4 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę kupując smartfon dla młodzieży
Przedstawiciele generacji Z, czyli osoby urodzone po 2000 r., nie chcą wyłącznie śledzić profili swoich znajomych lub influencerów. Chcą aktywnie tworzyć treści i dzielić się nimi ze światem. W dodatku dzięki upowszechnieniu się smartfonów z aparatami o wysokiej rozdzielczości sociale stały się najbardziej demokratycznymi spośród wszystkich mediów. Każdy może zostać twórcą i przekazać innym swoje odczucia i spostrzeżenia. Wystarczy tylko mieć pomysł, odwagę i wiedzę jak wykorzystać sprzęt, aby uzyskać efekty zgodne z oczekiwaniami generacji Z. Eksperci Huawei podpowiadają jakie funkcje w smartfonie sprawią, że zdjęcia i vlogi będą wyglądać profesjonalnie.
#1 Dwa obiektywy do selfie
Selfie to jeden z najpopularniejszych sposobów młodego pokolenia na wyrażanie siebie. Jednak użytkownik nie zawsze chce zrobić zdjęcie wyłącznie sobie. Często uwieczniona chwila powinna także obejmować znajomych oraz szerzej pokazywać, gdzie znajdowali się bohaterowie zdjęcia. Bardzo pomocny będzie tutaj smartfon z dwoma przednimi obiektywami do selfie: portretowym i szerokokątnym. Umożliwi to odpowiednie wykadrowanie fotografii i objęcie dokładnie tego, na czym zależy twórcy. Przykładem takiego smartfona jest nova 10 Pro, wyposażona także w funkcję Multi-Vision Photography. Dzięki niej przedni aparat skupia się na twarzy, poprawiając jasność i czystość obrazu, bez obawy o efekty słabego oświetlenia.
#2 Zawsze wyraźny bohater
Podczas korzystania z tylnej kamery warto użyć funkcji typu Follow Focus, która blokuje ostrość na wybranym obiekcie, a następnie podąża za nim. Gdy w kadrze znajduje się jedna osoba, ramka ostrości aparatu automatycznie zablokuje się na niej. Gdy w kadrze znajduje się wiele osób, użytkownik może ręcznie dotknąć i wybrać główny obiekt ujęcia. Nawet jeśli osoba ta chwilowo zniknie z kadru, ostrość automatycznie będzie znów na niej, gdy tylko ponownie pojawi się przed kamerą. Dlatego Follow Focus świetnie nadaje się do nagrywania ruchomych scen – aparat z łatwością śledzi i rejestruje każdy ruch. Niezależnie od tego, czy jest to film z podróży, treningu fitness czy przedstawienia tanecznego.
#3 Mechaniczna przysłona
Możliwość domknięcia przysłony i tym samym precyzyjnego sterowania głębią ostrości, pozwala uwydatnić dokładnie ten element kadru, na którym zależy twórcy. Niezależnie czy mowa tutaj o portrecie z efektownym bokehem, zdjęciu drinka na plaży lub jedzenia w modnej restauracji, czy o ujęciach makro, które pokazują mikroskopijne, niemal niewidoczne gołym okiem światy. Wiele smartfonów oferuje ekwiwalent tej funkcji w postaci algorytmu, który dodaje efekt rozmycia tła. Jednak końcowa jakość i dokładność odwzorowania szczegółów na takim zdjęciu pozostawia sporo do życzenia. Dlatego niezastąpiona jest możliwość mechanicznej regulacji przysłony, przez lata dostępna jedynie w lustrzankach. Aktualnie w kilku modelach smartfonów można znaleźć 2-stopniową, fizyczną przysłonę, której zakres zastosowań jest bardzo niewielki. Prawdziwy przełom nastąpił dopiero w bieżącym roku. Było nim wprowadzenie na rynek Mate 50 Pro – można w nim ręcznie regulować przysłonę w zakresie, obejmującym aż 10 różnych rozmiarów. W ciemnym otoczeniu otwarcie przysłony zwiększa ilość przyjmowanego światła, rozjaśniając cały obraz. Podczas robienia zdjęcia grupowego w ciągu dnia mały otwór zapewnia, że każda osoba i jej profil są krystalicznie czyste. W scenariuszach z dużym zoomem szeroka przysłona może być wykorzystana do dalszej poprawy ostrości obrazu.
#4 Soft też ma znaczenie
Aby w pełni wykorzystać potencjał wszystkich kamer w smartfonie, oprogramowanie powinno pozwalać na elastyczne przełączanie się między nimi np.: na nagrywanie za pomocą kombinacji dwóch przednich kamer, przedniej i tylnej kamery, a także fotografowanie w trybie picture-in-picture. Funkcja wielu kamer jest szczególnie przydatna dla vlogerów, którzy specjalizują się w recenzjach produktów lub filmach typu unboxing. Dzięki podwójnemu podglądowi wideo użytkownik może nagrywać jednocześnie demonstrację produktu i swoją reakcję na żywo, co oznacza, że nie ma już potrzeby obracania kamery i robienia dodatkowych ujęć. Warto mieć także opcję vlogowania typu all-in-one, która pozwala wygodnie produkować wideo w wysokiej jakości na różne platformy. Dzięki niej można filmować, edytować i publikować treści na smartfonie, bez potrzeby zgrywania plików na inne urządzenia.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.