Anna Duńczyk-Szulc Zastępcą Dyrektora ds. Kolekcji i Rozwoju w Muzeum Warszawy
Z początkiem kwietnia 2021 stanowisko Zastępczyni Dyrektorki ds. Kolekcji i Rozwoju w Muzeum Warszawy objęła Anna Duńczyk-Szulc – kuratorka, ekspertka w dziedzinie digitalizacji dziedzictwa i zarządzania zespołem w instytucji kultury, dotychczas Wicedyrektorka Żydowskiego Instytutu Historycznego. Nowe stanowisko związane jest z szerszymi zmianami w strukturze Muzeum Warszawy i jego oddziałów.
Muzeum Warszawy ma w swoich zbiorach ponad 300 000 muzealiów, a kolekcja stale się powiększa. Do zadań nowej Zastępczyni Dyrektorki będzie należało między innymi stworzenie nowej polityki gromadzenia zbiorów oraz upowszechniania kolekcji. Anna Duńczyk-Szulc będzie odpowiedzialna również za nowe kierunki rozwoju Muzeum.
Zastępczyni Dyrektorki ds. Kolekcji i Rozwoju to osoba wyznaczająca kierunek budowania kolekcji naszego Muzeum tak, by znalazła w nich odzwierciedlenie wielowątkowa historia Warszawy – także ta najnowsza. Nasze eksponaty są świadectwem najważniejszych wydarzeń w historii miasta, ale i codzienności warszawiaków. Chcemy rozwijać zbiory pod kątem współczesnych artefaktów, kolekcji amatorskich i efektów społecznych inicjatyw – mówi Karolina Ziębińska-Lewandowska Dyrektorka Muzeum Warszawy. – Cieszę się, że nowe stanowisko obejmie osoba znana z umiejętności współpracy z zespołem i zarządzania projektami, która prowadziła działania z zakresu archiwizacji i digitalizacji dziedzictwa oraz rozwoju bibliotek i czytelnictwa.– dodaje.
Anna Duńczyk-Szulc jest absolwentką Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach kultury. Prowadziła bibliotekę i fototekę Związku Polskich Artystów Fotografików. W latach 2009-2016 jako Wicedyrektor Departamentu Mecenatu Państwa była odpowiedzialna za realizację programu KULTURA +, przewodniczyła zespołowi Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i uczestniczyła w pracach grupy przy Komisji Europejskiej - Memeber State Expert Group dot. digitalizaji i udostępniania dziedzictwa. Zastępca Dyrektora w Żydowskim Instytucie Historycznym. Autorka i współautorka licznych publikacji i wystaw, m.in. wystawy stałej „Czego nie mogliśmy wykrzyczeć światu” o Archiwum Ringelbluma, wystawy „Miejsce. Tłomackie 3/5”, wystawy „Światło negatywu. Obrazy z Archiwum Ringelbluma i archiwum Jerzego Lewczyńskiego na nowo odczytane” i książki „Rozproszony kontakt. Fotografie z Archiwum Ringelbluma”.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.