Anna Duńczyk-Szulc Zastępcą Dyrektora ds. Kolekcji i Rozwoju w Muzeum Warszawy
Z początkiem kwietnia 2021 stanowisko Zastępczyni Dyrektorki ds. Kolekcji i Rozwoju w Muzeum Warszawy objęła Anna Duńczyk-Szulc – kuratorka, ekspertka w dziedzinie digitalizacji dziedzictwa i zarządzania zespołem w instytucji kultury, dotychczas Wicedyrektorka Żydowskiego Instytutu Historycznego. Nowe stanowisko związane jest z szerszymi zmianami w strukturze Muzeum Warszawy i jego oddziałów.
Muzeum Warszawy ma w swoich zbiorach ponad 300 000 muzealiów, a kolekcja stale się powiększa. Do zadań nowej Zastępczyni Dyrektorki będzie należało między innymi stworzenie nowej polityki gromadzenia zbiorów oraz upowszechniania kolekcji. Anna Duńczyk-Szulc będzie odpowiedzialna również za nowe kierunki rozwoju Muzeum.
Zastępczyni Dyrektorki ds. Kolekcji i Rozwoju to osoba wyznaczająca kierunek budowania kolekcji naszego Muzeum tak, by znalazła w nich odzwierciedlenie wielowątkowa historia Warszawy – także ta najnowsza. Nasze eksponaty są świadectwem najważniejszych wydarzeń w historii miasta, ale i codzienności warszawiaków. Chcemy rozwijać zbiory pod kątem współczesnych artefaktów, kolekcji amatorskich i efektów społecznych inicjatyw – mówi Karolina Ziębińska-Lewandowska Dyrektorka Muzeum Warszawy. – Cieszę się, że nowe stanowisko obejmie osoba znana z umiejętności współpracy z zespołem i zarządzania projektami, która prowadziła działania z zakresu archiwizacji i digitalizacji dziedzictwa oraz rozwoju bibliotek i czytelnictwa.– dodaje.
Anna Duńczyk-Szulc jest absolwentką Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach kultury. Prowadziła bibliotekę i fototekę Związku Polskich Artystów Fotografików. W latach 2009-2016 jako Wicedyrektor Departamentu Mecenatu Państwa była odpowiedzialna za realizację programu KULTURA +, przewodniczyła zespołowi Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i uczestniczyła w pracach grupy przy Komisji Europejskiej - Memeber State Expert Group dot. digitalizaji i udostępniania dziedzictwa. Zastępca Dyrektora w Żydowskim Instytucie Historycznym. Autorka i współautorka licznych publikacji i wystaw, m.in. wystawy stałej „Czego nie mogliśmy wykrzyczeć światu” o Archiwum Ringelbluma, wystawy „Miejsce. Tłomackie 3/5”, wystawy „Światło negatywu. Obrazy z Archiwum Ringelbluma i archiwum Jerzego Lewczyńskiego na nowo odczytane” i książki „Rozproszony kontakt. Fotografie z Archiwum Ringelbluma”.
Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS
Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność
Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Ochrona środowiska
Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów
Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.