APA Smart objęła mecenat nad wystawą Oskara Zięty w Krakowie
APA Smart objęła mecenat nad wystawą Oskara Zięty w Krakowie
„INFLATALES. Stalowe opowieści Oskara Zięty” to najnowsza wystawa głośnego artysty młodego pokolenia, Oskara Zięty, który zdobył uznanie światowej publiczności. Odbędzie sie ona w krakowskiej Galeria Architektury GAGA MOS przy ul. Rajskiej 12. APA Smart objęła mecenat nad wystawą.
Jubileusz artysty
- Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia tej niepowtarzalnej wystawy oraz do wzięcia udziału w wernisażu online 22 października o godz. 19:00.- zachęca Aleksandra Latocha reprezentująca mecenat APA Smart- Wierzę, że zachowując zasady reżimu sanitarnego, pomimo obecnej sytuacji, osoby odwiedzające wystawę czeka niepowtarzalne doświadczenie.
Najnowsza wystawa głośnego artysty młodego pokolenia, Oskara Zięty, który zdobył uznanie światowej publiczności, organizowana jest w krakowskiej Galeria Architektury GAGA MOS przy ul. Rajskiej 12.
Ekspozycja wpisuje się w obchody jubileuszu 10-lecia artystycznej działalności Zięty. Jest to mieszanka nauki i pasji, scenicznej tajemniczości i dosłownych odniesień do teatralnych tradycji miejsca, w którym zostanie zaprezentowana.
Sztuka i technologia
Sztuka użytkowa Oskara Zięty wystawiona jest również w ultranowoczesnym showroomie technologicznym APA Black House w Gliwicach.
- Aby tworzyć miejsce wielowymiarowe z duszą sama technologia i wprowadzanie udogodnień dla ludzi nie jest wystarczające. Smart technologie, to dopiero połowa sukcesu. Równie istotny jest stosowny design, w który je opakowujemy. Właśnie dlatego zaprosiliśmy Oskara Ziętę, światowej klasy designera, architekta i technologa jako partnera artystycznego- mówi Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group, w której skład wchodzi APA Smart- Zajmując się technologią i szukając nowych rozwiązań człowiek ma potrzebę sięgnięcia po inspirację. Artyści mają umiejętność ingerowania w ludzkie dusze. Wspomagając się nimi można patrzeć w przyszło w sposób nieszablonowy. Świat przestaje być jednowymiarowy, nabiera nowych głębi i perspektyw. Sztuka wzbogaca nasze życie. To jeden z powodów, dla których tak chętnie objęliśmy mecenat nad wystawą.
Stalowe opowieści
Wystawa „INFLATALES. Stalowe opowieści Oskara Zięty”, za sprawą teatralnych meandrów, prowadzi widza w świat twórczości Zięty, odsłaniając kulisy powstawania oraz istotę eksponatów – obiektów i rzeźb. Tu granica staje się tak efemeryczna, jak przejścia pomiędzy poszczególnymi scenami, z których zbudowana jest wystawa. Raz bowiem trafiamy na scenę, w której głównym bohaterem jest krzesło, aby za moment znaleźć się wewnątrz żywej instalacji przenoszącej widza do świata miraży, refleksów i kolaży świetlnych.
Mottem wystawy Zięta uczynił słowa Stanisława Lema, którego setną rocznicę urodzin będziemy w Krakowie świętować już za kilka miesięcy. Zaczerpnięte z Dzienników gwiazdowych retoryczne pytanie: „Jak można się nie przekształcać, jeżeli można się przekształcać?”, odnosi się do natury stali, którą Oskar Zięta eksploruje na wielu polach.
Przyciągające swym blaskiem bioniczne obiekty zobaczymy w nietypowej odsłonie podkreślającej zarówno ich bajkowość i tajemniczość, jak również zaawansowane metody projektowania i wytwarzania. Oskar Zięta zaskoczy widzów nowatorskim podejściem do użytkowych form takich jak stołek PLOPP czy krzesło ULTRALEGGERA i zabierze nas w podróż przez krainę niezwykłych metamorfoz. Ze świata natury udamy się w procesie „kontrolowanej utraty kontroli” do ekosystemu technologii FiDU, a następnie do parametrycznych metod projektowania.
