APA Smart objęła mecenat nad wystawą Oskara Zięty w Krakowie
APA Smart objęła mecenat nad wystawą Oskara Zięty w Krakowie
„INFLATALES. Stalowe opowieści Oskara Zięty” to najnowsza wystawa głośnego artysty młodego pokolenia, Oskara Zięty, który zdobył uznanie światowej publiczności. Odbędzie sie ona w krakowskiej Galeria Architektury GAGA MOS przy ul. Rajskiej 12. APA Smart objęła mecenat nad wystawą.
Jubileusz artysty
- Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia tej niepowtarzalnej wystawy oraz do wzięcia udziału w wernisażu online 22 października o godz. 19:00.- zachęca Aleksandra Latocha reprezentująca mecenat APA Smart- Wierzę, że zachowując zasady reżimu sanitarnego, pomimo obecnej sytuacji, osoby odwiedzające wystawę czeka niepowtarzalne doświadczenie.
Najnowsza wystawa głośnego artysty młodego pokolenia, Oskara Zięty, który zdobył uznanie światowej publiczności, organizowana jest w krakowskiej Galeria Architektury GAGA MOS przy ul. Rajskiej 12.
Ekspozycja wpisuje się w obchody jubileuszu 10-lecia artystycznej działalności Zięty. Jest to mieszanka nauki i pasji, scenicznej tajemniczości i dosłownych odniesień do teatralnych tradycji miejsca, w którym zostanie zaprezentowana.
Sztuka i technologia
Sztuka użytkowa Oskara Zięty wystawiona jest również w ultranowoczesnym showroomie technologicznym APA Black House w Gliwicach.
- Aby tworzyć miejsce wielowymiarowe z duszą sama technologia i wprowadzanie udogodnień dla ludzi nie jest wystarczające. Smart technologie, to dopiero połowa sukcesu. Równie istotny jest stosowny design, w który je opakowujemy. Właśnie dlatego zaprosiliśmy Oskara Ziętę, światowej klasy designera, architekta i technologa jako partnera artystycznego- mówi Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group, w której skład wchodzi APA Smart- Zajmując się technologią i szukając nowych rozwiązań człowiek ma potrzebę sięgnięcia po inspirację. Artyści mają umiejętność ingerowania w ludzkie dusze. Wspomagając się nimi można patrzeć w przyszło w sposób nieszablonowy. Świat przestaje być jednowymiarowy, nabiera nowych głębi i perspektyw. Sztuka wzbogaca nasze życie. To jeden z powodów, dla których tak chętnie objęliśmy mecenat nad wystawą.
Stalowe opowieści
Wystawa „INFLATALES. Stalowe opowieści Oskara Zięty”, za sprawą teatralnych meandrów, prowadzi widza w świat twórczości Zięty, odsłaniając kulisy powstawania oraz istotę eksponatów – obiektów i rzeźb. Tu granica staje się tak efemeryczna, jak przejścia pomiędzy poszczególnymi scenami, z których zbudowana jest wystawa. Raz bowiem trafiamy na scenę, w której głównym bohaterem jest krzesło, aby za moment znaleźć się wewnątrz żywej instalacji przenoszącej widza do świata miraży, refleksów i kolaży świetlnych.
Mottem wystawy Zięta uczynił słowa Stanisława Lema, którego setną rocznicę urodzin będziemy w Krakowie świętować już za kilka miesięcy. Zaczerpnięte z Dzienników gwiazdowych retoryczne pytanie: „Jak można się nie przekształcać, jeżeli można się przekształcać?”, odnosi się do natury stali, którą Oskar Zięta eksploruje na wielu polach.
Przyciągające swym blaskiem bioniczne obiekty zobaczymy w nietypowej odsłonie podkreślającej zarówno ich bajkowość i tajemniczość, jak również zaawansowane metody projektowania i wytwarzania. Oskar Zięta zaskoczy widzów nowatorskim podejściem do użytkowych form takich jak stołek PLOPP czy krzesło ULTRALEGGERA i zabierze nas w podróż przez krainę niezwykłych metamorfoz. Ze świata natury udamy się w procesie „kontrolowanej utraty kontroli” do ekosystemu technologii FiDU, a następnie do parametrycznych metod projektowania.
