Anna Duńczyk-Szulc Zastępcą Dyrektora ds. Kolekcji i Rozwoju w Muzeum Warszawy
Z początkiem kwietnia 2021 stanowisko Zastępczyni Dyrektorki ds. Kolekcji i Rozwoju w Muzeum Warszawy objęła Anna Duńczyk-Szulc – kuratorka, ekspertka w dziedzinie digitalizacji dziedzictwa i zarządzania zespołem w instytucji kultury, dotychczas Wicedyrektorka Żydowskiego Instytutu Historycznego. Nowe stanowisko związane jest z szerszymi zmianami w strukturze Muzeum Warszawy i jego oddziałów.
Muzeum Warszawy ma w swoich zbiorach ponad 300 000 muzealiów, a kolekcja stale się powiększa. Do zadań nowej Zastępczyni Dyrektorki będzie należało między innymi stworzenie nowej polityki gromadzenia zbiorów oraz upowszechniania kolekcji. Anna Duńczyk-Szulc będzie odpowiedzialna również za nowe kierunki rozwoju Muzeum.
Zastępczyni Dyrektorki ds. Kolekcji i Rozwoju to osoba wyznaczająca kierunek budowania kolekcji naszego Muzeum tak, by znalazła w nich odzwierciedlenie wielowątkowa historia Warszawy – także ta najnowsza. Nasze eksponaty są świadectwem najważniejszych wydarzeń w historii miasta, ale i codzienności warszawiaków. Chcemy rozwijać zbiory pod kątem współczesnych artefaktów, kolekcji amatorskich i efektów społecznych inicjatyw – mówi Karolina Ziębińska-Lewandowska Dyrektorka Muzeum Warszawy. – Cieszę się, że nowe stanowisko obejmie osoba znana z umiejętności współpracy z zespołem i zarządzania projektami, która prowadziła działania z zakresu archiwizacji i digitalizacji dziedzictwa oraz rozwoju bibliotek i czytelnictwa.– dodaje.
Anna Duńczyk-Szulc jest absolwentką Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach kultury. Prowadziła bibliotekę i fototekę Związku Polskich Artystów Fotografików. W latach 2009-2016 jako Wicedyrektor Departamentu Mecenatu Państwa była odpowiedzialna za realizację programu KULTURA +, przewodniczyła zespołowi Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i uczestniczyła w pracach grupy przy Komisji Europejskiej - Memeber State Expert Group dot. digitalizaji i udostępniania dziedzictwa. Zastępca Dyrektora w Żydowskim Instytucie Historycznym. Autorka i współautorka licznych publikacji i wystaw, m.in. wystawy stałej „Czego nie mogliśmy wykrzyczeć światu” o Archiwum Ringelbluma, wystawy „Miejsce. Tłomackie 3/5”, wystawy „Światło negatywu. Obrazy z Archiwum Ringelbluma i archiwum Jerzego Lewczyńskiego na nowo odczytane” i książki „Rozproszony kontakt. Fotografie z Archiwum Ringelbluma”.
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Nowe technologie
Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.