Komunikaty PR

4. Charytatywna Aukcja sztuki na rzecz uchodźców z Białorusi i Ukrainy

2023-07-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Błasikiewicz
MBPR

Boczna
05-840 Brwinów
monika|mb-pr.pl| |monika|mb-pr.pl
608090787
mbpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.74 MB )

Fundacja Humanosh pomaga uchodźcom w rozpoczęciu nowego życia od wielu lat. Najpierw byli to Tybetańczycy, którzy często nie znali żadnego języka obcego i byli analfabetami. Bez wykształcenia, zawodu, znajomości języka trudno jest rozpocząć nowe życie na godnym poziomie. W 2021 roku fundacja wyremontowała i otworzyła w Warszawie pierwszy Mirnyj Dom. Było to schronienie dla przybyszów, wtedy głównie z Białorusi. Wybuch wojny w Ukrainie przyczynił się do otwarcia trzech kolejnych placówek w 2022 r. Dwóch w Warszawie i jednej w podwarszawskim Nadarzynie. Uchodźcy przebywają w Domach przez kilka miesięcy, w tym czasie fundacja pomaga w znalezieniu pracy, szkoły, w nauce języka.

Uruchomienie, wyposażenie i utrzymanie pierwszego Mirnego Domu było w dużej mierze możliwe dzięki środkom uzyskanym z pierwszej aukcji charytatywnej, która odbyła się 17 lutego 2021 r. Zebrano wtedy kwotę ponad 100 tys. złotych. Kolejne aukcje przyniosły podobne sumy, które w dobie rosnących kosztów utrzymania często oznaczają dalszą możliwość funkcjonowania Mirnych Domów.

Tegoroczna aukcja, podobnie jak poprzednie, zgromadziła, czołówkę artystów z Białorusi, Polski i po raz pierwszy z USA. Ze względu na sytuację polityczną w Białorusi, część artystów postanowiła w tym roku, nie ujawniać swoich nazwisk i wystąpić pod pseudonimami. Występowanie pod własnym nazwiskiem na zagranicznej aukcji charytatywnej wiązałoby się dla nich z dużym niebezpieczeństwem, nawet dla tych którzy mieszkają zagranicą. Organizacja tegorocznej aukcji zbiegła się nie tylko z rocznicą wybuchu wojny w Ukrainie, ale i z tragiczną śmiercią Alexeia Navalnego. Stąd ponowny wybór pracy Pawła Kowalewskiego na emblemat akcji. Obraz „160224” jest kolejną reinterpretacją pracy „Mon Cherie Bolsheviq”, którą artysta stworzył w 1984 r. Jej celem było uświadomienie widzom zdolności Rosji do uwodzenia Zachodu. Kolejne wersje Bolshviqa pokazywały tego samego człowieka, ale coraz bardziej krwiożerczego. „160224” ma krew w samej formie. Podobnie jak w poprzednich aukcjach do grona twórców dołączyli polscy artyści, między innymi Rafał Olbiński i Bartłomiej Kiełbowicz. Pracę na aukcję podarowała również Jennifer Rubio, malarka z Nowego Jorku, która prowadzi tam amerykańską filię fundacji Humanosh.

Organizatorom: Fundacji Humanosh, Piękna Gallery oraz agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited od początku zależało na wysokim poziomie aukcji. Udało się to osiągnąć dzięki selekcji prac dokonywanej przez profesjonalne kuratorki sztuki, współpracy z doświadczoną galerią oraz profesjonalnymi portalami aukcyjnymi: Artinfo.pl oraz Onebid.pl.

Na tegorocznej aukcji pojawią się również nowe pozycje, ale związane ze sztuką, tym razem nie wizualną, ale kulinarną. Będzie można wylicytować 4 kolacje dla 4 osób z dowozem w dowolnym,

 

wcześniej uzgodnionym terminie. Będzie to kuchnia białoruska, tybetańska oraz afgańska i ukraińska. Kolację afgańską przygotuje restauracja Nilofar Ayoubi, tybetańską – restauracja Tsong Kha Momo, zaś białoruską i ukraińską – Lunia Bonder Cuisine.

Aukcja odbędzie się 20. marca 2024 r. o godz. 19.00. Zapraszamy do licytacji za pośrednictwem portali w siedzibie Piękna Gallery oraz za pomocą zleceń telefonicznych.

Wernisaż przed-aukcyjny odbędzie się 14 marca o godz. 19.00 w Piękna Gallery w Warszawie przy ul. Emilii Plater 10. Wystawa będzie dostępna dla publiczności.

Udział w aukcji to nie tylko możliwość zapewnienia chociażby namiastki domu wielu osobom, które zostały go pozbawione, jak i często dorobku całego życia, ale i możliwość nabycia bardzo atrakcyjnych dzieł uznanych artystów za kwoty niższe niż te, które obowiązują na standardowych aukcjach.

W tym roku patronat honorowy nad aukcją objął Business Centre Club, prestiżowy klub dla przedsiębiorców i największa w kraju ustawowa organizacja prywatnych pracodawców. Zdjęcia prac odbyły się w studio Warszawskiego Obserwatorium Kultury, które nieodpłatnie udostępniło miejsce i sprzęt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MBPR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.