Szachy nowym trendem na TikToku. SzachMajk uczy zasad gry, która święci triumfy
Połączył popularność platformy społecznościowej i jeden z najmodniejszych trendów, który od lat jest jego pasją. Szachy, które wykorzystuje również w swojej pracy zawodowej, stały się również modne za sprawą serialowego hitu Netflixa „Gambit królowej”. Wykorzystał wszystkie te okoliczności i możliwości, i dziś jest najchętniej oglądanym tiktokerem, który zdradza zasady królewskiej gry. SzachMajk, czy Michał Kanarkiewicz, odniósł niebywały sukces już po publikacji pierwszego filmiku na TikToku.
Statystyki potwierdzają, że użytkownicy bijącej ostatnio rekordy platformy społecznościowej szukają jakościowego contentu i rozwojowych treści. Obserwujemy wzrost liczby twórców, którzy dzielą się cenną wiedzą i doświadczeniem. Swoją pasją postanowił podzielić się również Michał Kanarkiewicz, znany na TikToku jako SzachMajk. Na początku tego roku dodał pierwsze video, w którym pokazał jak wygrać w szachy w dwóch ruchach. W ten sposób zdobył uznanie oraz sympatię widzów i stał się najpopularniejszym polskim twórcą na tej platformie, który w nagranych przez siebie filmikach wyjaśnia zasady gry w szachy oraz zdradza triki na szybkie zwycięstwo.
To niebywałe, jak pierwszy filmik szybko stał się viralem. W jeden dzień SzachMajk miał 1,3 mln wyświetleń. Obecnie ma on o ponad milion więcej. Po ogromnym sukcesie pierwszego video, idąc za ciosem, twórca dodawał kolejne filmiki. I w ten oto sposób ma ponad 64 tys. obserwujących i ponad 10 mln wyświetleń po nieco ponad 60 dniach od premiery! Na TikToku wyprzedzają go tylko globalne marki jak chess.com. W tym momencie jest najpopularniejszym tiktokerem uczącym gry w szachy w Polsce, natomiast na świecie zajmuje pod tym względem 5 miejsce.
– Cieszę się, że moje filmiki cieszą się tak dużą popularnością. Wzrost zainteresowania szachami obserwuję od kilku lat. Dzięki „Gambit Królowej” ten wzrost przyspieszył. Fascynacja tą grą na TikToku i innych mediach społecznościowych potwierdza, że odbiorcy są głodni ambitnych treści, które nie tylko bawią, ale i przekazują wartościową wiedzę – mówi Michał Kanarkiewicz, autor 6 książek, m.in. właśnie o szachach, mówca inspiracyjny i wykładowca MBA.
SzachMajk oprócz tworzenia treści na TikToka, na którym zdobył sukces, publikuje dłuższe filmy edukacyjne o szachach na YouTube. Misją i marzeniem Michała Kanarkiewicza jest, by 10 milionów Polaków nauczyło się grać w szachy. Własną popularność na kanałach społecznościowych wykorzystuje do ich osiągnięcia.
Michał „SzachMajk" Kanarkiewicz – utytułowany szachista, Trener Szachowy Gwiazd oraz popularyzator gry w szachy w Polsce. W 2020 roku zremisował w symultanicznej partii szachów z dwunastym szachowym mistrzem świata Anatolijem Karpowem. Tworzy treści edukacyjne w sieci (głównie na TikToku i YouTube) jako Michał „SzachMajk" Kanarkiewicz. Autor 6 książek oraz licznych artykułów dotyczących korzyści płynących z gry w szachy. Marzeniem i misją Michała Kanarkiewicza jest, by 10 milionów Polaków nauczyło się grać w szachy.
Więcej o dzialności Michale znajdziemy tu: https://szachmajk.pl/
Kontakt dla mediów:
Agencja Face it! Inga Ryfka, e-mail: i.ryfka@agencjafaceit.pl, tel. 790 393 471
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.