Rzeźby i obiekty Oskara Zięty powstają w procesie kształtowania metalu metodą FiDU, w której istotnym elementem jest współpraca człowieka z maszyną. Jednak w jego stalowych opowieściach spotkamy się nie tylko z chłodną elegancją stali. Niesamowite kolory i przejścia tonalne cechujące lustra RONDO to wynik eksperymentów z pigmentami i obróbką stali. Odwiedzający Scenę MOS będą mogli podziwiać na jego dziedzińcu instalację powstałą właśnie z tych okrągłych luster. Ich wypolerowana powierzchnia, w kolorach inspirowanych gwiezdnymi konstelacjami i minerałami, odbija otaczającą przestrzeń, multiplikuje obrazy i zakrzywia rzeczywistość.
Kim jest Oskar Zięta?
Oskar Zięta to architekt i projektant procesów, artysta łączący w swojej twórczości zaawansowane technologie z formami, które przekraczają granice geometrii i igrają ze zmysłami. Ikonicznym przykładem jego stylu jest stołek PLOPP (2008), a także architektoniczne rzeźby w przestrzeni publicznej: WIR (2017) w warszawskiej Galeriii Północnej czy NAWA, rzeźbiarski pawilon na Wyspie Daliowej we Wrocławiu (2017).
Działalność projektowa i artystyczna Oskara Zięty była wielokrotnie nagradzana najważniejszymi wyróżnieniami, m.in. Designpreis Award, Red Dot oraz Audi Mentor Preis, Must Have, a także nominacją do Schweizer Design Preis. W 2019 roku jego NAWA zdobyła nominację do prestiżowej europejskiej nagrody Miesa van der Rohe. Ponadto, Oskar Zięta ma na swoim koncie współpracę z takimi markami jak Audi, Architonic, Rado i Pirelli. Jego prace znajdują się w kilkudziesięciu muzeach na świecie, m.in. w kolekcjach Museum für Gestaltung w Zurychu, Pinakotece w Monachium, Muzeum Jerke oraz Centrum Pompidou w Paryżu.
Galeria Architektury GAGA. Common Ground
Gallery of Architecture in Garden of Arts (GAGA) to punkt odniesienia, przestrzeń wystaw, dyskusji, spotkań z architekturą, służąca promocji współczesnych rozwiązań i prezentacji osiągnięć lokalnych, krajowych i zagranicznych architektów. Prowadząc działalność wystawowo-dydaktyczną poświęconą popularyzacji architektury GAGA zrealizowała i gościła szereg wystaw i dyskusji z udziałem wielu osobowości ze świata architektury i designu.
W Galerii Architektury GAGA gościli m.in.: Bolesław Stelmach, DDJM, Medusa Group, Konior Studio, Wizja Sp. z o.o, Bulanda Mucha, Piotr Lewicki i Kazimierz Łatak, Krzysztof Ingarden i Jacek Ewy, Medusa Group, Robert Konieczny z KWK Promes i wielu innych.
Miejscem podstawowej aktywności Galerii Architektury GAGA jest Małopolski Ogród Sztuki w Krakowie należący do Teatru im. Juliusza Słowackiego - przestrzeń syntezy sztuk - gesamtkunstwerk. Obsypany nagrodami obiekt okrzyknięto nową ikoną miasta. MOS to pozbawiona formalnych barier przestrzeń dyskusji i prezentacji architektury. To wspólna ziemia. Common Ground.
Wystawę można zwiedzać od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:00 – 19:00 oraz w soboty i niedziele od 10:00 – 17:00. Wstęp wolny.
Link do wydarzenia: https://fb.me/e/2VbS8KT0B
Więcej na temat wystawy: https://cutt.ly/pressroom_mecenat_zieta
![Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1914862887,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS
Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność
![Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!](/files/_uploaded/glownekonf_973997273,w_225,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Konsument
![](/files/1922771799/murawski-gniazdownicy-foto-1,w_274,_small.jpg)
Co trzecia osoba w wieku 25–34 lata nadal mieszka z rodzicami. Większość gniazdowników pracuje
1,7 mln, czyli 33 proc., młodych Polaków to tzw. gniazdownicy. – To osoby w wieku od 25 do 34 lat, które nadal mieszkają z rodzicami, nie posiadają własnych dzieci, współmałżonka, nie są również po rozwodzie lub nie są wdowcami – tłumaczy Paweł Murawski, konsultant z Głównego Urzędu Statystycznego. Zjawisko to jest silniejsze wśród mężczyzn i na obszarach mniej zaludnionych. W dużych miastach i aglomeracjach odsetek gniazdowników jest znacznie niższy.
Media
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
![](/files/1922771799/el-gendy-wstawanie-foto,w_133,_small.jpg)
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](/files/1922771799/zdrowie-ukraincy-foto_1,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.