIY proponuje wykorzystać motyw szachownicy, aby tchnąć nowe życie w zapomniane deski podłogowe i jednobarwne płytki. Sięgając po kontrastowe kolory z palety ponad 40 odcieni uniwersalnej farby kredowej Chalk Paint™ możemy ożywić okładziny podłóg i ścian nie tylko w kuchni czy łazience, ale także przedpokoju oraz salonie. Motyw szachownicy będzie doskonale współgrał z różnymi stylami wnętrzarskimi, a końcowy efekt zależy od tego, jaki zestaw barw wybierzemy. Oliwkowa zieleń oraz pastelowy błękit podkreślą rustykalny klimat kuchni. Kolor liliowy zestawiony z naturalnym drewnem świetnie wpisze się w aranżację łazienki w stylu retro. Z kolei szachownica niebieskich kwadratów w jasnym i ciemnym odcieniu doda charakteru klasycznie urządzonym wnętrzom.
- Wszystko, czego potrzebujesz to ołówek, taśma miernicza i taśma maskująca, aby uzyskać ostre linie - zapewnia Annie. - Podczas nakładania farby użyj małego pędzla z płaskimi krawędziami, aby kształty były precyzyjne. Kiedy jesteś zadowolony z ostatecznego wyglądu, zabezpiecz swoje dzieło cienką warstwą lakieru Chalk Paint Lacquer™ dla większej trwałości.
Szukasz pomysłu na prostą metamorfozę mieszkania i kreatywne spędzenie czasu? Wzór szachownicy, samodzielnie wykonany na podłodze lub fragmencie ściany, doda charakteru wnętrzom i ubarwi długie jesienne wieczory.
Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
Design w kolorze. Artu na PTAK EXPO Warsaw Home
Szybka i efektywna budowa przegród z H+H TEMPO PRO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.