Komunikaty PR

ABSTRAKCJA W OFFIE JESZCZE DO NIEDZIELI

2024-10-15  |  14:00
Biuro prasowe

Inspirowany łódzką awangardą interdyscyplinarny Festiwal Lodz Abstrakt Art Festival (LAAF) dobiega końca. Jeszcze przez kilka dni organizatorzy zapraszają do OFF Piotrowska Center na wystawy, koncerty, performanse oraz spotkania autorskie przybliżające najciekawsze zjawiska w sztuce abstrakcyjnej. W niedzielę, 20 października o g. 17, festiwal zakończy koncert Olgi Markowskiej – artystki  interdyscyplinarnej, której twórcze poszukiwania obejmują muzykę dawną, minimalizm, ambient i gatunki awangardowe.

Sercem tegorocznej edycji wydarzenia, zatytułowanej „Teoria Mnogości, są trzy wystawy w Centrum Festiwalowym zlokalizowane na dwóch piętrach zabytkowej przędzalni Ramischa w OFF Piotrkowska Center. Pierwsza z nich, to wystawa indywidualna Tamary Berdowskiej – artystki tworzącej abstrakcję geometryczną, której prace mają głęboko medytacyjny charakter – powstające w wyobraźni koncepcje, pozbawione są tu jakichkolwiek odniesień do rzeczywistości zmysłowej.  

Z kolei „A ∩ B” to  wystawa grupowa, skupiająca ponad trzydziestu aktywnych twórców sztuki abstrakcyjnej. Jednym z nich jest Lesław Miśkiewicz, który za sprawą wyrazistości swojej koncepcji twórczej zyskał miano jednego z najwybitniejszych działających obecnie w Polsce grafików. Wizję malarstwa abstrakcyjnego skupioną na studiach nad kolorem prezentuje natomiast Jonasz Koperkiewicz, który wzajemne oddziaływanie barw i przepływ wewnętrznie zapisanych sił ujmuje w amorficzne struktury. Wystawa to także okazja do spotkania z twórczością Jerzego Muszyńskiego sytuującą się wokół pogranicza malarstwa i rzeźby czy do wyprawy w głąb malarskiego świata Przemysława Wachowskiego przedstawionego za pomocą syntetycznych form. Na ekspozycji „A ∩ B” swoje prace prezentują również Monika Czarska, Marta Kawiorska, Julia Piekarska, Piotr Skowron czy Grzegorz Worpus.

Trzecia z ekspozycji w centrum festiwalowym to „LAAF_OpenCall” – pokonkursowa prezentacja prac 15 finalistów, zarówno z Polski jak i zza granicy.

Jednak LAAF to nie tylko wystawy. Od 19 do 20 października w Showroomie w OFFie  działać będzie pop-up tatuatorski Miłość Studio, a w sobotę, 19 października, planowane są również performanse Distort Visual i Macieja Ożoga o g. 18. W niedzielę, 20 października o g. 17, festiwal zakończy się koncertem Olgi Markowskiej. Artystka interdyscyplinarna, multiinstrumentalistka i kompozytorka, której twórcze poszukiwania obejmują muzykę dawną, minimalizm, ambient czy gatunki awangardowe, łącząc elementy elektroniczne z dźwiękami cytry i wiolonczeli tworzy sugestywne pejzaże dźwiękowe. Ponadto komponuje i produkuje muzykę do instalacji artystycznych i filmów krótkometrażowych.

Poza wydarzeniami w Centrum Festiwalowym LAAF proponuje również wystawy towarzyszące w łódzkich instytucjach kultury oraz pokazy filmowe w Mediatece MeMo.

Bilety na wydarzenia festiwalowe można kupić online i stacjonarnie. Wystawy w centrum festiwalowym otwarte poniedziałek-piątek w godzinach 13:00-19:00 oraz sobota-niedziela 10:00-19:00. Więcej informacji znaleźć można na stronie: www.lodzabstractartfestival.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.