Komunikaty PR

3 powody, dla których kupowanie dzieł sztuki jest świetną inwestycją

2022-01-19  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Autorka: Ewa Mierzejewska, organizatorka aukcji intenetowych „Art & Design” na Artinfo.pl.

Czy to prawda, że na sztuce można dobrze zarobić? Pyta mnie o to wiele osób, które odwiedzają wystawy i licytują na aukcjach „Art & Design” (najnowsza aukcja trwa do 25 stycznia pod adresem: https://artinfo.pl/artinformacje/juz-wkrotce-3-aukcja-art-design). Nic dziwnego, bo temat zakupów dzieł sztuki jest u nas wciąż nowy, a moje aukcje z założenia kierowane są nie tylko do doświadczonych kolekcjonerów, ale też do wszystkich, którzy swoją przygodę ze sztuką dopiero zaczynają. Odpowiadam dziś zbiorczo: nieważne, jak duże są twoje zasoby finansowe i jak dużo możesz zainwestować. Na sztuce nie stracisz. Są ku temu trzy ważne powody.

1.     Wzbogacasz przestrzeń życiową

Z badań na całym świecie wynika, że pierwsze zakupy dzieł sztuki zazwyczaj są motywowane potrzebą ozdobienia domu. Zaczynamy najczęściej od prac niedrogich, które po prostu świetnie pasują nam do kanapy, zasłon czy stołu. W miarę, jak kupujemy kolejne dzieła sztuki, zaczynamy dostrzegać ich ważniejszą rolę i nadawać im wyższą rangę. Prawda jest bowiem taka, że żaden, najdroższy nawet mebel nie ma takiej siły przyciągania, jak dobry obraz czy ciekawa rzeźba. Nic nie podnosi tak klasy wnętrza, jak praca artysty. Kiedy to zauważymy i zaczniemy traktować dzieła sztuki z należytym szacunkiem, poprawi to wizerunek zarówno wnętrza, jak i nas samych.

2. Wzbogacasz się wewnętrznie

Podobno prawdziwym kolekcjonerem człowiek staje się w momencie, kiedy kupuje kolejny obraz, choć brakuje mu już miejsca na ścianach. Prawdą jest, że nabywanie dzieł sztuki to jedno z najprzyjemniejszych zajęć. Uwaga – to wyjątkowo wciągające hobby! Może dlatego, że dzięki niemu doświadczamy jedynych w swoim rodzaju przeżyć. Poszerzamy horyzonty, wyrabiamy nie tylko gust, ale też wrażliwość i empatię. Obcowanie ze sztuką uszlachetnia. Poza tym wybór dzieła sztuki daje zawsze możliwość pokazania sobie i światu, co tak naprawdę nam się podoba, kim jesteśmy, jakie są nasze prawdziwe marzenia i emocje. To swoisty paradoks: dzieło innego człowieka definiuje nas samych.

3. Wzbogacasz się finansowo

Kryzys, inflacja, pandemia szaleją… A w handlu sztuką trwa hossa! Sytuacja na rynku sztuki nigdy nie była u nas tak dobra jak teraz. Według danych Artinfo.pl wartość obrotów na rynku sztuki w 2021 wzrosła aż o 66% względem roku poprzedniego. To jest wiadomość zła, gdy chcesz coś kupić, ale i bardzo dobra, gdy myślisz o późniejszej sprzedaży. Ceny prac artystów rosną jak na drożdżach. Oczywiście są to wzrosty nierówne, bo artyści osiągają sukces w różnym tempie i niektóre nazwiska są bardziej, a inne mniej „gorące”. Jedno mogę zagwarantować: na zakupie dzieła sztuki bardzo trudno jest dzisiaj stracić. Inwestowanie w sztukę po prostu się opłaca.

Link do aukcji Art & Design 3: https://artinfo.pl/artinformacje/juz-wkrotce-3-aukcja-art-design

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie Biuro prasowe
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy
Sztuka Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
2024-10-30 | 15:00

Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni

Charakterystyczna paleta wyrazistych barw, kameralne ujęcia kobiecych postaci i sceny rozgrywane w dekoracyjnych układach – to znaki rozpoznawcze twórczości malarki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.