3 powody, dla których kupowanie dzieł sztuki jest świetną inwestycją
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Autorka: Ewa Mierzejewska, organizatorka aukcji intenetowych „Art & Design” na Artinfo.pl.
Czy to prawda, że na sztuce można dobrze zarobić? Pyta mnie o to wiele osób, które odwiedzają wystawy i licytują na aukcjach „Art & Design” (najnowsza aukcja trwa do 25 stycznia pod adresem: https://artinfo.pl/artinformacje/juz-wkrotce-3-aukcja-art-design). Nic dziwnego, bo temat zakupów dzieł sztuki jest u nas wciąż nowy, a moje aukcje z założenia kierowane są nie tylko do doświadczonych kolekcjonerów, ale też do wszystkich, którzy swoją przygodę ze sztuką dopiero zaczynają. Odpowiadam dziś zbiorczo: nieważne, jak duże są twoje zasoby finansowe i jak dużo możesz zainwestować. Na sztuce nie stracisz. Są ku temu trzy ważne powody.
1. Wzbogacasz przestrzeń życiową
Z badań na całym świecie wynika, że pierwsze zakupy dzieł sztuki zazwyczaj są motywowane potrzebą ozdobienia domu. Zaczynamy najczęściej od prac niedrogich, które po prostu świetnie pasują nam do kanapy, zasłon czy stołu. W miarę, jak kupujemy kolejne dzieła sztuki, zaczynamy dostrzegać ich ważniejszą rolę i nadawać im wyższą rangę. Prawda jest bowiem taka, że żaden, najdroższy nawet mebel nie ma takiej siły przyciągania, jak dobry obraz czy ciekawa rzeźba. Nic nie podnosi tak klasy wnętrza, jak praca artysty. Kiedy to zauważymy i zaczniemy traktować dzieła sztuki z należytym szacunkiem, poprawi to wizerunek zarówno wnętrza, jak i nas samych.
2. Wzbogacasz się wewnętrznie
Podobno prawdziwym kolekcjonerem człowiek staje się w momencie, kiedy kupuje kolejny obraz, choć brakuje mu już miejsca na ścianach. Prawdą jest, że nabywanie dzieł sztuki to jedno z najprzyjemniejszych zajęć. Uwaga – to wyjątkowo wciągające hobby! Może dlatego, że dzięki niemu doświadczamy jedynych w swoim rodzaju przeżyć. Poszerzamy horyzonty, wyrabiamy nie tylko gust, ale też wrażliwość i empatię. Obcowanie ze sztuką uszlachetnia. Poza tym wybór dzieła sztuki daje zawsze możliwość pokazania sobie i światu, co tak naprawdę nam się podoba, kim jesteśmy, jakie są nasze prawdziwe marzenia i emocje. To swoisty paradoks: dzieło innego człowieka definiuje nas samych.
3. Wzbogacasz się finansowo
Kryzys, inflacja, pandemia szaleją… A w handlu sztuką trwa hossa! Sytuacja na rynku sztuki nigdy nie była u nas tak dobra jak teraz. Według danych Artinfo.pl wartość obrotów na rynku sztuki w 2021 wzrosła aż o 66% względem roku poprzedniego. To jest wiadomość zła, gdy chcesz coś kupić, ale i bardzo dobra, gdy myślisz o późniejszej sprzedaży. Ceny prac artystów rosną jak na drożdżach. Oczywiście są to wzrosty nierówne, bo artyści osiągają sukces w różnym tempie i niektóre nazwiska są bardziej, a inne mniej „gorące”. Jedno mogę zagwarantować: na zakupie dzieła sztuki bardzo trudno jest dzisiaj stracić. Inwestowanie w sztukę po prostu się opłaca.
Link do aukcji Art & Design 3: https://artinfo.pl/artinformacje/juz-wkrotce-3-aukcja-art-design
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.