Komunikaty PR

4. Charytatywna Aukcja sztuki na rzecz uchodźców z Białorusi i Ukrainy

2023-07-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Błasikiewicz
MBPR

Boczna
05-840 Brwinów
monika|mb-pr.pl| |monika|mb-pr.pl
608090787
mbpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.74 MB )

Fundacja Humanosh pomaga uchodźcom w rozpoczęciu nowego życia od wielu lat. Najpierw byli to Tybetańczycy, którzy często nie znali żadnego języka obcego i byli analfabetami. Bez wykształcenia, zawodu, znajomości języka trudno jest rozpocząć nowe życie na godnym poziomie. W 2021 roku fundacja wyremontowała i otworzyła w Warszawie pierwszy Mirnyj Dom. Było to schronienie dla przybyszów, wtedy głównie z Białorusi. Wybuch wojny w Ukrainie przyczynił się do otwarcia trzech kolejnych placówek w 2022 r. Dwóch w Warszawie i jednej w podwarszawskim Nadarzynie. Uchodźcy przebywają w Domach przez kilka miesięcy, w tym czasie fundacja pomaga w znalezieniu pracy, szkoły, w nauce języka.

Uruchomienie, wyposażenie i utrzymanie pierwszego Mirnego Domu było w dużej mierze możliwe dzięki środkom uzyskanym z pierwszej aukcji charytatywnej, która odbyła się 17 lutego 2021 r. Zebrano wtedy kwotę ponad 100 tys. złotych. Kolejne aukcje przyniosły podobne sumy, które w dobie rosnących kosztów utrzymania często oznaczają dalszą możliwość funkcjonowania Mirnych Domów.

Tegoroczna aukcja, podobnie jak poprzednie, zgromadziła, czołówkę artystów z Białorusi, Polski i po raz pierwszy z USA. Ze względu na sytuację polityczną w Białorusi, część artystów postanowiła w tym roku, nie ujawniać swoich nazwisk i wystąpić pod pseudonimami. Występowanie pod własnym nazwiskiem na zagranicznej aukcji charytatywnej wiązałoby się dla nich z dużym niebezpieczeństwem, nawet dla tych którzy mieszkają zagranicą. Organizacja tegorocznej aukcji zbiegła się nie tylko z rocznicą wybuchu wojny w Ukrainie, ale i z tragiczną śmiercią Alexeia Navalnego. Stąd ponowny wybór pracy Pawła Kowalewskiego na emblemat akcji. Obraz „160224” jest kolejną reinterpretacją pracy „Mon Cherie Bolsheviq”, którą artysta stworzył w 1984 r. Jej celem było uświadomienie widzom zdolności Rosji do uwodzenia Zachodu. Kolejne wersje Bolshviqa pokazywały tego samego człowieka, ale coraz bardziej krwiożerczego. „160224” ma krew w samej formie. Podobnie jak w poprzednich aukcjach do grona twórców dołączyli polscy artyści, między innymi Rafał Olbiński i Bartłomiej Kiełbowicz. Pracę na aukcję podarowała również Jennifer Rubio, malarka z Nowego Jorku, która prowadzi tam amerykańską filię fundacji Humanosh.

Organizatorom: Fundacji Humanosh, Piękna Gallery oraz agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited od początku zależało na wysokim poziomie aukcji. Udało się to osiągnąć dzięki selekcji prac dokonywanej przez profesjonalne kuratorki sztuki, współpracy z doświadczoną galerią oraz profesjonalnymi portalami aukcyjnymi: Artinfo.pl oraz Onebid.pl.

Na tegorocznej aukcji pojawią się również nowe pozycje, ale związane ze sztuką, tym razem nie wizualną, ale kulinarną. Będzie można wylicytować 4 kolacje dla 4 osób z dowozem w dowolnym,

 

wcześniej uzgodnionym terminie. Będzie to kuchnia białoruska, tybetańska oraz afgańska i ukraińska. Kolację afgańską przygotuje restauracja Nilofar Ayoubi, tybetańską – restauracja Tsong Kha Momo, zaś białoruską i ukraińską – Lunia Bonder Cuisine.

Aukcja odbędzie się 20. marca 2024 r. o godz. 19.00. Zapraszamy do licytacji za pośrednictwem portali w siedzibie Piękna Gallery oraz za pomocą zleceń telefonicznych.

Wernisaż przed-aukcyjny odbędzie się 14 marca o godz. 19.00 w Piękna Gallery w Warszawie przy ul. Emilii Plater 10. Wystawa będzie dostępna dla publiczności.

Udział w aukcji to nie tylko możliwość zapewnienia chociażby namiastki domu wielu osobom, które zostały go pozbawione, jak i często dorobku całego życia, ale i możliwość nabycia bardzo atrakcyjnych dzieł uznanych artystów za kwoty niższe niż te, które obowiązują na standardowych aukcjach.

W tym roku patronat honorowy nad aukcją objął Business Centre Club, prestiżowy klub dla przedsiębiorców i największa w kraju ustawowa organizacja prywatnych pracodawców. Zdjęcia prac odbyły się w studio Warszawskiego Obserwatorium Kultury, które nieodpłatnie udostępniło miejsce i sprzęt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MBPR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki
Sztuka Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
2024-06-20 | 01:00

Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days

Centrum Riviera zostało partnerem  nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.