3 najciekawsze dzieła sztuki na aukcjach 2019 r. według OneBid
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
3 najciekawsze dzieła sztuki na aukcjach 2019 r. według OneBid
1. Malczewski za ferrari
Jak wynika z danych OneBid, dawne malarstwo kosztowało w minionym roku średnio 30 700 zł, przy czym najbardziej gorączkowe licytacje kończyły się na kwotach siedmiocyfrowych. Za niecałe 1,5 mln zł w stołecznej Agrze-Art sprzedano m.in. olejny obraz Jacka Malczewskiego „Rycerz i faun” - za równowartość pracy można byłoby wyjechać nowym autem z salonu Ferrari, jednak porównania tego typu są z natury rzeczy nietrafne. Samochody prosto z fabryk zazwyczaj tracą rynkową wartość już na pierwszym skrzyżowaniu, tymczasem olej Malczewskiego może dać się w przyszłości zamienić na nie jedno, tylko dwa auta.
2. Rekordowy rok demonów
Czy Wiedźmin miałby na lokalnym rynku co kolekcjonować? Zapewne, bo - jak zauważa Jarogniew Muszyński - fantastyczne wizje Zdzisława Beksińskiego gościły na ubiegłorocznych aukcjach częściej niż w latach poprzednich, a licytujący ustanawiali kolejne rekordy. Jak wynika z danych OneBid, najdrożej sprzedanym obrazem Beksińskiego w historii okazał się demoniczny olej wystawiony w Sopockim Domu Aukcyjnym w 2019 r. Dzieło z lat 70. kosztowało blisko 390 000 zł i - wbrew doskonałym pozorom - powstało w okresie, w którym obecni twórcy grafik komputerowych sami bawili się jeszcze w łowców potworów.
3. Koń w polskim salonie
- Jeśli mowa o tematyce myśliwsko-jeździeckiej, trudno nie zauważyć, że obrazy konnych zaprzęgów czy polowań są jednymi z ulubionych motywów kolekcjonerów malarstwa dawnego. W tabeli najwyższych notowań 2019 r. najczęściej przewija się twórczość Alfreda Wierusza-Kowalskiego, a w pierwszej trójce uplasował się Juliusz Kossak - komentuje Jarogniew Muszyński, wskazując na niesłabnącą pozycję malarstwa XIX wieku. W rejestrach OneBid najdroższym z zaprzęgów Wierusza-Kowalskiego był zimowy olejny obraz „Nocna jazda” sprzedany w Polswiss Art za 885 000 zł.
Podsumowanie oparte zostało na danych OneBid - serwisu, poprzez który można brać udział w aukcjach największych domów aukcyjnych z Polski, a także Europy, bez wychodzenia z domu.
Po więcej informacji o minionych i nadchodzących aukcjach, zapraszamy na https://onebid.pl.
Źródło: LM, OneBid
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.