AkzoNobel i kolejna współpraca z Muzeum Narodowym w Warszawie

Wystawa „Surrealizm. Inne mity” oprowadza odwiedzających muzeum po historii surrealizmu od jego początków, które sięgają 20-lecia międzywojennego, przez lata 50-te i międzynarodowy ruch „Phases”, po czasy nam współczesne. Ekspozycja to aż 300 prac artystów, w tym: obrazów, rysunków, fotografii, rzeźb i przedmiotów surrealistycznych.
Przedstawione dzieła dają niesamowitą możliwość poznania nieortodoksyjnego podejścia do surrealizmu. Artyści, których dzieła zgromadzono, traktują go jako zjawisko globalne i niezwykle różnorodne. Przekrojowa ekspozycja ma na celu ukazanie trendu surrealistycznego jako wymykającego się ramom czasowym.
Wśród twórców znajdują się m.in. Zbigniew Dłubak, Zdzisław Beksiński, Erna Rosenstein, Władysław Hasior, Maria Anto, Alfred Lenica, Teofil Ociepka, Jerzy Kujawski, Urszula Broll, Goshka Macuga czy Zbigniew Makowski. To osoby, które tworzyły polski surrealizm i nadały mu określony wyraz i kierunek. Twórczość polskich surrealistów uzupełniają niezwykłe dzieła takich zagranicznych artystów, jak: Max Ernest, Wilfredo Lama czy Roberto Matta.
Poza pracami z kolekcji MNW na wystawie zaprezentowano dzieła m.in. z Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Fotografii w Krakowie i Muzeum Tatrzańskiego w Zakopanem, Centre Georges Pompidou w Paryżu, mumok – Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien w Wiedniu i z kolekcji prywatnych.
Tłem dla wyjątkowych dzieł sztuki polskich i zagranicznych twórców jest ponownie farba Dulux Professional Rezisto 1. Ponad 300l Dulux Professional posłużyło do pomalowania 2000m2 powierzchni wystawy. Ekspozycja „Surrealizm. Inne mity” stała się zatem kolejnym przyczynkiem do współpracy między Muzeum Narodowym w Warszawie a międzynarodową firmą AkzoNobel.
Jak podkreśla Wojciech Cichecki, projektant wystawy, „inspiracją wyboru kolorów do wystawy „Surrealizm. Inne mity” była wywodząca się z surrealistycznego malarstwa kolorystyka nieba i horyzontu, która pozwoliła nadać przestrzeni pewnego rodzaju metafizyczności. Dodatkowym aspektem było wydobycie często występujących na prezentowanych obiektach kontrastowych kolorów – czerwieni i brązów. Uzupełniająco użycie dwóch skrajnych kolorów z jednej palety pozwoliło na zagranie na wystawie naprzemiennie jasnymi i ciemnymi przestrzeniami, pozwalając na przeprowadzenie odpowiedniej narracji.”
Wystawę „Surrealizm. Inne mity” będzie można zwiedzać do 11. sierpnia br.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.