Rzeźby i obiekty Oskara Zięty powstają w procesie kształtowania metalu metodą FiDU, w której istotnym elementem jest współpraca człowieka z maszyną. Jednak w jego stalowych opowieściach spotkamy się nie tylko z chłodną elegancją stali. Niesamowite kolory i przejścia tonalne cechujące lustra RONDO to wynik eksperymentów z pigmentami i obróbką stali. Odwiedzający Scenę MOS będą mogli podziwiać na jego dziedzińcu instalację powstałą właśnie z tych okrągłych luster. Ich wypolerowana powierzchnia, w kolorach inspirowanych gwiezdnymi konstelacjami i minerałami, odbija otaczającą przestrzeń, multiplikuje obrazy i zakrzywia rzeczywistość.
Kim jest Oskar Zięta?
Oskar Zięta to architekt i projektant procesów, artysta łączący w swojej twórczości zaawansowane technologie z formami, które przekraczają granice geometrii i igrają ze zmysłami. Ikonicznym przykładem jego stylu jest stołek PLOPP (2008), a także architektoniczne rzeźby w przestrzeni publicznej: WIR (2017) w warszawskiej Galeriii Północnej czy NAWA, rzeźbiarski pawilon na Wyspie Daliowej we Wrocławiu (2017).
Działalność projektowa i artystyczna Oskara Zięty była wielokrotnie nagradzana najważniejszymi wyróżnieniami, m.in. Designpreis Award, Red Dot oraz Audi Mentor Preis, Must Have, a także nominacją do Schweizer Design Preis. W 2019 roku jego NAWA zdobyła nominację do prestiżowej europejskiej nagrody Miesa van der Rohe. Ponadto, Oskar Zięta ma na swoim koncie współpracę z takimi markami jak Audi, Architonic, Rado i Pirelli. Jego prace znajdują się w kilkudziesięciu muzeach na świecie, m.in. w kolekcjach Museum für Gestaltung w Zurychu, Pinakotece w Monachium, Muzeum Jerke oraz Centrum Pompidou w Paryżu.
Galeria Architektury GAGA. Common Ground
Gallery of Architecture in Garden of Arts (GAGA) to punkt odniesienia, przestrzeń wystaw, dyskusji, spotkań z architekturą, służąca promocji współczesnych rozwiązań i prezentacji osiągnięć lokalnych, krajowych i zagranicznych architektów. Prowadząc działalność wystawowo-dydaktyczną poświęconą popularyzacji architektury GAGA zrealizowała i gościła szereg wystaw i dyskusji z udziałem wielu osobowości ze świata architektury i designu.
W Galerii Architektury GAGA gościli m.in.: Bolesław Stelmach, DDJM, Medusa Group, Konior Studio, Wizja Sp. z o.o, Bulanda Mucha, Piotr Lewicki i Kazimierz Łatak, Krzysztof Ingarden i Jacek Ewy, Medusa Group, Robert Konieczny z KWK Promes i wielu innych.
Miejscem podstawowej aktywności Galerii Architektury GAGA jest Małopolski Ogród Sztuki w Krakowie należący do Teatru im. Juliusza Słowackiego - przestrzeń syntezy sztuk - gesamtkunstwerk. Obsypany nagrodami obiekt okrzyknięto nową ikoną miasta. MOS to pozbawiona formalnych barier przestrzeń dyskusji i prezentacji architektury. To wspólna ziemia. Common Ground.
Wystawę można zwiedzać od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:00 – 19:00 oraz w soboty i niedziele od 10:00 – 17:00. Wstęp wolny.
Link do wydarzenia: https://fb.me/e/2VbS8KT0B
Więcej na temat wystawy: https://cutt.ly/pressroom_mecenat_zieta

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Moda
Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.